Wiedźmin 3 w testach grafiki na PS5, XSX i PC. Część osób wciąż niezadowolona z poprawek w patchu 4.02

Gry
1707V
Wiedźmin 3 Krew i Wino poradnik
Bartosz Dawidowski | 14.03.2023, 13:40

Wiedźmin 3 Next-Gen został w dużej mierze naprawiony w zakresie optymalizacji dzięki patchowi 4.02. Niestety część graczy wciąż narzeka na pewne niedoskonałości.

Wiedźmin 3 zaczął działać dzięki aktualizacji 4.02 ze znacznie wyższym framerate niż wcześniej. Nie tylko na PC, gdzie pojawiały się spore problemy z wydajnością, ale również na konsolach.

Dalsza część tekstu pod wideo

W poniższym teście framerate'u widać, że gra nie ma już żadnych problemów z utrzymywaniem 59-60 fps nawet w najbardziej wymagających obszarach na PS5. Framerate na poziomie 28-30 fps utrzymywany jest również w trybie RT na konsoli Sony, co stanowi dużą poprawę względem wersji 4.00 i 4.01. Z jeszcze lepszą sytuacją mamy do czynienia na Xbox Series X, gdzie gra nie ma żadnych problemów z utrzymywaniem idealnego poziomu 60 fps oraz 30 fps w trybie RT.

Co z PC, gdzie pojawiały się największe narzekania na kiepską optymalizację Wiedźmina 3 Next-Gen? Tutaj również CDP RED poczynił duże postępy, ulepszając wykorzystanie procesora. Pojawia się jednak krytyka implementacji bibliotek DX12. Część osób na Reddit narzeka, że tytuł na DX12 wciąż nie działa w satysfakcjonujący sposób, generujac o połowę niższy framerate niż w DX11, przy identycznych ustawieniach.

CDP RED nie powiedziało jeszcze ostatniego słowa w kwestii upiększonego Wiedźmina 3, więc bardzo możliwe, że gra zacznie lepiej wykorzystywać biblioteki DX12 na PC w kolejnej aktualizacji.

Warto zwrócić przy tym uwagę na pewne zmiany wizualne na PC. Do gry wróciły opcje HBAO oraz lepsze efekty refleksów świetlnych w wodzie, co prezentuje ostatni filmik poniżej.

Źródło: https://www.gamesradar.com/the-witcher-3-patch-402-hasnt-fixed-what-fans-were-hoping-for/

Komentarze (56)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper