PS5 notuje o 316% lepszą sprzedaż, a DualSense Edge okazał się sukcesem. Wyniki z Wielkiej Brytanii zaskakują

Sony zagwarantowało dodatkowe egzemplarze PlayStation 5, co bezsprzecznie wpłynęło na poziom sprzedaży na wielu rynkach. Redakcja Gamesindustry.biz przedstawiła dane z Wysp potwierdzające kapitalną dyspozycję PS5.
W lutym gracze na Wyspach kupili 143 000 konsol i jest to rezultat o 65% lepszy w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku. Znakomitą popularnością nieustannie cieszy się PS5, które osiągnęło o 316% wyższy wynik rok do roku, co więcej, entuzjaści konsolowej rozgrywki sięgnęli po 27% więcej konsol niż w styczniu 2023 roku – gdy producent rozpoczął dostarczanie dodatkowych zestawów.
Klienci nie rezygnują także z kolejnych Xboksów Series X|S (+15% rok do roku), lecz najnowsze dane nieco sugerują, że rynek już powoli nasyca się Nintendo Switchem, który w minionych tygodniach odnotował gorszy rezultat (-29%) niż w lutym 2022 roku.




GfK udostępniło także statystyki kupowanych akcesoriów – choć sprzedano 511 680 urządzeń, to rezultat jest gorszy w porównaniu ze styczniem (-17%) i zeszłym rokiem (-14,4%). Najchętniej kupowanym kontrolerem pozostaje DualSense, lecz DualSense Edge osiągnął całkiem satysfakcjonujący wynik – jest to najdroższy pad premium na brytyjskim rynku i jednocześnie czwarta największa premiera w tej kategorii. Tylko trzy urządzenia Microsoftu (Elite Wireless Series 2 (Black), Elite Wireless (Black) i Elite Wireless Series 2: Halo Infinite Edition) cieszyły się większą popularnością.
W lutym na terenie Wielkiej Brytanii sprzedano 2,8 mln egzemplarzy gier (+11% rok do roku), a największą premierą był Hogwarts Legacy – produkcja zanotowała o ponad 100% większą premierę od Elden Ring. Jak zobaczycie na poniższym zestawieniu wzrosło także zainteresowanie tytułami serii The Last of Us, co jest łączone z serialem HBO.
Tak prezentują się najchętniej kupowane gry w Wielkiej Brytanii (luty, dane z cyfrowej i fizycznej dystrybucji):
- Hogwarts Legacy (Warner Bros.)
- FIFA 23 (EA)
- Call of Duty: Modern Warfare 2 (Activision Blizzard)
- Grand Theft Auto 5 (Rockstar)
- NBA 2K23
- Red Dead Redemption 2 (Rockstar)
- The Last of Us: Part 2
- WWE 2K22 (2K Games)
- Dead Space Remake
- God of War Ragnarok (Sony)
- Mario Kart 8: Deluxe (Nintendo)*
- Grand Theft Auto Online (Rockstar)
- Undisputed (Plaion)
- The Last of Us: Remastered (Sony)
- Borderlands 3 (2K Games)
- Powerwash Simulator (Square Enix)
- Atomic Heart (Focus Entertainment)
- Assassin's Creed Valhalla (Ubisoft)
- The Last of Us: Part 1 (Sony)
- Minecraft: Switch Edition (Mojang/Nintendo)*
* – brak danych z Nintendo eShopu.