The Last of Us z rekordowym wzrostem oglądalności w historii HBO. Stacja podaje konkretne dane serialu

Filmy/seriale
3189V
The Last of Us
Iza Łęcka | 24.01.2023, 07:00

HBO i Sony Pictures Television mają powody do zadowolenia. Serial „The Last of Us” rośnie w siłę i przyciąga przed ekrany coraz więcej odbiorców, co jak najbardziej sugeruje, że zapowiedź kontynuacji nadchodzi wielkimi krokami. Adaptacja The Last of Us Part II wydaje się kwestią czasu.

Produkcja koncentrująca się na losach Ellie i Joela jest bezsprzecznie jednym z najważniejszych debiutów pierwszej połowy roku na kanałach amerykańskiej stacji, a rozbudowana kampania promocyjna ma na celu zwrócić uwagę jak największej liczby widzów, co widać po ostatnich rezultatach.

Dalsza część tekstu pod wideo

2. odcinek „The Last of Us” na premierę przyciągnął 5,7 mln widzów w HBO i HBO Max, a liczba ta stanowi o 22% lepszy wynik niż debiut 1. epizodu (4,7 mln) – według Warner Bros. Discovery jest to „największy wzrost oglądalności w drugim tygodniu dla serialu dramatycznego HBO Original w historii stacji”.

Twórcy przedstawili także dane dotyczące pierwszego fragmentu serialu – w tydzień 1. odcinek oglądało 18 mln odbiorców, co oznacza prawie 4-krotny wzrost popularności w porównaniu z nocą premierową.

Pierwszy sezon „The Last of Us” otrzymał 9 epizodów, więc finał zostanie wyemitowany w Polsce dopiero 13 marca. W parze z rekordową oglądalnością podąża jednak uznanie krytyków, widzów oraz fanów gry, a te aspekty powinny skłonić stację do startu kolejnych prac nad opracowaniem kontynuacji.

Sukces serialu jak najbardziej może zachęcić Sony do podobnych inicjatyw – w końcu nawet gry The Last of Us cieszą się znacznie większym zainteresowaniem od czasu premiery produkcji.

Źródło: Variety

Komentarze (120)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper