Gran Turismo ze znakomitym wynikiem sprzedaży. Twórcy świętują 25-lecie IP

Gry
1126V
Gran Turismo 25-lecie
Wojciech Gruszczyk | 22.12.2022, 17:32

Kazunori Yamauchi opublikował długą wiadomość, w której wspomniał o początkach Gran Turismo. Deweloper zdradził kilka ciekawych informacji – poznaliśmy ostateczny wynik sprzedaży serii wyścigów.

Gran Turismo to zdecydowanie jedna z wizytówek PlayStation. Japończycy od 25 lat rozwijają wyścigi, które nieustannie cieszą się wielkim zainteresowaniem. Deweloperzy w tym czasie nie przygotowali wielu produkcji, ponieważ od zawsze stawiali na jakość. Fani czasami wspominali, że niektóre gry powstają za długo, innym razem narzekali na „płatne wersje demo”, ale trzeba przyznać, że zespół systematycznie dostarcza bardzo solidne propozycje.

Dalsza część tekstu pod wideo

22 grudnia 1997 roku w Japonii zadebiutowała pierwsza część serii Gran Turismo i Kazunori Yamauchi podsumował ostatnie 25 lat. Szef Polyphony Digital potwierdził, że gracze na całym świecie przez ten czas kupili ponad 90 mln egzemplarzy produkcji GT.

Jest to znakomity rezultat, a jednocześnie warto podkreślić, że Gran Turismo jest najpopularniejszym IP w katalogu PlayStation. Trzeba mieć oczywiście świadomość, że deweloperzy rozwijają GT od samego początku istnienia marki, jednak jest to oczywiście wielki sukces całego Sony.

Kazunori Yamauchi wydał oświadczenie, w którym przypomina swoje dołączenie do PlayStation oraz dziękuje fanom za wielkie wsparcie:

„Jestem bardzo szczęśliwy, że obchodzimy 25-lecie od pierwszej premiery gry serii Gran Turismo. W 1992 roku Gran Turismo było pierwszym projektem, który stworzyłem spośród blisko 100 innych, które wymyśliłem, gdy zaczynałem swoją karierę w tej branży, więc wiele to dla mnie znaczy.

Chociaż tworzenie gier wideo było czymś, co zacząłem robić jako hobby od 10 roku życia, nigdy nie myślałem o zrobieniu z tego kariery. W wieku 14 lat założyłem klub produkcji filmowej i zajmowałem się tworzeniem filmów, więc początkowo dołączyłem do Sony z nadzieją na tworzenie produktów związanych z obrazem. Jednak dział, do którego mnie przydzielono, nie był tym, czego się spodziewałem.

Był to dział, w którym konsola PlayStation miała dopiero wystartować, a Kutaragi-san gorączkowo pracował nad wprowadzeniem koncepcji PlayStation w życie. To miejsce nie było tym, na co liczyłem, ale patrząc teraz wstecz, można powiedzieć, że miałem dużo szczęścia.

Zafascynowany grafiką 3D w czasie rzeczywistym, na którą wielu czekało, stworzyłem i przedstawiłem plany wszelkiego rodzaju gier wideo, nie tylko ograniczałem się do gier wyścigowych, ale także RPG, gier przygodowych, gier akcji, gier logicznych i innych. W rezultacie Gran Turismo przyjęło bardziej fantazyjny format gry wyścigowej w "Motor Toon Grand Prix", stając się jednym z pierwszych tytułów first-party na PlayStation, ale gdyby zatwierdzono plan czegoś innego niż gra wyścigowa, istnieje duża szansa, że dziś tworzyłbym inny tytuł niż Gran Turismo.

Następnie projekt Gran Turismo rozpoczął się od zebrania zespołu składającego się z dwóch artystów zatrudnionych na pół etatu i trzech inżynierów. Stąd przez ponad ćwierć wieku liczba partnerów stale rosła, by dziś stać się Polyphony Digital, firmą zatrudniającą ponad 200 osób. Nie sądzę, aby na świecie było wiele franczyz gier wideo, które kontynuowane są przez 25 lat z tym samym tytułem, i z tym samym zespołem.

Członkowie założyciele firmy wciąż pracują na pierwszej linii frontu, a ja jestem wdzięczny i dumny z tego, że wszystkich 200 naszych pracowników to zespół, który ma tę samą motywację i miłość, z jaką firma zaczynała na początku.

W ciągu ostatnich 25 lat, skumulowana suma sprzedaży serii osiągnęła ponad 90 milionów egzemplarzy na dzień 16 listopada 2022 roku. A ten wynik to coś, czego nie dałoby się osiągnąć samemu.

Za tą liczbą 90 milionów kryją się wszyscy ludzie z mediów, którzy przekazali swoim czytelnikom urok Gran Turismo. Są ludzie z PlayStation, którzy z pasją sprzedawali dla nas GT na całym świecie, a także [otrzymaliśmy] niesamowite wsparcie ze strony sprzedawców, którzy kontaktowali się z naszymi użytkownikami.

Serdecznie dziękuję im wszystkim za wsparcie.

A przede wszystkim dziękuję użytkownikom GT i ludziom ze społeczności GT, którzy grali w nasze nowe tytuły, które czasami można powiedzieć, że były bardzo eksperymentalne. Jesteśmy tu dzisiaj dzięki wszystkim ludziom, którzy nas wspierali.

Uważam, że seria Gran Turismo® zawsze dążyła do "piękna". Piękno samochodów, piękno scenerii, piękno oświetlenia, piękno jazdy, piękno dźwięków / muzyki i piękno grafiki.

„Dążenie do piękna" jest motywacją do tworzenia Gran Turismo. Mamy nową motywację, aby kontynuować nasze postępy w przyszłości z silnym poczuciem celu. Doceniamy całe Wasze wsparcie przez ostatnie 25 lat. Dziękujemy”.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Gran Turismo 7.

Źródło: YouTUbe.com

Komentarze (58)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper