Profile Branży: Paulina Bożek

Po naszym pierwszym Profilu - bardzo wyrazistym i budzącym wśród Was jednoznaczne skojarzenia i uczucia - czas na przyjemniejsze widoczki. Oto rodzynek (rodzynka?) w biznesie gier wideo, zdominowanym głównie przez żądnych sukcesów samców. Jest najlepszym - i na szczęście nie jedynym - przykładem, że kobieta też potrafi, i to przykładem o polskich korzeniach! Warto ją poznać, bo to właśnie dzięki niej od paru lat wiele Waszych imprez wygląda zapewnie zupełnie inaczej...
Po naszym pierwszym Profilu - bardzo wyrazistym i budzącym wśród Was jednoznaczne skojarzenia i uczucia - czas na przyjemniejsze widoczki. Oto rodzynek (rodzynka?) w biznesie gier wideo, zdominowanym głównie przez żądnych sukcesów samców. Jest najlepszym - i na szczęście nie jedynym - przykładem, że kobieta też potrafi, i to przykładem o polskich korzeniach! Warto ją poznać, bo to właśnie dzięki niej od paru lat wiele Waszych imprez wygląda zapewnie zupełnie inaczej...




Paulina Bożek urodziła się w Polsce, ale wychowała w Kanadzie. Swoją karierę w branży gier wideo rozpoczęła w 1999 roku - pracowała dla firmy Ubisoft w Montrealu, gdzie działała w małym zespole zarządzającym GameLoft.com - portalu firmy Ubisoft oferującym usługi i gry online oraz zawierającym elementy społecznościowe. Opuściła firmę, aby podróżować po Europie, a ostatecznie osiadła w Londynie aby studiować socjologię. Uzyskała tytuł magistra inżyniera w zakresie kulturoznawstwa na McGill University oraz magistra w zakresie mediów i komunikacji w London School of Economics. Pod koniec studiów, w roku 2003 trafiła do Sony Computer Entertainment Europe, do London Studio, gdzie - przez lata rozwoju kariery - finalnie została producentem wykonawczym oraz dyrektorem serii SingStar, stając się także jej "twarzą" w licznych wywiadach. Można śmiało powiedzieć, że seria SingStar powstała i urosła na jej barkach, sprzedając się na przestrzeni swego żywota w 15 mln egzemplarzy i przynosząc SCEE 500 mln $ przychodu. Paulina towarzyszyła także powstawaniu EyeToya, a jej nazwisko znajduje się także na liście podziękowań w LittleBigPlanet.
Paulina otrzymała wiele prestiżowych nagród, w tym pierwszą w historii BAFTA Interactive New Talent Award w 2004 roku (a w roku 2005 seria SingStar zdobyła nagrodę BAFTA za oryginalność). W 2007 roku została wpisana na listę 10 wschodzących gwiazd w dziedzinie mediów ("Courvoisier Future 500 List"). Natomiast w 2008 roku Mangagement Today wymieniło Paulinę w corocznej liście najlepszych "35 kobiet poniżej 35-tki" brytyjskiego biznesu. W 2008 roku opuściła SCEE, aby od 8 września 2008 objąć posadę dyrektora nowego studia deweloperskiego Atari z siedzibą w Londynie, gdzie nadzorowała kierunek kreatywnego rozwoju projektów i gier społecznościowych oraz aplikacji. Odeszła z Atari w kwietniu 2010 r., a we wrześniu tego roku otworzyła własną firmę deweloperską INENSU, która skupia się na grach społecznościowych - mniejszych projektach, które można szybko dostarczyć na rynek, ale zagwarantować im jednocześnie dłuższe życie, jako produktom przeglądarkowym lub do telefonów komórkowych.
Paulina ma na swoim koncie udział w:
LittleBigPlanet (2008), SCEA
SingStar ABBA (2008), SCEE
SingStar Pop (2007), SCEE
SingStar Party (2007), SCEE
SingStar Amped (2007), SCEE
SingStar Rocks! (2006), SCEE
SingStar Anthems (2006), SCEE
SingStar '80s (2005), SCEE
EyeToy: Chat (2004), SCEE
SingStar Party (2004), SCEE
SingStar (2004), SCEE