Elden Ring, FIFA 22 i Pokémon Legends: Arceus nie dają szans konkurencji. Znamy wyniki sprzedaży z Europy

Gry
814V
Elden Ring
Wojciech Gruszczyk | 21.07.2022, 20:55

Elden Ring kontynuuje swoją dominację i notuje znakomite miesiące. Gra From Software była najchętniej kupowaną produkcją na Starym Kontynencie w pierwszych miesiącach 2022 roku – Niemcy są aktualnie największym rynkiem gier w Europie.

Gamesindustry.biz przedstawiło dane GSD Market Data, które potwierdzają, że w całej Europie w pierwszych sześciu miesiącach 2022 roku sprzedano 76,1 mln gier – to 13,5% wzrost względem tego samego okresu 2021 roku.

Dalsza część tekstu pod wideo

Gracze sięgnęli po 32 mln pudełek i 44 mln cyfrowych wersji, ale warto pamiętać, że choć dane obejmują większość rynków i sklepów, to jednak Nintendo nie przedstawia wyników z eShopu.

W 2022 roku aktualnie największym rynkiem sprzedaży gier były Niemcy – gracze w tym kraju kupili blisko 15,4 mln produkcji (+13,6% względem tego samego okresu 2021 roku). Drugie miejsce przypadło Wielkiej Brytanii (14,3 mln, +2%), a trzecie Francji (10,2 mln, +12,1%).

Elden Ring był najchętniej kupowaną grą, ale warto zwrócić uwagę, że Pokémon Legends: Arceus (3 lokata) mogła zanotować jeszcze lepszy wynik, jednak w tym wypadku nie znamy danych z eShopu. Sytuacja w rankingu zapewne prezentowałaby się inaczej, ponieważ rezultaty wszystkich gier na Switcha (a jest ich tutaj całkiem sporo!) bazują na danych wyłącznie z fizycznej dystrybucji.

Cyfrówki zaczynają dominować coraz mocniej – 76% gier w Wielkiej Brytanii, 67% w Niemczech i 63% we Francji było kupionych z e-sklepów.

Z powodu problemów z dostępnością między innymi PS5 – w Europie zanotowano spadek o 21% sprzedaży konsol. Sony odnotowało 44% gorszy wynik, a nawet w tej sytuacji PlayStation 5 było drugą najpopularniejszą konsolą po Nintendo Switchu (+7% względem poprzedniego roku). Xboksy Series X|S osiągnęły 9% wzrost zainteresowania.

W całej Europie gracze kupili ponad 8,6 mln akcesoriów do konsol, a najchętniej kupowanym padem był DualSense od PS5 (+53%). Gracze w pierwszych sześciu miesiącach roku sięgnęli po 10,2 mln kart z subskrypcjami i doładowaniami portfeli.

Tak prezentuje się ranking sprzedaży gier w 2022 roku (fizyczna + cyfrowa dystrybucja):

  1. Elden Ring (Bandai Namco)    
  2. FIFA 22 (EA)
  3. Pokémon Legends: Arceus (Nintendo)*
  4. Grand Theft Auto 5 (Rockstar)
  5. LEGO Star Wars: The Skywalker Saga (Warner Bros)
  6. Horizon: Forbidden West (Sony)
  7. Gran Turismo 7 (Sony)
  8. Mario Kart 8: Deluxe (Nintendo)*
  9. Red Dead Redemption 2 (Rockstar)
  10. Nintendo Switch Sports (Nintendo)*
  11. Mario Party Superstars (Nintendo)*
  12. Kirby and the Forgotten Land (Nintendo)*
  13. NBA 2K22 (2K Games)
  14. F1 2022 (Codemasters)
  15. Minecraft: Nintendo Switch Edition (Nintendo)*
  16. Assassin's Creed: Valhalla (Ubisoft)
  17. Big Brain Academy: Brain vs Brain (Nintendo)*
  18. Call of Duty: Vanguard (Activision Blizzard)
  19. Far Cry 6 (Ubisoft)
  20. Just Dance 2022 (Ubisoft)

* – Nintendo nie podaje danych z eShopu.

Źródło: Gamesindustry

Komentarze (26)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper