Wiedźmin z nową grą single-player! Znamy datę premiery i znakomitą cenę Gwent: Rogue Mage

News
7052V
Gwent: Rogue Mage
Wojciech Gruszczyk | 06.07, 15:30

CD Projekt RED właśnie potwierdził szczegóły Gwent: Rogue Mage. Produkcja pierwotnie zaprezentowana jako Project Golden Nekker zadebiutuje jeszcze w tym tygodniu i gracze zapoznają się z tytułem w bardzo dobrej cenie.

Gwent: Rogue Mage to tytuł single-player z gatunku deckbuilder roguelike, który jutro zadebiutuje na urządzeniach mobilnych (iOS, Android) oraz komputerach osobistych. Tytuł jest określony jako „rozszerzenie Gwinta” i choć zachowa podstawowe mechaniki z karcianki, to jednak będzie sprzedawany osobno. Standardowe wydanie zostało wycenione na 9,99 dolarów, a edycję premium zawierającą skórki, elementy kosmetyczne i pakiety karty do rozgrywki sieciowej kupimy za 19,99 dolarów.

„Rogue Mage powstało dzięki temu, że zauważyliśmy, że po latach od premiery Wiedźmina 3, jest spora liczba graczy, którzy chcą więcej wrażeń PvE w Gwincie” – powiedział redakcji IGN reżyser gry Vladimir Tortsov.

Redakcja IGN otrzymała możliwość zapowiedzi gry i dziennikarze zagrali w Gwent: Rogue Mage przed premierą – gracze mogą oczekiwać rozgrywki przypominającej Gwinta z Wiedźmina 3, ale gameplay jest w pewien sposób połączony z rogalem.

Deweloperzy zapewnią odpowiednie wprowadzenie do realiów, tak by wszyscy gracze poznali opracowane mechaniki:

„Gracze zaczynają tylko z około tuzinem kart w swojej talii, a każda talia skupia się na łatwym do zrozumienia temacie głównym. Pierwsza talia koncentruje się na przykład na mechanice boostowania, co oznacza, że gracze wiedzą, że każda karta w niej będzie generalnie albo boostować inną, albo robić coś fajnego, gdy sama się boostuje. W sumie są cztery talie, ale gracze wybierają także trzy kluczowe karty, które będą budowane wokół każdej talii”.

Zebranie wszystkich kart i wykonanie wszystkich misji ma zająć graczowi ponad 30 godzin, ale warto podkreślić, że pętla rozgrywki jest podzielona na krótsze sesje, które mogą trwać do 60 minut.

Mechanika roguelike oznacza, że gracze wchodzą na mapę i przechodzą przez wybraną przez siebie ścieżkę, zanim pokonają końcowego bossa lub zostaną pokonani po drodze. Deweloperzy zadbali o ciekawą fabułę, ale jednocześnie IGN podkreśla, że nie będzie to „tak rozbudowana opowieść, jakiej mogliby oczekiwać fani gier, książek czy serialu”.

„Historia Rogue Mage rozgrywa się setki lat przed narodzinami Geralta, a gracze wcielają się w rolę maga Alzura, który próbuje stworzyć pierwszego w historii wiedźmina”.

Tortsov wyjaśnił, że zespół deweloperów przedłożył rozgrywkę nad narrację.

„Naszym celem w przypadku historii Rogue Mage jest danie graczom wystarczającego kontekstu na temat tego, kim jest Alzur, jaka jest jego motywacja i ogólne zaprezentowanie świata, w którym żyje. Mamy nadzieję, że gracze otrzymają wystarczającą immersję, aby uzupełnić formułę gameplay-first, ale nie oczekujemy, że historia będzie głównym powodem, dla którego gracze docenią to wydanie”.

Deweloperzy postanowili oddzielić Gwent: Rogue Mage od Gwinta z powodu ogromnej skali projektu – zespół zamiast „siekać kampanie na wiele kawałków” i sprzedawać rozdziały za pomocą małych płatności, przygotował pełną produkcję. Studio jednocześnie zdecydowało się na samodzielne wydanie, by gracze mogli cieszyć się tytułem w wersji offline.

Źródło: IGN

Komentarze (43)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper