Street Fighter 6 w szczegółach: tryby, kreatywny system walki, HUB. Wyciekły wizerunki wojowników

Gry
1165V
Street Fighter 6
Iza Łęcka | 03.06.2022, 10:37

Sony oficjalnie zaprezentowało Street Fighter 6. Tytuł Capcomu zadebiutuje w przyszłym roku na PS5, XSX|S, PS4 i PC – dzisiaj zapoznajmy się z pierwszymi informacjami dotyczącymi produkcji. Twórcy koncentrują się na atrakcjach dla fanów gatunku.

Capcom poprzez pierwszy trailer ogłosił przygotowanie fabularnego trybu do Street Fighter 6, natomiast na blogu PlayStation udostępnione zostały szczegóły wariantów rozgrywki. Gra otrzyma kilka klasycznych propozycji pokroju Arcade Mode, mecze online, Training Mode, lokalny versus, ale deweloperzy planują zaoferować także dwie nowości: World Tour i Battle Hub.

Dalsza część tekstu pod wideo

„World Tour to wciągający tryb fabularny dla pojedynczego gracza, który przesuwa granice tego, czym jest bijatyka i pozwala na stworzenie własnego dziedzictwa w Street Fighter 6 za pomocą awatara gracza. Podczas gdy Battle Hub - krótko pokazany pod koniec zwiastuna - wydaje się być tylko miejscem do rozgrywania meczów online, wprowadzi również nowe i unikalne formy aktywności i komunikacji”.

Street Fighter 6 powstaje na RE Engine, autorskiej technologii Capcomu, na której opracowano między innymi Resident Evil 7, Resident Evil Village i Devil May Cry 5. Silnik Japończyków zapewni „ulepszoną oprawę graficzną w każdym aspekcie”, dzięki której w trakcie walk będzie można dostrzec spływający po skórze pot czy mięśnie napinające się podczas wykonywania sekwencji ruchów.

W najnowszej bijatyce nie zabraknie znanych postaci, jednakże warto dodać, że na Reseterze udostępniono zdjęcia, które prawdopodobnie pokazują pełne zestawienie bohaterów produkcji Capcomu:

Walka w Street Fighter 6 została stworzona „z myślą o kreatywności”. Dlatego też w trakcie walk skorzystamy między innymi z Drive System, czyli wskaźnika, którym będziemy musieli mądrze zarządzać. Mechanika Drive Gauge pozwoli wykorzystać pięć różnych technik wzmacniających atak i obronę. Dla przykładu, Drive Impact „pochłonie nadchodzący atak przeciwnika”, Drive Parry umożliwia odbicie ciosu i napełnienie Drive Gauge. Overdrive Arts nieco przypominają EX Moves z poprzednich odsłon.

W bijatyce pojawi się „nowoczesne sterowanie”, które będzie znakomitą alternatywą dla mniej doświadczonych graczy, umożliwiającą połączenie Special Move z konkretnym przyciskiem, co wpłynie na szybsze wykonywanie zróżnicowanych ataków. Wprawieni w bojach fani gatunku nadal jednak będą mogli wykorzystywać klasyczne sterowanie.

Capcom pracuje nad komentarzem w czasie rzeczywistym, dzięki któremu podczas walk usłyszymy znanych komentatorów. Specjaliści z FGC (Fight Game Community) będą komentować nasze starcia, co ma symulować atmosferę prawdziwego turnieju. Podczas walk usłyszymy znane głosy tylko w wybranych językach (zapewne w angielskim i japońskim), ale by zwiększyć dostępność, autorzy dodają także napisy w 13 językach.

W galerii znajdziecie szereg screenów z tytułu.

Źródło: PlayStation

Komentarze (16)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper