Final Fantasy XVI zaliczył upgrade graficzny. Zobaczcie piękne screeny, porównanie oprawy i szczegóły

News
1446V
Final Fantasy XVI porównanie
Iza Łęcka | 03.06, 09:01

W 2020 roku Square Enix zaprezentowało Final Fantasy XVI i musiało się zmierzyć ze sporą krytyką oprawy. Twórcy obiecali, że zajmą się jakością grafiki i jak możemy zobaczyć na najnowszym porównaniu, dotrzymali słowa.

Final Fantasy XVI zadebiutuje latem 2023 roku wyłącznie na PS5. Sony zagwarantowało sobie ekskluzywność, dzięki czemu obiecująca pozycja przynajmniej na początku będzie dostępna tylko na najnowszej konsoli japońskiego przedsiębiorstwa.

Współpraca Japończyków trwa w najlepsze, czego efektem jest prezentacja kolejnego materiału promującego tytuł właśnie na State of Play. W trakcie zwiastuna możemy zobaczyć kilka dobrze znanych ujęć, które najprawdopodobniej celowo zostały dodane, by ukazać progres w oprawie.

Square Enix na blogu PlayStation ogłosiło, że „zespół pod kierownictwem Hiroshiego Takai wkroczył w ostatni etap prac nad grą”. Obecnie studio skupia się na dopracowaniu tytułu przed premierą.

„Mając za sobą moc PlayStation 5, chcemy zabrać was na płynną, pełną fabuły, trzymającą w napięciu przejażdżkę, która dorówna nawet najbardziej ekscytującemu rollercoasterowi. Zapnijcie więc pasy, czekanie już prawie się skończyło!” – Yoshida Naoki, producent Final Fantasy XVI.

Zwiastun prezentowany na State of Play pozwolił spojrzeć na pełen akcji system walki, w którym ważną rolę odegrają Eikony (summony). Deweloperzy zdradzili jednocześnie, że pozycja jest „w pełni grywalna od początku do końca” – teraz największymi wyzwaniami są ostateczne poprawki oraz optymalizacja.

Czołowy twórca przedstawił również główny oddział firmy zajmujący się Final Fantasy XVI – to deweloperzy, którzy przez lata zdobywali doświadczenie w gatunku jRPG:

  • Producent - Naoki Yoshida,
  • Główny reżyser - Hiroshi Takai,
  • Dyrektor kreatywny i autor scenariusza - Kazutoyo Maehiro,
  • Dyrektor ds. lokalizacji - Michael-Christopher Koji Fox,
  • Dyrektor artystyczny - Hiroshi Minagawa,
  • Dyrektor ds. walki - Ryota Suzuki,
  • Projekt postaci - Kazuya Takahashi,
  • Kompozytor - Masayoshi Soken.

Poniżej możecie sprawdzić pierwsze porównanie Final Fantasy XVI (2020 vs 2022), a w galerii znalazła się seria screenów.

Źródło: PlayStation

Komentarze (38)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper