Sony szykuje kolejne przejęcia. Strategia PlayStation to ekskluzywne produkcje i gry-jako-usługi
Sony nie zakończyło rozbudowy PlayStation Studios. Na spotkaniu Sony Interactive Entertainment został poruszony temat PlayStation i podczas wydarzenia Kenichiro Yoshida oraz Hiroki Totoki potwierdzili strategię firmy.
Sony nie osiągnęło celów działu PlayStation w poprzednim roku finansowym oraz musiało pogodzić się ze gorszymi wynikami, ale nawet w tej sytuacji japoński gigant nie zamierza przestać rozwijać PlayStation.
Kenichiro Yoshida (szef Sony) potwierdził, że korporacja zamierza dalej kontynuować duże inwestycje w gry, a dzięki przejęciu Bungie firma nauczy się, w jaki sposób rozwijać gry-jako-usługi. Zdaniem studia takie produkcje należy tworzyć w oparciu o informacje zwrotne od użytkowników.
Sony do 31 marca 2026 roku chce wrzucić na rynek ponad 10 gier w ramach „usług na żywo”, ale na szczegółowe prezentacje musimy zaczekać – możemy mieć jednak pewność, że każdy projekt będzie rozbudowywany przez wiele miesięcy od premiery.
Hiroki Totoki (dyrektor finansowy) nie ukrywa, że Sony musi poprawić możliwość tworzenia gier first-party i produkcje ekskluzywne zostały określone jako „główny filar strategii”. Korporacja chce przejmować kolejne studia, by móc produkować więcej gier.
Kenichiro Yoshida kontynuując opowiadanie o wizji potwierdził, że głównym czynnikiem rozbudowywania PlayStation Studios, czyli kupowania następnych firm jest możliwość zwiększania wartości dla graczy oraz twórców. Sony nie chce „zdobywać udziałów”, a chce zastanawiać się, czy może się do nich przyczynić czy nie.
Sony nie zamierza sprzedawać żadnego ze swoich zespołów first-party, ponieważ wszystkie są związane z „podstawową działalnością” PlayStation. W aktualnym roku finansowym (od 1 kwietnia 2022 roku do 31 marca 2023 roku) firma chce sprzedać 18 mln egzemplarzy PS5.
Japońska korporacja planuje także zwiększanie wartości swoich growych IP przez tworzenie kolejnych filmów oraz seriali.