Zastanawiacie się, ile zarabiają twórcy gier w Stanach Zjednoczonych?

To już nie musicie, ponieważ serwis Gamastru podzielił się z nami raportem, który w dokładny sposób przedstawia zarobki deweloperów ze Stanów Zjednoczonych. Jak zawsze najlepiej trafić do kadry zarządzającej, ale również dźwiękowcy nie powinni narzekać.
Ten raport w naprawdę świetny sposób pokazuje sytuację w branży. Jak zawsze najlepiej zarabiają menadżerowie, którzy pilnują projektów, ale dla mnie dość dużym zaskoczeniem jest drugie miejsce – dźwiękowcy mogą pochwalić się niewiele mniejszymi przychodami. Najlepiej opłacaną trójkę zamykają programiści i inżynierowie.
- Kierownictwo – 101,572 dolarów rocznie
- Dźwiękowcy – 95,682 dolarów rocznie
- Programiści i inżynierowie – 93,251 dolarów rocznie
- Producenci – 82,286 dolarów rocznie
- Animatorzy i graficy – 74,349 dolarów rocznie
- Projektanci – 73,864 dolarów rocznie
- Testerzy – 54,833 dolarów rocznie




W zasadzie nawet testerzy, którzy zajmują ostatnie miejsce w rankingu nie powinni narzekać – pracownicy na tym stanowisku średnio zarabiają około 4500$ miesięcznie i wydaje mi się, że z takiej pensji można spokojnie żyć.
Tak prezentują się ciekawostki, które znajdziecie w raporcie:
- Pensje twórców gier w Stanach Zjednoczonych spadły względem poprzedniego roku o 2% (83,060$ z 84,337$)
- 14% ankietowanych zostało zwolnionych w ciągu roku (2% więcej niż w 2012 roku)
- 60% ankietowanych otrzymało podwyżki
- 45% ankietowanych uważa, że branża gier „to nadal świetne miejsce do pracy”
- 40% ankietowanych jest zadowolonych ze swojej kariery
- 13% ankietowanych jest niezadowolona ze swojej kariery
Zachęcamy do zapoznania się z całym raportem (klik).