Główna scenarzystka Ratchet & Clank: Rift Apart atakuje studio za „usunięcie” jej wkładu w prace

Gry
1389V
Rivet z Rachet and Clank
Wojciech Gruszczyk | 30.03.2022, 16:50

Insomniac Games systematycznie dostarcza na konsole Sony kapitalne przygody i dotychczas studio nie było wmieszane w afery. Sytuacja jednak się zmieniła, ponieważ Sam Maggs oskarżyła deweloperów za usunięciem jej wkładu w pracę przy Ratchet & Clank: Rift Apart.

Największe gry są rozwijane latami, przez co od czasu do czasu pojawiają się problemy związane z „wymazaniem” deweloperów z napisów końcowych. Jak wiadomo twórcy czasami odchodzą w trakcie rozwijania gry i nie zawsze są to miłe rozstania – prawdopodobnie tak sytuacja wydarzyła się na linii Sam Maggs–Insomniac Games.

Dalsza część tekstu pod wideo

Na GDC pojawił się Mark Stuart, główny projektant Ratchet & Clank: Rift Apart, który wspomniał anegdotkę o imieniu Rivet – postać w pewnym momencie miała nazywać się inaczej. Temat przedstawił IGN i artykuł skomentowała Sam Maggs, która wspomniała, że została „usunięta” z prac nad grą i choć rozwijała produkcję przez 1,5 roku, to w napisach końcowych znalazła się jedynie w sekcji „specjalnych podziękowań”.

„To fajny artykuł, w którym szczegółowo opisano, jak rozwijaliśmy Rivet, ale dość denerwujące i szczerze mówiąc obraźliwe jest to, że ani razu nie wspomnieli o mnie, biorąc pod uwagę, że byłam główną scenarzystką i odpowiadałam za CAŁY rozwój gry”.

„Wygląda na to, że przemowa Marka na GDC sprawia wrażenie, jakby te wszystkie rzeczy pojawiły się znikąd? Byłam jedną z około 4 osób w pokoju przez większość czasu rozwoju Rivet. To ja powiedziałam: "Nie możemy nazwać jej RACHETTE". Gadżet i Rivet to ja. Do bani, że moja praca została usunięta”.

Scenarzystka zaznaczyła, że jest to ogólny problem naszej branży:

„To odnosi się do szerszego problemu, jakim jest całkowite usunięcie twórców gier z narracji ich własnej pracy po opuszczeniu studia. Nie jestem nawet wymieniana jako autorka tej gry, mimo że poświęciłam jej półtora roku życia i stworzyłam osobowość Rivet od podstaw”.

Na wiadomość Maggs zareagował Xavier Coelho-Kostolny, który przez blisko 4 lata pracował dla Insomniac Games jako artysta postaci 3D i on również trafił do „specjalnych podziękowań”. To podobno właśnie on przez rok „wykonywał główne prace nad projektem gry”.

„To, że usunięto całe zaangażowanie w projekt twórców takich jak Sam na rzecz utrzymania narracji, że Insomniac jest przyjaznym i wspierającym studiem, sprawia, że krew mi się gotuje. Ratchet & Clank: Rift Apart od samego początku było produkcją z poważnymi problemami, w końcu wystartowało prawie rok później niż miało, a kierownictwo i zasoby przydzielone do projektu to absolutny bałagan i jestem zdumiony, że w ogóle udało im się uruchomić to cholerstwo”.

Źródło: Gamingbolt

Komentarze (30)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper