Gran Turismo 7 nie podbiło cyfrowej sprzedaży w Wielkiej Brytanii. Gra uznała wyższość innego hitu z Japonii
Najnowsze wyścigi Polyphony Digital w premierowym tygodniu nie objęły pozycji lidera cyfrowego rankingu na Wyspach. Sympatycy gatunku przede wszystkim wybierali produkcję w PS Store.
Nie od dzisiaj wiadomo, że cyfrowa dystrybucja gier ma się coraz lepiej, a jej dominacja nad klasyczną sprzedażą zwiększa się z roku na rok. Najświeższe analizy z Wielkiej Brytanii potwierdzają ten coraz mocniejszy trend.
W premierowym tygodniu Gran Turismo 7 nie przejęło prowadzenia w cyfrowym rankingu – pozycja japońskiego studia musiała ustąpić miejsca Elden Ring, który pomimo spadku sprzedaży o 56% tydzień do tygodnia, nadal cieszył się największą popularnością.
Skupiając się jednak na najnowszej odsłonie GT warto zauważyć, że 57% entuzjastów PlayStation wybierało tytuł w wersji cyfrowej. Ten wynik robi jeszcze większe wrażenie, gdy porównamy go z debiutem Gran Turismo Sport w e-sklepie – wyścigi w wersji cyfrowej sprzedały się o 185% lepiej niż wcześniejsza produkcja Polyphony Digital.
Dodatkowo klienci stawiali na edycje przeznaczone na najnowsze konsole Sony. Analizując zainteresowanie dystrybucją fizyczną oraz cyfrową, 78% zakupów stanowiło Gran Turismo 7 w wersji na PlayStation 5. Tym samym to trzecia najlepsza premiera PS5 tego roku – tytuł plasuje się zaraz za Elden Ring oraz Horizon Forbidden West.
Poniżej przedstawiamy zestawienie sprzedaży gier w cyfrowej dystrybucji na terenie Wielkiej Brytanii (tydzień zakończony 5 marca) – pamiętajmy, że Nintendo nie dzieli się rezultatami z eShopu:
- Elden Ring (Bandai Namco)
- Gran Turismo 7 (Sony)
- FIFA 22 (EA)
- Assassin's Creed Valhalla (Ubisoft)
- Grand Theft Auto 5 (Rockstar)
- Horizon Forbidden West (Sony)
- Star Wars Battlefront 2 (EA)
- Horyzont Zeron Dawn (Sony)
- Kolekcja Batman Arkham (Warner Bros)
- F1 2021 (EA)
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Gran Turismo 7.