Ratchet & Clank: Rift Apart z zaskakującą sprzedażą. Gracze zdecydowanie chętniej kupowali grę w pudełku

Gry
1480V
Rivet z Ratchet and Clank
Iza Łęcka | 09.03.2022, 11:26

Z roku na rok cyfrowa dystrybucja coraz mocniej przejmuje rynek gier, choć trzeba przyznać, że zdarzają się produkcje, które znacznie częściej są wybierane w fizycznej wersji. Dane z Wielkiej Brytanii potwierdzają interesującą sytuację między innymi takich tytułów jak Ratchet & Clank: Rift Apart czy Far Cry 6.

Od kilku lat w każdym kolejnym raporcie finansowym największych wydawców obserwujemy powiększającą się rolę cyfrowej dystrybucji. Sympatycy konsolowej rozgrywki chętniej kupują nawet nowe gry w sklepach Sony, Microsoftu czy też Nintendo.

Dalsza część tekstu pod wideo

Redakcja Games Industry podzieliła się danymi z ostatniego roku ukazującymi sprzedaż w Wielkiej Brytanii – na Wyspach branża „staje się coraz bardziej cyfrowa”, jednakże nadal debiutują produkcje, których wydania w pudełkach cieszą się większym zainteresowaniem.

Najpopularniejsze gry single-player debiutujące w zeszłym roku, takie jak Far Cry 6, Guardians of the Galaxy oraz Ratchet & Clank, sprzedały się lepiej w fizycznej edycji niż z cyfrowych sklepów. W zestawieniu jedynie Resident Evil Village stanowi wyjątek, gdyż klienci stawiali przede wszystkim na pobranie horroru z serwerów. Możemy podejrzewać, że w wielu przypadkach dotyczących Ratchet & Clank: Rift Apart gracze dążyli do poznania historii i odsprzedali pudełko – w końcu produkcja znalazła się na rynku w wyższym standardzie cenowym.

Games Industry jednocześnie informuje, że Nintendo nieustannie może pochwalić się dobrymi wynikami fizycznych wersji – ponad 47% gier na Nintendo Switcha w zeszłym roku zostało kupionych w klasycznych sklepach. Trzeba jednak podkreślić, że Japończycy nie ujawniają danych z eShopu.

Największy progres w omawianym temacie notuje seria FIFA – ostatnia odsłona wirtualnej piłki nożnej w 61% sprzedała się cyfrowo. Rok wcześniej różnica była znacznie mniejsza, bo wynosiła 52%.

Dość niespodziewanie entuzjaści strzelania wybierali częściej płytki z Call of Duty: Vanguard (58% cyfrowych wersji) niż debiutującego wcześniej Call of Duty: Black Ops Cold War (69% cyfrówek). Rezultat może być jednak konsekwencją słabych recenzji najnowszej części – gracze, po sprawdzeniu tytułu, mogli decydować się na odsprzedaż. F1 2021 to nowa pozycja, która zanotowała największy udział w cyfrowej dystrybucji (64%).

Wyniki sprzedaży gier na brytyjskim rynku z 2021 roku oraz procent sprzedaży cyfrowej:

  1. FIFA 22 - 2,338,778 - 60.8%
  2. Call of Duty: Vanguard - 975,339 - 58.3%
  3. Grand Theft Auto 5 - 967,242 - 76.9%
  4. FIFA 21 - 602,224 - 62.3%
  5. Mario Kart 8: Deluxe* - 599,881 - 0%
  6. Call of Duty: Black Ops Cold War - 549,490 - 74.3%
  7. Spider-Man: Miles Morales - 505,803 - 30.6%
  8. Animal Crossing: New Horizons* - 457,407 - 0%
  9. Minecraft - 445,124 - 18.3%
  10. Red Dead Redemption 2 - 395,669 - 78.2%
  11. F1 2021 - 371,470 - 64.1%
  12. Far Cry 6 - 371,020 - 44.7%
  13. Assassin's Creed Valhalla - 358,379 - 48.1%
  14. Resident Evil Village - 331,252 - 54.8%
  15. Super Mario 3D World + Bower's Fury* - 321,010 - 0%
  16. Battlefield 2042 - 297,462 - 58.6%
  17. Tom Clancy's Rainbow Six Siege - 236,834 - 96.3%
  18. Ratchet & Clank: Rift Apart - 225,477 - 18.4%
  19. Pokémon Brilliant Diamond* - 210,507 - 0%
  20. Guardians of the Galaxy - 192,576 - 27.4%

* - Nintendo nie potwierdza danych z eShopu

Źródło: Games Industry

Komentarze (56)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper