Sony liderem na rynku konsol – firma wygenerowała 46% wszystkich dochodów. Branża osiągnęła rekordowy wynik

Gry
2183V
PlayStation, Xbox, Switch - logo
Iza Łęcka | 02.03.2022, 07:00

Producent PS5 i PS4 może poszczycić się niezwykle mocnym rokiem, podczas którego przedsiębiorstwo ponownie nie miało sobie równych na tle konsolowej konkurencji. Ampere Analysis przeprowadziło badanie rynku i szacuje, że branża po raz kolejny osiągnęła rekordowy wynik.

Według wyliczeń Ampere Analysis w 2021 roku klienci wydali na gry, sprzęt oraz usługi związane z konsolami rekordowe 60 mld dolarów. Piers Harding-Rolls, szef działu badań nad grami, podkreśla, że wskazany rezultat był „spowolniony” przez braki w dostępie do PlayStation 5 i Xboksów Series X|S, jednakże wysokie ceny konsol sprawiły, że w ostateczności wydano więcej pieniędzy.

Dalsza część tekstu pod wideo

Pewnym sukcesem branży jest utrzymanie na stałym poziomie wydatków na „zawartość gier” (pełne wersje, pakiety rozszerzeń, przedmioty w produkcjach i przepustki sezonowe) – pomimo minimalnego spadku (-1%), rezultat jest porównany z 2020 rokiem, kiedy w obliczu pandemicznych ograniczeń gracze zostali zmuszeni do pozostania w domach, a branża osiągała rekordy.

Swój udział w rynku zwiększyły usługi (Xbox Live Gold, Xbox Game Pass, Xbox Game Pass Ultimate, PlayStation Plus, PlayStation Now i Nintendo Switch Online), które stanowią już 19% wszystkich wydatków w omawianym sektorze. Tym samym obserwujemy wzrost z 15%, a Ampere przewiduje, że odbiorcy coraz chętniej będą wybierać abonamenty (szacowane 21% w 2022 roku).

Coraz rzadziej sięgamy po gry w pudełkach. Pierwszy raz w historii całkowite wydatki na fizyczne wersje produkcji spadły poniżej 30%. Klienci coraz chętniej wybierają cyfrowe wersje tytułów, przez co analitycy sądzą, że w 2022 roku już tylko 26% całkowitych wydatków zostanie przeznaczonych na pudełka.

Sony pozostaje liderem rynku, generując 46% wszystkich przychodów na rynku konsol – wynik Nintendo spadł do 29% (-2%), natomiast Microsoftu wzrósł do 25% (+1%). Sukces producenta PlayStation „podkreśla siłę biznesu cyfrowego”, ponieważ gracze coraz częściej kupują edycje cyfrowe, różne dodatki oraz usługi.

Ampere szacuje, że w następnym roku wydatki na gaming jeszcze bardziej się zwiększą, ostatecznie osiągając pułap ponad 61 mld dolarów.

Źródło: Games Industry

Komentarze (148)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper