Dying Light 2 wygenerował większy zasięg niż Forza Horizon 5. Gra zanotowała podobny wynik do Cyberpunka 2077

Gry
3692V
Dying Light 2
Iza Łęcka | 15.02.2022, 07:36

Najnowsza produkcja Techlandu może pochwalić się bardzo dobrym startem na rynku. W dniu premiery pozycja poświęcona walce z zarażonymi cieszyła się sporą popularnością i osiągnęła lepszy wynik między innymi od najnowszych wyścigów Playground Games.

Brand24, specjaliści zajmujący się monitoringiem internetu, sprawdzili, jak premiera Dying Light 2 została odebrana przez graczy. Jak się okazuje – tytuł wrocławskiego studia w tydzień od premiery wygenerował około 505 mln całkowitego zasięgu. Aż 67% zasięgu produkcji wygenerowano poprzez social media – z czego najwięcej z materiałów wideo (YouTube, Twitch). Dla porównania Forza Horizon 5 w analogicznym czasie zyskała około 140 mln mniej wzmianek w mediach społecznościowych.

Dalsza część tekstu pod wideo

W dniu debiutu gra cieszyła się bardzo dużą popularnością – podobną do Cyberpunka 2077. Dopiero w następnych dniach o przygodzie Techlandu mówiono mniej, jednakże w ciągu tygodnia od startu na rynku pozycja CD Projekt RED zaczęła mierzyć się z bardzo negatywnymi opiniami.

„Skupienie się na ładunku emocjonalnym wypowiedzi pokazuje, że w przypadku Dying Light 2 - było więcej pozytywnych (55%) niż negatywnych (45%) wzmianek, co sugeruje, że ogólne doświadczenie związane z wyżej wymienionymi aspektami - było stosunkowo pozytywne”.

Brand24 informuje, że premiera Dying Light 2 została odebrana znacznie korzystniej niż debiut Cyberpunka 2077. Tytuł wrocławskiego studia spotyka się z przychylnymi opiniami dotyczącymi fabuły oraz kooperacji, lecz dwie pozycje mogłyby osiągnąć lepsze wyniki w aspekcie budowania misji.

„Najbardziej dyskutowana kategoria w obu grach - gameplay - została ciepło przyjęta przez graczy Dying Light 2, podczas gdy gracze Cyberpunka ocenili ją raczej negatywnie. W przypadku Dying Light 2 najbardziej przychylną kategorią gry okazała się fabuła. W tym przypadku, pozytywy (12 tys.) stanowiły 62% wszystkich wzmianek naładowanych emocjonalnie”.

Warto przypomnieć, że Techland podał już pierwszy wynik Dying Light 2, przyznając że tytuł trafił do rąk ponad 3 mln graczy.

„Duma obserwować kolejne tego typu premiery polskich firm tworzących globalne produkty Szybka analiza buzzu online związanego z pierwszymi dniami premiery Dying Light 2. Zasięgi DL2 pobiły premiery takich gigantów jak Forza Horizon! 505 milionów kontaktów w kilka dni!”

„Sprawdziliśmy jak się mówi o Dying Light 2 po premierze:

-liczba wzmianek o DL 2 w dniu premiery była niewiele mniejsza niż w przypadku CP 2077!

-zasięg online DL 2 pobił np. Forza Horizon 5

Analiza: bit.ly/3LrTPRn

#DyingLight2”

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Dying Light 2 Stay Human.

Źródło: Wojtek Chrzan

Komentarze (50)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper