Bit Reactor. Studio uformowane z twórców Civilization i XCOM chce tworzyć gry godne tytułu GOTY

Miłośnicy strategii i gier taktycznych już mogą zacierać ręce na świeże produkcje z tej kategorii. Okazuje się, że grupa deweloperów z Firaxis założyła nowe studio, które otrzymało nazwę Bit Reactor.
Greg Foertsch, kierownik artystyczny zatrudniony w Firaxis przez ponad 20 lat, który pracował nad XCOM: Enemy Unknown, XCOM 2, Civilization III i Civilization IV postanowił niedawno opuścić firmę. Foertsch nie zrezygnował jednak z pracy w branży gier, decydując się na uformowanie własnego studia. Zespołowi nadano nazwę Bit Reactor. Grupa została uformowana z wielu innych byłych pracowników Firaxis, którzy pracowali m.in. nad serią XCOM i Civilization.
Już kilka lat temu Greg Foertsch mówił w rozmowie z redakcją GamesIndustry, że zależy mu na tym, by historia w gatunku strategii i gier taktycznych nie była przedstawiana w formie "ścian tekstu". Deweloperowi zależy na tym, by wprowadzić nową jakość fabuły do produkcji z tej kategorii.




Założyciel zespołu ma ambitne plany. Studio Bit Reactor ma stworzyć tytuł, który będzie zasługiwał na tytuł "Najlepszej gry roku". Już teraz w zespole powstaje kilka projektów, zmierzających nie tylko na PC, ale również na konsole.
"Chcemy konkurować z Halo i innymi głośnymi produkcjami, tak jak w 2012 roku z XCOM: Enemy Unknown" - powiedział Foertsch.