Google prześcignął Apple; Microsoft na 4 pozycji - najdroższe marki świata
Google zaczyna coraz bardziej wyprzedzać słabnące Apple. To teraz najdroższa marka świata. Tak przynajmniej wynika z rankingu przygotowanego przez Millward Brown.
Ranking 100 Top BrandZ, przygotowany przez Millward Brown, przedstawia 100 najbardziej wartościowych marek świata. Pierwsze dwa miejsca zajęły Google oraz Apple. Google, które króluje w rankingu, może pochwalić się wartością marki wycenianą na ponad 158 mld dolarów. Wartość Google wzrosła tylko w ciągu ostatniego roku o 40%. Inaczej jest z Apple, którego wartość zmniejszyła się o 20%. Firma wyceniana jest na poziomie 147 mld dolarów. Korporacja spadła z pierwszego miejsca, ustępując Google.
Millward Brown tak podsumował znakomity wynik Google:
"Google był ostatnio wyjątkowo innowacyjny. Zaprezentował Google Glass, inwestuje w sztuczną inteligencję, nawiązał serię nowych porozumień" - wylicza zasługi Google'a Millward Brown.
Microsoft został wyceniony na 90 mld dolarów (4 pozycja). Samsung uplasował się na 29 pozycji z 25 mld dolarów. Gdzie w rankingu znajdują się Sony i Nintendo? Niestety te firmy są poza stawką. Ich wartość została wyceniona na mniej niż 9 mld dolarów, a takim wynikiem mogą pochwalić się zamykające pierwszą setkę ING, UBS czy PayPal.
Pełny ranking (plik pdf) znajdziecie tutaj.