Just Add Water: moc XONE nie zrówna się z PS4, ale różnice graficznie będą się zacierać
Trudno było nie zauważyć rozstrzału między pierwszymi tytułami z Xbox One i PlayStation 4. Głównym problemem Xbox One była gorsza rozdzielczość gier. Twórca Oddworld: Abe`s Oddysee New N` Tasty twierdzi jednak, że różnica między konsolami będzie się zacierać. Nawet jeśli sam hardware pozostanie słabszy.
Lorne Lanning z Just Add Water, powiedział w wywiadzie dla XboxAchievements, że różnica między osiągami graficznymi Xbox One i PlayStation 4 będzie się zacierać. Stewart Gilray, prezes Just Add Water, wyjaśnił jednak w rozmowie z WorldsFactory, że nie oznacza to zwiększenia mocy Xbox One. PlayStation 4 posiada, wg dewelopera, więcej zasobów obliczeniowych i tego nie da się już zmienić. Deweloperzy i wydawcy będą jednak dysponować coraz lepszymi budżetami, doświadczeniem i narzędziami software'owymi, co sprawi, że "postrzegalne różnice będą się zmniejszać".
Czy oznacza to, że zaczniemy częściej otrzymywać tytuły na XONE, działające w rozdzielczości 1080p i przy 60 fps? Miejmy nadzieję, że właśnie tak się stanie. Warto przypomnieć, że niedawno na horyzoncie pojawiły się nowe biblioteki DirectX, których twórcy obiecują poprawę wydajności hardware'u.