Bartosz Dawidowski Bartosz Dawidowski 21.03.2014 12:35
DirectX 12 wykorzysta lepiej CPU Xbox One, zapewni wyższe osiągi konsoli
1866V

DirectX 12 wykorzysta lepiej CPU Xbox One, zapewni wyższe osiągi konsoli

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Game Developers Conference przyniosło pierwsze informacje na temat DirectX 12. Microsoft faktycznie zapowiada zwiększenie wydajności swojej nowej konsoli.

W ostatnim dniu trwania GDC 2014 Microsoft ujawniło pierwsze informacje na temat DirectX 12. Deweloperzy zapowiedzieli, że gry na Xbox One będą, dzięki implementacji DirectX 12, działać z większą płynnością, niż dawniej. Direct3D rozłoży lepiej obciążenie wszystkich rdzeni procesora, co zapewni trochę wyższe osiągi hardware'u.

Nowe biblioteki DirectX mają zapewnić niezwykłą łatwość przenoszenia gier z PC na konsole (lub na odwrót). Zapowiedziano również, że znacznie prostsze będzie tworzenie gier na sprzęt mobilny. Eric Demers, główny inżynier DX12 powiedział, że jest "podekscytowany perspektywą przenoszenia tytułów z PC i Xboksa na sprzęt mobilny".

W ramach demonstracji Turn 10 Studios zaprezentowało demo techniczne Forza Motorsport 5 na PC. Redaktorzy IGN twierdzą jednak, że trudno było dostrzec ulepszoną grafikę w porównaniu z tym co oferuje wersja gry na Xbox One. Warto w tym miejscu dodać, że MS nie ma zamiaru wydawać pełnej wersji Forzy 5 na PC.

Zapowiedziano również, że Epic Games pracuje nad implementacją bibliotek DX12 w Unreal Engine 4. Pierwsze gry wykorzystujące DX12 pojawią się na rynku pod koniec 2015 roku.

Jeśli chodzi o PC, to nie wiadomo jeszcze czy DX12 będzie kompatybilne z Windows 7. Microsoft nie chciało udzielić odpowiedzi na pytania dziennikarzy na ten temat.


Tagi: