Dyrektor techniczny Frostbite Engine: "PlayStation 4 nie potrzebuje Mantle"

W ostatnim czasie coraz to więcej słyszymy o rewolucyjnym interfejsie do programowania aplikacji od AMD, czyli Mantle. Ta rewolucja może już niedługo trafić na konsole, jednak według Johana Anderssona najnowsza konsola Sony nie potrzebuje tej technologii - zapytacie dlaczego?
Zacznijmy jednak od początku – API, czyli Application Programming Interface to interfejs, który umożliwia programowanie aplikacji. Firma AMD postanowiła wypuścić na rynek nowy API o nazwie Mantle, który pozwala osiągnąć rewelacyjne wyniki. Mantle to pierwsze API, które samoistnie optymalizuje spożytkowania mocy sprzętów – procesora i karty graficznej – dzięki temu twórcy gier nie muszą się martwić o rozłożenie obciążenia.
I jak wiadomo, AMD rozważa zaimplementowanie tej technologii do PlayStation 4. W tej sprawie postanowił wypowiedzieć się dyrektor techniczny Frostbite Engine, który jednoznacznie stwierdza, że ta innowacja nie jest potrzebna:




API w PlayStation 4 jest tak dobre, że nie potrzebujemy Mantle na PlayStation 4
Andersson miał także ciekawą pogawędkę z jednym z przedstawicieli Naughty Dog – Cortem Strattonem – panowie porównali SPSU od PlayStation 3 (the Synergistic Processing Unit of the Cell) z ACE od PlayStation 4 (Asynchronous Compute Engines). Według Strattona niektórym programistom brakuje architektury komórki (PS3).
Jest to na pewno miła wiadomość – wiemy, że PlayStation 4 posiada wielką moc i dobrze, że nawet sami twórcy uważają, że ta konsola nie potrzebuje większego wspomagania.