Bartosz Dawidowski Bartosz Dawidowski 10.03.2014 09:31
Czy headsety VR to przyszłość branży? EA na razie pozostaje sceptyczne
666V

Czy headsety VR to przyszłość branży? EA na razie pozostaje sceptyczne

Kilka firm pracuje aktualnie nad stworzeniem jak najlepszego zestawu gogli VR (m.in. Valve, Sony i Oculus Rift). Sukces tej technologii będzie jednak tak naprawdę zależeć od wsparcia wydawców. A duże firmy chyba nie do końca ufają przygotowywanemu hardware'owi.

Andrew Wilson, prezes Electronic Arts, powiedział w trakcie konferencji SXSW Gaming, że przed podjęciem decyzji o tworzeniu tytułów współpracujących z headsetami VR, firma musi zebrać dokładne informacje na temat tego, jak ta technologia będzie wykorzystywana przez konsumentów w grach.

Wilson podkreślił, że wśród graczy jest pragnienie przełamania "czwartej ściany", głębszego zanurzenia w gameplay. Prezes zaznaczył jednak, że obecnie "hardware do grania jest zbyt rozchwianym gruntem", by planować konkretne działania w kwestii Oculus Rift i innych headsetów VR. EA jest jednak otwarte na innowacje, choć nie wiadomo jeszcze z jaką firmą zostanie nawiązana ewentualna współpraca.

Łatwo zrozumieć ostrożność EA - nie wiadomo czy ta technologia "chwyci". Wszyscy zadają sobie teraz pytanie czy zestawy VR będą kolejnym przełomem w branży czy staną się tylko przemijającą modą, jak telewizory z funkcją 3D?

Warto przypomnieć przy okazji, że John Carmack, jeden z najsławniejszych twórców gier w historii, pożegnał się definitywnie z iD Software, by poświęcić się w 100% pracy nad Oculus Rift.

Tagi: Electronic Arts oculus rift oculus vr vr