75 wstępnych projektów i 200 wizji kontrolera - Xbox One mógł wyglądać inaczej

W sprawie designu konsoli Microsoftu wypowiedział się jeden z projektantów – Carl Ledbetter – który miał przyjemność współtworzyć amerykańskiego next-gena przez dwa lata.
Już w 2010 roku ówczesny kierownik do spraw wzornictwa przemysłowego otrzymał zadanie zaprojektowania nowej generacji Kiencta oraz Xboksa. Jak wspomina sam zainteresowany – to było bardzo trudne zadanie, ponieważ twórcy musieli spełnić i zaspokoić pragnienia graczy, a zarazem fanów Xboksa.
Przez całe dwa lata Ledbetter i jego zespół szkicował i drukował w 3D kolejne projekty, a nawet mieli przyjemność wybrać dźwięk startu urządzenia. Jednak największym problemem dla projektantów okazał się kontroler – autorzy nie chcieli zepsuć wizji pada z Xboksa 360, jednak w ostatecznym rozrachunku zmieniono, a zarazem poprawiono 40 funkcji urządzenia. W trakcie tworzenia przez ręce designerów przewinęło się 1000 kontrolerów.




W ostatecznym rozrachunku stworzono 75 wstępnych projektów konsoli, 200 wizji kontrolera i 100 wstępnych konceptów nowego Kinecta. Jesteście zadowoleni z wyborów?