Kolejna porcja informacji nt. GTA V

Gry
1913V
Kolejna porcja informacji nt. GTA V
Michał Włodarczyk | 09.11.2012, 19:28

Jeśli myśleliście, że wczorajsza lawina informacji o Grand Theft Auto V przynajmniej na jakiś czas wyczerpała temat, to znaczy, że okłamywaliście samych siebie. Oprócz obszernego materiału nt. kolosa od Rockstar, Game Informer zamieścił także wywiad z dyrektorem artystycznym Rockstar North, Aaronem Garbutem.

Jeśli myśleliście, że wczorajsza lawina informacji o Grand Theft Auto V przynajmniej na jakiś czas wyczerpała temat, to znaczy, że okłamywaliście samych siebie. Oprócz obszernego materiału nt. kolosa od Rockstar, Game Informer zamieścił także wywiad z dyrektorem artystycznym Rockstar North, Aaronem Garbutem.

Dalsza część tekstu pod wideo
xxxxx

 

Garbut w rozmowie z GI podał więcej szczegółów odnośnie pomysłu na Los Santos i procesu kreacji miasta oraz klimacie, jaki panuje w "piątce". Poniżej zbiór informacji na temat nowej-starej metropolii.

 

 

POMYSŁ NA LOS SANTOS

Deweloper postawił przed sobą zadanie stworzenia czegoś zupełnie nowego. W związku z tym nie wzorowano się na żadnym mieście ze starszych odsłon, lecz zdecydowano się poszukać inspiracji w rzeczywistych miejscach. Tak narodziło się Los Santos.

 

LOS SANTOS A SAN ANDREAS

W żadnym wypadku nie można porównywać czy zestawiać ich ze sobą. Zdaniem Garbuta, osoby stojące za San Andreas nie miały wówczas odpowiedniej technologii, przez co największy wirtualny świat poprzedniej generacji konsol to tak naprawdę kombinacja olbrzymiej ilości powiązanych ze sobą lokacji. W GTA V miasto będzie wielką, żyjącą przez całą dobrę metropolią.

 

MIESZKAŃCY LOS SANTOS ŻYJĄ NAPRAWDĘ

Facet przyznaje, że twórcy zdawali sobie sprawę z limitu na mieszkańców Los Santos, jednak dzięki mniejszej liczbie pieszych udało się z powodzeniem wprowadzić system, dzięki któremu każde z nich będzi żyć własnym życiem. Największe wyzwanie dla dewelopera stanowiło to, aby sprawić, by wszystko funkcjonowało sprawnie niczym jeden organizm. Dzięki nieustannym testom twórcy wiedzą, co działa jak powinno, a co nie, w dodatku słuchają sugestii testerów i zamierzają wzbogacać Los Santos o nowe elementy do momentu, aż gra pojedzie do tłoczni.

 

PRZYWIĄZANIE DO SZCZEGÓŁÓW

Setki map prawdziwych miast, tysiące płyt z materiałami wideo, około 250 tysięcy zdjęć czy dane statystyczne na temat najczęściej kupowanych aut przez mieszkańców Kalifornii (!) - oto jak wielą wagą deweloper przywiązuje do szczegółów. Aaron zwraca uwagę na takie szczegóły jak częściowo zniszczona przez klientów podłoga w sklepie czy wykonanie paczki papierosów.

 

KLIMAT

Ziomalskie klimaty w GTA: San Andreas związane były z kulturą gangów, którą wziął pod lupę deweloper. GTA V ma większe ambicje, gdyż twórcy chcą przedstawić w krzywym zwierciadle współczesną kulturę całego Los Angeles (a przez to i całych Stanów Zjednoczonych).

 

MISJE A WYGLĄD LOKACJI

Dyrektor artystyczny przedstawił proces tworzenia lokacji oraz jego związek ze strukturą danych misji. W pierwszej kolejności programiści tworzą nieoteksturowaną lokację. Kiedy taka miejsówka ma zostać ukończona, wówczas do prac przystępują osoby odpowiedzialne za misje. Niekiedy dopasowuje się charakter zadań do już istniejących lokacji, innym razem miejscówkę trzeba rozbudować, a zdarza sie również, że jakaś misja uzyska swój kształt zupełnie przypadkiem.

 

GRAFIKA

Co ciekawe, Aaron powiedział, że studio wcale nie dążyło do fotorealizmu. Jego zdaniem świat gry jest już wystarczająco realistyczny, ale twórcy nie zdecydowali się na ostatni krok w tym kierunku, gdyż mogłoby to uniemożliwić im nadanie bohaterom pewnych cech. Cut-scenki będą tak mocno zintegrowane z rozgrywką właściwą, że gracze nie będą potrafili wskazać momentu, w którym gra przechodzi z jednego elementu na drugi. Deweloper użył silnika RAGE, który pozwala generować znacznie większe powierzchnie terenu. W GTA IV teren rozciągał się na ok. 1,5 km, natomiast w GTA V ma być to... wiele mil (!). Nie zabraknie również zabawy światłem oraz znacznie lepszego cieniowania niż w poprzednich produkcjach studia.

 

A NA DESER PODWODNE SZALEŃSTWA

Informacja o możliwości eksploracji głębin ocenu to jedno z największych zaskoczeń. Deweloper stara się uatrakcyjnić podwodne szlaństwa na wiele sposbów, stąd obecność urwisk, kanionów i - uwaga - rafy koralowej!

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Grand Theft Auto V.

Źródło: własne

Komentarze (37)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper