DOOM 3 BFG to nie reedycja w HD

Dla wielu DOOM 3 BFG Edition to zwykła reedycja starej gry tylko w oprawie HD, lub do HD zbliżonej. Id Software broni się przed takim zaszufladkowaniem ich produkcji. Wedle Tima Willitsa to jest to coś znacznie lepszego. Ogrom pracy włożonej w ten projekt ma być widoczny od pierwszych minut z nim spędzonych.
Dla wielu DOOM 3 BFG Edition to zwykła reedycja starej gry tylko w oprawie HD, lub do HD zbliżonej. Id Software broni się przed takim zaszufladkowaniem ich produkcji. Wedle Tima Willitsa to jest to coś znacznie lepszego. Ogrom pracy włożonej w ten projekt ma być widoczny od pierwszych minut z nim spędzonych.





"Robimy znacznie więcej, niż tylko wydajemy ten sam produkt w nowym opakowaniu. Potężna ilość technologii RAGE, która znalazła swoje miejsce w silniku napędzającym DOOM 3, w znaczny sposób unowocześniła i zmodernizowała ten tytuł. Na przykład konfiguracja sterowania, system punktów kontrolnych, oświetlenie, działanie latarki, amunicja i wiele innych elementów zostało zmodyfikowanych dzięki technologii RAGE. Do tego dochodzi obsługa 3D w przypadku PlayStation 3 oraz obsługa większej ilość ekranów w przypadku PC."
Szczerze mówiąc, to właśnie tego oczekiwałem po Id Software. A to nie koniec atrakcji.
"Przemaglowaliśmy każdy etap i każdy element, który niepotrzebnie frustrował, lub też po prostu nie był fajny, podkręciliśmy tak, aby spełniał swoje zadanie poprawnie. Dla nas to było naprawdę świetne doświadczenie, a my kochamy markę DOOM, które pozwoliło na przerobienie tej gry w taki sposób. Zrobiliśmy masę małych rzeczy, które mają duże znaczenie dla ponownego przedstawienia tego samego tematu fanom serii, a które tak naprawdę pozwolą nam przywitać się z rzeszą nowych graczy. Nazwę DOOM kojarzy i zna wielu, ale zdziwilibyście się wiedząc ilu ludzi nie miało okazji w to zagrać."