Battlefield 2042 miał problemy od samego początku. DICE otrzymało zadanie: „kopiować, to co jest popularne”

News
2586V
Battlefield 2042 miał problemy od samego początku. DICE otrzymało zadanie: „kopiować, to co jest popularne”
Wojciech Gruszczyk | 07.12.2021, 17:34

DICE mierzy się z dużymi problemami najnowszej strzelanki, ale według najnowszego raportu – twórcy już w 2018 roku borykali się z niedogodnościami, które ostatecznie wpłynęły na jakość Battlefielda 2042. Poznajcie bardzo ciekawy szczegóły.

Tom Henderson od miesięcy przedstawiał zakulisowe informacje dotyczące prac nad Battlefieldem 2042 i w ostateczności insider opracował podsumowanie, które przedstawia obraz rozwoju gry. Okazuje się, że deweloperzy od samego początku borykali się z problemami – wszystko przez silnik Frostbite.

Twórcy rozpoczęli pre-produkcję w listopadzie 2018 roku, ale w tym czasie wiele doświadczonych deweloperów odeszło z DICE, by założyć Embark Studios. Szwedzi otrzymali także jedno zadanie:

„EA chciało, aby seria Battlefield podążała w kierunku tego, co jest popularne - czyli Battle Royale. DICE kazano „kopiować to, co jest popularne”. Wcześnie podjęto decyzję, że tegoroczny Battlefield będzie oparty na nowszej wersji Frostbite - to będzie największa aktualizacja Battlefielda od dekady”.

W lutym 2019 roku Apex Legends odniósł wielki sukces, co jeszcze bardziej przekonało szefów z Electronic Arts, że należy podążać drogą Battle Royale – w tym czasie powstawał w zasadzie „Battlefield Battle Royale”, a nie pełnoprawna odsłona serii.

DICE jednak wciąż borykało się z problemami z silnikiem, ponieważ wielu starszych inżynierów Frostbite odeszło ze studia.

Pod koniec 2019 roku lub na początku 2020 roku DICE zdecydowało się usunąć znane klasy postaci znane z serii Battlefield, ponieważ twórcy musieli „kopiować to, co jest popularne”, a Apex Legends odnosił coraz to większy sukces.

W marcu 2020 roku rozpoczęły się kolejne problemy – lockdown sprawił, że deweloperzy musieli pracować z własnych domów, co bardzo negatywnie wpłynęło na projekt.

W okresie od kwietnia do sierpnia 2020 roku sukces osiągnął Call of Duty: Warzone, więc EA zdecydowało, by nowy Battlefield oferował bardziej klasyczne doświadczenie, ale tryb Battle Royale był darmowy – to właśnie w tym czasie pojawiła się koncepcja Hazard Zone. Twórcy musieli jednak codziennie pobierać wielkie pliki gry z własnych domów, co również źle wpływało na produkcję.

W okolicy sierpnia 2020 – lutego 2021 roku, DICE zakończyło pre-produkcję i rozpoczęto testy – to właśnie z tego okresu wyciekł zwiastun z rakietą.

Natomiast w lutym 2021 roku szef Electronic Arts wspomina o bardzo dobrym rozwoju strzelanki, która miała systematycznie pokonywać kolejne kamienie milowe. Zdaniem informatora sytuacja wyglądała inaczej:

„Komentarze te były oparte na wewnętrznych oczekiwaniach i przewidywaniach niedoświadczonych ludzi. Gra nie była grywalna na tym etapie i była niesamowicie niestabilna.

W marcu do projektu dołączyło Criterion, ale nawet to nie pomogło i w maju DICE ponownie prosi o pomoc... Gdy w czerwcu 2021 roku widzimy pierwszy zwiastun gry, to nie bez powodu nie zawiera on żadnych fragmentów rozgrywki, ponieważ Battlefield 2042 w tym czasie miał mierzyć się z dużymi problemami z niestabilnością kodu.

W czerwcu udało się opuścić alfę, a w lipcu do pozycji dołączyli kolejni deweloperzy. W sierpniu zdecydowano się na rezygnację z trybu free-2-play, ponieważ Hazard Zone nie był zbyt rozbudowany, by zapewnić odpowiednie doświadczenie.

Insider wspomina, że testy gry odbyły się na jednej mapie, bo to była „najbardziej stabilna” lokacja. W międzyczasie zdecydowano się opóźnić premierę, ale nawet w tej sytuacji deweloperzy wiedzieli, że przez zdalną pracę, dopracowanie Battlefield 2042 wymaga znacznie więcej czasu. Mimo to tytuł debiutuje w listopadzie.

Electronic Arts odezwało się do informatora i wydało oświadczenie – firma podkreśla, że uniwersum Battlefielda będzie rozbudowane, a Battlefield 2042 otrzyma ulepszenia.

„EA skomentowało mój film przesłany wczoraj, który obejmował proces rozwoju #Battlefield2042 i przyszłość serii Battlefield”.

Źródło: Tom Henderson

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych