Call of Duty: Vanguard podbił pierwszy rynek. Seria notuje coraz to słabszą sprzedaż fizycznej wersji
Bez dużego zaskoczenia. Call of Duty: Vanguard zadebiutowało w Wielkiej Brytanii i bez najmniejszego problemu osiągnęło pierwsze miejsce w rankingu sprzedaży. Gra jednak zanotowała znacznie słabszy wynik względem poprzednich odsłon serii.
Najnowsza gra Activision w zeszłym tygodniu trafiła na rynek i zajęła pierwsze miejsce w rankingu sprzedaży. Gracze najchętniej kupili wersję na PS5 (41%), następnie na PS4 (29%), XOne (19%) i dopiero na końcu na XSX|S (11%).
Należy na pewno zwrócić uwagę, że wynik Call of Duty: Vanguard jest o 23% gorszy od Call of Duty: Black Ops Cold War, które zanotowało 63% mniejsze zainteresowanie od Call of Duty: Modern Warfare z 2019 roku. Sytuacja jednak pokazuje, jak znacząco na przestrzeni 2 lat maleje sprzedaż fizycznych wersji.
W zeszłym tygodniu w Wielkiej Brytanii zadebiutowały także Fortnite Minty Legends Pack (9 miejsce w rankingu), Just Dance 2022 (11) i Fast & Furious: Spy Racers - Rise of Shifter (40), ale gry nie osiągnęły wielkich sukcesów. Marvel: Strażnicy Galaktyki spadł na 6 lokatę, Riders Republic na 16 miejsce, ale co ciekawe Mario Party Superstars utrzymało swoją pozycję (3) z poprzedniego tygodnia.
Tak prezentuje się zestawienie sprzedaży z Wielkiej Brytanii (do 6 listopada):
- Call of Duty: Vanguard (nowość)
- FIFA 22 (1 - miejsce w poprzednim tygodniu)
- Mario Party Superstars (3)
- Mario Kart 8: Deluxe (5)
- Spider-Man: Miles Morales (17)
- Guardians of the Galaxy (2)
- Animal Crossing: New Horizons (6)
- Minecraft (Switch) (7)
- Fortnite Minty Legends Pack (nowość)
- Far Cry 6 (4)