Xbox Series X korzysta z DirectML, który zapewni „niesamowitą poprawę wydajności”
Twórca Edge Of Eternity chwali najnowszą konsolę Microsoftu. Urządzenie oferuje DirectML, które nadal wydaje się niewykorzystywane przez wiele zespołów, jednak z czasem powinno przynieść coraz więcej korzyści.
Xbox Series X to oficjalnie najmocniejsza konsola dostępna na rynku, a jednym z kluczowych elementów technicznej prezentacji sprzętu było ujawnienie DirectML. Trzeba jednak zaznaczyć, że zespoły deweloperskie dopiero uczą się wykorzystywać wszystkie technologie oferowane przez Microsoft oraz Sony w urządzeniach aktualnej generacji.
Do tematu nowych sprzętów odniósł się Jérémy Zeler-Maury, dyrektor generalny Midgar Studio, które opracowuje Edge of Eternity – gra zadebiutowała na PC, tymczasem do końca tego roku powinna znaleźć się również na konsolach. CEO został zapytany o najlepszą funkcję, którą oferuje Xbox Series X, i bez wahania wskazał DirectML:
„W przypadku Xbox Series X jest to wsparcie dla DirectML. Nie sądzę, aby był on zbyt często używany, ale uczenie maszynowe pozwoli na niesamowitą poprawę wydajności”.
W sprawie technologii już wcześniej w superlatywach wypowiedział się David Cage, dyrektor generalny Quantic Dream (Detroit: Become Human, Beyond: Two Souls, Heavy Rain), który określił, że Amerykanie pomyśleli o potężnej propozycji. DirectML może okazać się odpowiedzią na DLSS firmy NVIDIA – wczoraj wspominaliśmy, że przedsiębiorstwo nieustannie pracuje nad rozwojem technologii i poszukuje nowych specjalistów, którzy pomogą w jej dopracowaniu.
Warto przypomnieć, że to autorzy Edge of Eternity potwierdzili wykorzystanie AMD FSR w PlayStation 4 i PlayStation 5.