STALKER 2 wyciekł do Sieci. Zobaczcie filmik ze skasowanego projektu

Od dawna w Sieci pojawiają się materiały ze skasowanego STALKERA, który był produkowany w okolicach 2011 roku. Właśnie otrzymaliśmy najciekawszy wyciek tego typu.
Jeszcze niedawno, przy okazji opublikowania kilku świetnych grafik koncepcyjnych, spekulowaliśmy, że prawdopodobnie wypracowany kod STALKER 2 przepadł bezpowrotnie. Okazuje się, że jest inaczej. Prototypowa wersja STALKER 2 pojawiła się w Sieci i dzięki temu możemy przyjrzeć się nawet "gameplayowi" z nigdy niedokończonego projektu. Dodajmy dla jasności, że STALKER 2 z 2011 roku nie ma nic wspólnego, jeśli chodzi o kod/wypracowane pliki z nadciągającą kontynuacją, która ma trafić na rynek w 2021 roku lub później.
Poniżej czeka na was prezentacja plików STALKER 2, które zostały uruchomione w X-Ray Editorze. To oczywiście bardzo niekompletna, robocza wersja gry, w której nie działa wiele funkcji. Wygląda na to, że nie zaimplementowano w niej nawet przeciwników i "zabawa" ogranicza się tylko do zwiedzania różnych lokacji, które również nie zostały dokończone. W miejscówkach widać NPC-ów, ale nie da się z nimi wejść w interakcję.




Co ciekawe - oprócz plików STALKER 2 wyciekły też dokumenty produkcyjne. Dowiadujemy się z nich, że studio planowało stworzyć kampanię singleplayer na ok. 10 godzin, a wykonanie misjib pobocznych miało zapewnić dodatkowe 20 godzin zabawy. Gra miała się też dorobić multiplayera dla 32 osób. Premiera była planowana na PC, X360 i w późniejszym okresie "prawdopodobnie również na PS3".
Jak widać prace nad STALKER 2 w 2011 roku były całkiem zaawansowane. Do dzisiaj nie wiadomo, co dokładnie zaważyło na decyzji o skasowaniu projektu. Po grafiki koncepcyjne z gry odsyłam was tutaj.