Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 30.04.2021 16:45
Returnal PS5
2623V

Returnal to „prawdziwie next-genowe podejście do gatunku”. Digital Foundry prezentuje kompletny test gry

Digital Foundry opublikowało już szczegółowy test Returnal, który potwierdza, że twórcy wykorzystują w produkcji szereg zróżnicowanych technik, by podbić rozdzielczość i wykorzystać możliwości PlayStation 5.

Returnal jest już dostępny na PlayStation 5 i produkcja zebrała sporo pochwał w pierwszych recenzjach. Naszą opinię na temat gry możecie przeczytać od wczoraj, a warto wspomnieć, że tytuł otrzymał dużą, premierową łatkę.

Teraz jednak warto sprawdzić, jak Returnal oceniają magicy z Digital Foundry i według dostępnych informacji – tytuł Sony działa głównie w 60 klatkach na sekundę, ale zdarzają się drobne spadki do poziomu 50-60 fps. Problemem gry jest brak VRR w PlayStation 5, który wygładziłby te niedogodności i zapewnił w pełni płynne doświadczenie.

Returnal działa także „w stosunkowo niskiej rozdzielczości podstawowej”, ale następnie twórcy wykorzystują kilka technik, by podbić jakość obrazu – gra działa na początku w 1440p, by ostatecznie uzyskać 2160p.

Tak jak Sony zapowiedziało, Returnal wykorzystuje ray tracing, ale samego efektu nie doświadczymy w lokacjach. Digital Foundry skomentowało sytuację następującymi słowami: „Zdecydowanie nie widzimy tu odbić RT, to standardowe efekty w przestrzeni ekranu”. Jak się jednak okazuje – ray tracing w tej pozycji jest wykorzystywany, by przyspieszyć działanie globalnej iluminacji, ale nie zobaczymy oczekiwanych „bezpośrednich efektów wizualnych”.

Mimo tych niedociągnięć, Digital Foundry wspomina, że „Returnal jest bogatą wizualnie, absolutnie oszałamiającą trzecioosobową strzelanką - prawdziwie next-genowym podejściem do gatunku”.

Źródło: https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2021-returnal-absolute-housemarque

Tagi: Housemarque Returnal Sony Interactive Entertainment