Lootboxy mają wygenerować już ponad 20 mld dolarów w 2025 roku
Płatne skrzynki w grach wciąż zbierają negatywne opinie od wielu fanów elektronicznej rozgrywki, ale najnowsze badania zwiastują, że lootboxy mają stale generować większe przychody, by w 2025 roku przynieść już ponad 20 mld dolarów.
Od lat słyszymy narzekania graczy, którzy nie chcą, by w kolejnych grach pojawiały się mikrotransakcje oraz lootboxy – nawet wczoraj mogliście przeczytać o petycji fanów Assassin's Creed.
Jeśli jednak wierzyć najnowszym badaniom przeprowadzonym przez Juniper Research, mamy coraz chętniej sięgać po płatne skrzynki, które w 2025 roku wygenerują już 20,3 mld przychodu. W tym czasie już ponad 230 mln graczy ma korzystać po lootboxy – będzie to wtedy 5% wszystkich entuzjastów elektronicznej rozgrywki. Główną platformą dla lootboxów będą urządzenia mobilne.
Już w 2020 roku lootboxy miały przynieść 15 mld przychodu i choć wzrost zwolni , ponieważ „konsumenci stają się zmęczeni lootboxami i ograniczeniami prawnymi rynków”, to wynik będzie systematycznie powiększany.
Juniper Research wspomina również o handlowaniu skórkami – do 2025 roku łączna wartość takich transakcji ma wynieść 321 mln dolarów. W 2020 roku było to podobno „tylko” 221 mln dolarów.
Możemy w tej sytuacji podejrzewać, że w przyszłości nie zabraknie kolejnych gier, które zaoferują graczom najróżniejsze skrzynki.