Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 16.02.2021 14:38
Metro Exodus ray tracing
2158V

PS5 i Xbox Series X mają posiadać „bardziej elastyczny” ray tracing od RTX 30, ale NVIDIA gra w „innej lidze”

Metro Exodus ma zapewnić pełne wsparcie ray tracingu na PlayStation 5 i Xboksach Series X|S, a deweloperzy zadbają nawet o ulepszenie efektu na PC. Twórcy mają sporo doświadczenia w ulepszeniu gier dzięki RT i zdaniem dyrektora technicznego 4A Games – AMD oferuje bardziej elastyczne podejście do śledzenia promieni w czasie rzeczywistym.

Twórcy Metro szykują dla graczy nie tylko nową historię, ale zapowiedzieli wczoraj wiele ulepszeń do Metro Exodus, dzięki któremu posiadacze mocniejszych konsol lub potężnych komputerów osobistych będą mogli doświadczyć wiele przyjemnych dla oka efektów.

Oleksandr Shyshkovtsov rozmawiał z redakcją Wccftech na temat implementacji ray tracingu na PlayStation 5 oraz Xboksach Series X i choć jego zdaniem NVIDIA dzięki najnowszym GPU gra w „swojej lidze”, to jednak AMD również nie zawiodło:

„Jeśli chodzi o serię NV 3000, to nie są one porównywalne, oni grają w różnych ligach, jeśli chodzi o wydajność RT. Hybrydowe podejście AMD do raytracingu jest z natury inne w możliwościach, szczególnie dla promieni rozbieżnych. Plusem jest to, że jest bardziej elastyczne i istnieje niezliczona ilość (prawdopodobnie jeszcze nie odkrytych) sposobów na dostosowanie go do konkretnych potrzeb, co zawsze jest dobrą rzeczą dla konsol i ostatecznie dla graczy konsolowych”.

4A Games już w przypadku Metro Exodus wykorzystuje kilka niestandardowych technik, które prawdopodobnie nie byłyby możliwe do uzyskania na PC, ale na konsolach bardzo dobrze się sprawdzają i dzięki temu gracze będą mogli liczyć na kapitalną oprawę.

Oleksandr Shyshkovtsov jest przekonany, że ray tracing będzie wykorzystywany w kolejnych tytułach, ale nie tylko do upiększenia oprawy. Deweloperzy mają także dzięki śledzeniu promieni poprawiać dźwięk, sztuczną inteligencję czy też wybuchy. 4A Games już ma pracować nad niektórymi rozwiązaniami, które zobaczymy w przyszłych grach tego studia.

Źródło: https://gamingbolt.com/ps5-and-xbox-series-x-ray-tracing-tech-more-flexible-than-nvidia-rtx-30-series-4a-games

Tagi: NVIDIA playstation 5 ps5 ray tracing xbox series x XSX