Steam z gigantycznymi wynikami i wielkimi rekordami w 2020 roku. Gracze pobrali 25,2 eksabajtów danych

Gry
1007V
Steam z gigantycznymi wynikami i wielkimi rekordami w 2020 roku. Gracze pobrali 25,2 eksabajtów danych
Wojciech Gruszczyk | 13.01.2021, 20:02

Valve podsumowało ostatnie 12 miesięcy i przedstawiło kilka ciekawych informacji. Gracze w ostatnim roku spędzili mnóstwo czasu na Steam i z wielką przyjemnością włączali kolejne produkcje. Firma prezentuje zaskakujące dane.

Cały świat w zeszłym roku mierzył się z lockdownem, a duża część osób radziła sobie z zamknięciem spędzając czas wolny na grach. Wiele firm z branży przedstawiło wyjątkowe wyniki i bez dużego zaskoczenia – w tym gronie znajduje się także Valve.

Dalsza część tekstu pod wideo

Steam w ostatnich 12 miesiącach zaliczył następujące rekordy:

  • Liczba aktywnych użytkowników miesięcznie (120,4 miliona),
  • Liczba aktywnych użytkowników dziennie (62,6 miliona),
  • Liczba użytkowników online jednocześnie (24,8 miliona),
  • Godziny rozgrywki (31,3 miliarda),
  • Liczby zakupionych gier (wzrost o 21,4% w stosunku do 2019 roku).

Okazuje się, że Steam odnotował 120 mln aktywnych graczy w każdym miesiącu, a zainteresowani spędzili na grach 50,7% więcej czasu względem ubiegłego roku. W szczytowym momencie na serwerach znajdowało się aż 24,8 mln zainteresowanych.

Kolejni klienci wyposażyli się w gogle VR, a czas poszczególnych sesji został poprawiony o 30%. Już 46,6 mln graczy korzystało z kontrolerów na Steam i fani padów odbyli 1,68 mld sesji.

Od początku marca znacząco wzrósł całkowity ruch sieciowy związany z pobieraniem gier i choć Steam poradził sobie z przeciążeniami (to był nadal mniejszy wynik względem czasów wyprzedaży), to jednak firma uzyskała nowy rekord ruchu sieciowego pobierania równy 52 Tb/s (26 Tb/s dla samego okresu pobierania wstępnego).

Valve zdradziło także plany na 2021 rok:

  • Steam China – nasz zespół ciężko pracował wraz z naszym partnerem Perfect World i jesteśmy blisko wydania tego programu w celu sprowadzenia Steam na rynek krajowy w Chinach na początku 2021 roku.
  • Ulepszenia użyteczności platformy – chcemy doszlifować niektóre aspekty, z którymi zmaga się większość użytkowników podczas korzystania ze Steam – mówiąc prościej chcemy, by zakup, instalacja i granie było jak najprostsze.
  • Logowanie do Steam – wciąż planujemy odświeżyć aplikację mobilną Steam i ułatwić użytkownikom logowanie się oraz zabezpieczanie swoich kont.
  • Program punktów Steam – intensywnie myślimy nad kolejnymi sposobami nagradzania użytkowników, w tym osób, które niespecjalnie są zainteresowane funkcjonalnością Społeczności Steam.
  • Linux – wciąż inwestujemy w technologię ulepszającą kompatybilność gier oraz ich wydajność poprzez Steam Play. Tworzymy również nowe sposoby dla potencjalnych użytkowników, by mogli zacząć grać na Linuksie i doświadczyć tych ulepszeń.
  • Laboratoria Steam – wraz z dostrajaniem istniejących eksperymentów takich jak 010 – „Przeglądanie” i 012 – „Odkrywanie wyprzedaży” szukamy nowych sposobów dla graczy, które umożliwią im przeglądanie katalogu w nadchodzącym roku.

Sprawdźcie szczegółowe dane:

Steam z gigantycznymi wynikami i wielkimi rekordami w 2020 roku. Gracze pobrali 25,2 eksabajtów danych

Steam z gigantycznymi wynikami i wielkimi rekordami w 2020 roku. Gracze pobrali 25,2 eksabajtów danych

Steam z gigantycznymi wynikami i wielkimi rekordami w 2020 roku. Gracze pobrali 25,2 eksabajtów danych

Steam z gigantycznymi wynikami i wielkimi rekordami w 2020 roku. Gracze pobrali 25,2 eksabajtów danych

Steam z gigantycznymi wynikami i wielkimi rekordami w 2020 roku. Gracze pobrali 25,2 eksabajtów danych

Steam z gigantycznymi wynikami i wielkimi rekordami w 2020 roku. Gracze pobrali 25,2 eksabajtów danych

Źródło: https://steamcommunity.com/groups/steamworks/announcements/detail/2961646623386540827

Komentarze (26)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper