COVID: The Outbreak. Polska gra z rozczarowującym startem sprzedaży
Polskie studio odpowiedzialne za Kursk i Realpolitiks błyskawicznie przygotowało grę o walce z pandemią. Okazuje się jednak, że zainteresowanie COVID: The Outbreak jest małe.
Studio Jujubee wydało COVID: The Outbreak 29 maja 2020 r. Tytuł kosztujący na Steam 49 zł został przygotowany błyskawicznie, tak by wykorzystać obecną "modę" na gry podejmujące temat epidemii (przykładowo Plague Inc. notowało w ostatnich miesiącach rekordowe zainteresowanie na całym świecie).
Okazuje się, że gra strategiczna COVID: The Outbreak nie cieszy się taką popularnością, na jaką liczyła spółka Jujubee. Dane SteamDB pokazują, że w tytule bawiło się jednocześnie w szczytowym momencie tylko 31 osób poprzez klienta Steam.
Inwestorzy już zareagowali na mizerną, początkową sprzedaż - akcje Jujubee na NewConnect wyraźnie tracą. Z poziomu 8,4 zł akcja spółki staniała do 7,14 zł.
W związku z koniecznością pracy zdalnej i tworzeniem COVID: The Outbreak Jujubee musiało opóźnić premierę Dark Moon, czyli nowej, obiecującej gry science-fiction, w której pojawią się motywy survivalowo-strategiczne. Gra prawdopodobnie trafi na rynek dopiero w drugiej połowie 2020 r.