Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 25.11.2019 18:46
Google Stadia moc
2435V

Google Stadia nie działa w 4K, ale nie jest to wina Google. To deweloperzy zawinili

Google wciąż promuje rozgrywkę w 4K na Google Stadia, jednak w zasadzie żadna gra nie oferuje takiej jakości. Firma postanowiła odpowiedzieć na krytykę i okazuje się, że problem nie leży po stronie platformy... To deweloperzy nie potrafią jej okiełznać.

Google jeszcze kilka miesięcy przed premierą Stadii zapowiadało rozgrywkę w 4K przy 60 klatkach na sekundę. W dniu premiery żaden z prezentowanych tytułów nie zaoferował tej jakości, ale podobno problemem nie jest platforma.

Firma wydała oświadczenie, w którym podkreśliła, że Stadia tak naprawdę działa w 4K/60fps, ale dopiero teraz deweloperzy „ciężko pracują, by dostarczyć najlepsze doświadczenie dla każdej produkcji”. Twórcy muszą wykorzystać szereg technik, by zapewnić taką jakość.

„Twórcy przygotowując gry dla Stadii ciężko pracują, by zapewnić najlepsze wrażenia z transmisji strumieniowej w każdej grze. Tak jak na każdej platformie, to wymaga sięgnięcia po wiele technik, by osiągnąć najlepszą jakość. Dajemy deweloperom swobodę w osiąganiu najlepszej jakości obrazu i framerate na Stadii i jesteśmy pod wrażeniem tego, co udało im się osiągnąć w pierwszym dniu.”

Teraz deweloperzy mają „kontynuować” prace nad swoimi tytułowymi, by w przyszłości osiągnąć oczekiwaną przez graczy jakość. Słowa firmy są mocno krytykowane przez społeczność, ponieważ Google zrzuca odpowiedzialność na twórców, którzy jak wiadomo nie mają problemów z 4K/60fps na innych sprzętach. Problemem aktualnie jest tylko Stadia.

Sytuacja pewnie jeszcze się zmieni, ale trudno nie odnieść wrażenia, że Google obiecało wiele, a dostarczyło raptem 22 gry oraz kilka funkcji.

Więcej o Google Stadia na naszym serwisie:

Źródło: http://www.gamesindustry.biz/articles/2019-11-25-google-responds-to-criticisms-of-stadias-4k-support

Tagi: 4k 60 fps google google stadia