Tytus Stobiński Tytus Stobiński 21.06.2019 08:52
Console logotypes
589V

Według analityków sporo nas gra na urządzeniach mobilnych. Ogromne pieniądze w przenośnym graniu

Branża gier wideo zaliczyła ogromny skok rozwojowy w ciągu ostatnich lat, a same gry przestały nieco być dziełami tworzonymi przez przez niewielkie grupy zakręconych na tym punkcie ludzi. Stały się ogromnymi produkcjami, których tworzenie zajmuje wiele lat i pochłania dziesiątki milionów dolarów. 

Według obliczeń firmy Newzoo, zajmującej się analizowaniem i badaniami rynku gier wideo oraz zmagań e-sportowych, światowy rynek gier wideo zaliczy wzrost w wysokości 9.6 procenta względem wyników z roku 2018. Daje to nam przychód w wysokości 152.1 miliarda dolarów, a globalnie największe pieniądze względem innych dostarczą amerykańscy konsumenci. Tamtejszy rynek przyniesie łącznie 36.9 miliarda dolarów przychodu. Sektorem gier, który dostarczy lwią część z całego, światowego rynku są gry mobilne. Łącznie, jest to 45 procent z globalnego wyniku, co z kolei przeliczymy na 68.5 miliarda dolarów - 10.2 procenta wzrostu względem zeszłego roku.

Najchętniej składane preordery growe po E3 2019

Jak zresztą przewidują analitycy, będzie to prężnie rozwijająca się część naszej branży, która rok w rok będzie dostarczała większe pieniądze, gwarantując tym samym stabilny wzrost przychodu. Gry mobilne to zdecydowanie poważny gracz na rynku, który pokazuje jak granie na smartfonach poszło do przodu oraz ile tak naprawdę osób jednak poświęca swoje pieniądze na popularne "mobilki". Blisko połowę, bo aż 48 procent z łącznych, globalnych zakupów na gry wideo stanowić będą mieszkańcy Chin oraz Stanów Zjednoczonych. Polska zajmuje w tym rankingu 24 miejsce i generuje pieniądze rzędu 595 milionów dolarów. 

W galerii znajdziecie resztę szczegółów.

Warto również przeczytać:

Microsoft nie planuje, by Project Scarlett był ich ostatnią konsolą

Sony współpracuje z Microsoftem, by nadrobić zaległości. Spencer wspomniał o relacji

Tagi:

Nie przegap