SKLEP
Paweł Musiolik Paweł Musiolik 10.05.2019 12:01
CryEngine The Climb
1486V

CryEngine 5.7 znacząco usprawni silnik. Crytek szykuje się na nową generację

CryEngine w wersji 5.7 znacząco się poprawi, szykując się na nadejście nowych procesorów oraz kolejnej generacji konsol. Jakie nowości dostaną deweloperzy w swoje ręce?

Crytek zdaje sobie sprawę, że ich silnik nie jest pierwszym wyborem (eufemistycznie mówiąc) wśród deweloperów. Wiedzą także, że ma sporo niedociągnięć, nad którymi trzeba pracować. Mapa planów na najbliższe miesiące pokazuje, że deweloperzy widzą, w którym kierunku trzeba się rozwinąć.

PlayStation 5 opiera się na ultra szybkim dysku SSD. Sony potwierdza najważniejszy element

CryEngine nie radzi sobie za dobrze z wieloma rdzeniami, mocno opierając się na wydajności jednego wątku. To się zmieni wraz z wersją 5.7, ale zanim o niej, to chwilę poświęcimy wersji 5.6, która zbuduje podwaliny pod sporą ewolucję silnika. Najbliższa aktualizacja CryEngine skupi się przede wszystkim na znaczącej optymalizacji wykorzystania procesora, zmniejszy zapotrzebowanie na pamięć, dorzuci też optymalizację renderera oraz dodatkowe opcje w efektach cząsteczkowych (w tym rzucanie przez nie cienia).

CryEngine 5.7 - co nowego?

Po tym przyjdzie czas na CryEngine 5.7, który ma być silnikiem nowej generacji. Przede wszystkim — wsparcie dla Oculusa Quest i ogólne usprawnienia pod wirtualną rzeczywistość. Później — dodanie oficjalnego i pełnego wsparcia dla DirectX12 i Vulkana. Implementacja raytracingu, poprawione opcje oświetlenia sceny, poprawione renderowanie z wielu rzutów, cząsteczki z obsługą deffered rendering. Nowości te mają znacząco podnieść wydajność silnika, zwłaszcza na procesorach z wieloma rdzeniami, które do tej pory były słabo wykorzystywane. Crytek współpracuje z AMD z uwagi na zbliżającą się premierę nowych Ryzenów, które według plotek wprowadzą do mainstreamu 16 rdzeni i 32 wątki.

CryEngine 5.8 - przyszłość nowej generacji

Na tym jednak niemiecka ekipa nie poprzestanie. Już teraz ujawniono, co dostaniemy w Cry Engine 5.8. Tutaj będzie wsparcie dla wielu GPU, pełna obsługa NVIDIA Ansel, a także (cytując oryginalne określenia):

  • Deferring RenderObject Compilation to Job Threat
  • Distance LOD Merging
  • Vegetation Spine Animation na GPU
  • Pixel Shader to Compute Shade
  • Order Independent Transparency
  • Parallax Skybox
  • Wsparcie dla Parametric Surface
  • Physically Based Material Blending

Źródło: https://www.cryengine.com/roadmap

Tagi: cryengine Crytek