Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 19.03.2019 00:02
ray-tracing unreal engine unity
1387V

NVIDIA wprowadza ray-tracing w czasie rzeczywistym do Unreal Engine oraz Unity. GeForce GTX ze wsparciem

NVIDIA na Game Developers Conference przygotowała kilka ważnych ogłoszeń. Gracze mogą liczyć na lepsze wsparcie ray-tracingu w czasie rzeczywistym, ponieważ technologia trafi do nowych produkcji oraz do wielu graczy. Poznajcie szczegóły wystąpienia znanej korporacji.

NVIDIA musi reagować na zmiany na rynku gier i odpowiednio dostosowywać swoją technologię. To właśnie z tego powodu podczas GDC firma potwierdziła upowszechnienie ray-tracingu. W kolejnych miesiącach śledzenie promieni w czasie rzeczywistym trafi do kolejnych produkcji.

NVIDIA GeForce GTX 1660 dostępny. Cena i możliwości karty graficznej

NVIDIA potwierdziła pełne wsparcie ray-tracingu do najpopularniejszych silników do gier. Unreal Engine oraz Unity otrzymają porządne narzędzia dla deweloperów, dzięki którym programiści bez większego problemu zaimplementują technologię prezentowaną przez firmę w swoich tytułach.

W środę Epic Games przedstawi szczegóły nowej aktualizacji Unreal Engine 4.22, dzięki której twórcy otrzymają możliwość łatwej integracji ray-tracingu, a Unity powinno otrzymać oczekiwaną łatkę już 4 kwietnia. W rezultacie wszyscy deweloperzy pracujący na wspomnianych silnikach będą mogli zająć się znacznym upiększeniem swoich produkcji.

Obsługa ray-tracingu jest dostępna w między innymi Frostbite od DICE, czy też Northlight Engine od Remedy, ale jak celnie dostrzegł Jon Peddie, prezes Jon Peddie Research dopiero pełna integracja z Unity oraz Unreal Engine zapewni oczekiwane rozpowszechnienie technologii:

„Wierzę, że w najbliższej przyszłości każdy tytuł AAA będzie zawierał ray-tracing w czasie rzeczywistym. Integracja technologii przed dwa dominujące silniki do gier potwierdza przekonanie branży, że ray-tracing jest przyszłością grafiki w grach.”

To jednak nie koniec rewolucji. W kwietniu NVIDIA wyda sterownik, dzięki któremu GeForce GTX na architekturze Pascala i Turinga otrzymają wsparcia ray-tracingu! Umożliwi to milionom graczy z całego świata doświadczyć tej technologii i tym samym korporacja zadba o rozwój propozycji. 

Nie możemy oczywiście w tej sytuacji liczyć na jakość oprawy, którą znamy dzięki kartom graficznym GeForce RTX (w tym wypadku otrzymamy 2-3 razy lepszy ray-tracing), ale bez wątpienia propozycja może okazać się strzałem w dziesiątkę dla samego śledzenia promieni w czasie rzeczywistym, ponieważ z propozycji skorzystają kolejni deweloperzy, którzy będą teraz upiększać gry dla milionów graczy z całego świata.

Twórcy otrzymają w swoje łapy NVIDIA GameWorks RTX, czyli kompleksowy zestaw narzędzi, który pozwoli śmiałkom wdrożyć ray-tracing do swoich produkcji. NVIDIA chce mieć pewność, że każdy twórca będzie mógł znacząco upiększyć swoje tytuły.

Na Game Developers Conference potwierdzono również pełną integrację ray-tracingu w kolejnych tytułach: Control od Remedy Entertainment, Dragonhound (nadciągający sieciowy, action RPG od Nexon) oraz Quake II RTX (specjalna wersja ulubionego shootera).

Tagi: NVIDIA ray-tracing Unity unreal engine