Xbox Live trafi na urządzenia przenośne z systemami iOS i Android
Microsoft poinformował oficjalnie, że udostępni developerom narzędzia pozwalające im implementować funkcje Xbox Live w grach tworzonych na urządzenia przenośne z systemami Android i iOS.
O sprawie amerykańska korporacja poinformowała (niemalże) w przededniu tegorocznego Game Developers Conference, potwierdzając tym samym pojawiające się wcześniej plotki i spekulacje. Jak wspomnieliśmy na wstępie, developerzy, którzy tworzą gry na urządzenia przenośne z systemami iOS i Android, będą mogli skorzystać z przygotowanych przez Microsoft narzędzi umożliwiających implementację różnych funkcji usługi Xbox Live: systemu osiągnięć, gamerscore, listy znajomych, klubów, ustawień rodzinnych czy zabezpieczeń.
Jak zapewnia Kareem Choudhry z Microsoftu, developerzy będą mieli swobodę wyboru: brać Xbox Live z całym dobrodziejstwem inwentarza lub implementować tylko pojedyncze funkcje, jak np. osiągnięcia i gamerscore. - Naszym celem jest zjednoczenie dwóch miliardów graczy - dodał Choudhry. W innym miejscu wspomniał: - Myślimy o tworzeniu gier jak o samym gamingu. Naszą wizją jest dać ludziom wolność, by mogli grać w gry jakie chcą, na urządzeniach jakich chcą i z ludźmi jakimi chcą.
Zapytany o obecność Xbox Live na Nintendo Switch odparł natomiast, że nie ma w tej chwili nic do powiedzenia na ten temat.