SKLEP
Paweł Musiolik Paweł Musiolik 14.02.2019 16:52
Darmowy Battle Pass w Fortnite. Jak go zdobyć?
4216V

Darmowy Battle Pass w Fortnite. Jak go zdobyć?

Chcecie zgarnąć darmowy Karnet Bojowy w Fortnite? Epic ma prosty sposób, by go zdobyć bez wykładania nawet złotówki.

Już wkrótce rozpocznie się 8. sezon w Fortnite. Epic Games postanowiło umożliwić każdemu grającemu łatwe odblokowanie Karnetu Bojowego z nową zawartością. Dostaniecie go za darmo, jeśli do 27 lutego ukończycie 13 darmowych wyzwań Dogrywki. W karnecie dostaniecie od razu m.in. dwa stroje sezonu 8 i później pięć kolejnych.

Fortnite to potęga. 10 milionów graczy na koncercie DJ Marshmello

Oprócz tego, do 22 lutego będziecie mogli zdobyć specjalne podarunki. Z okazji Walentynek możecie wysłać komuś lotnię Skrzydlate Serce bez dodatkowych opłat, do 1 rano w sobotę 16 lutego czasu polskiego.

Co ponadto? Jak zwykle - aktualizacja. Tym razem do wersji 7.4.0 i co za tym idzie - solidna porcja nowości i zmian.


Battle Royale

Tryb okresowy: Łap!

Omówienie
W tym trybie nie występuje broń palna. Do dyspozycji są tylko granaty i inna broń rzucana bądź miotana. Ruszaj do akcji i wyrzuć przeciwników do lobby!

  • Dostępne granaty/przedmioty:
    • Granaty dymne
    • Czepiaki
    • Zdalne ładunki wybuchowe
    • Forty Kieszonkowe
    • Granaty impulsowe
    • Granaty uderzeniowe

Więcej informacji o trybie:

  • Generatory skrzyni i łupów luzem mają wartość 100.
  • Przedmioty jednorazowe można znaleźć jedynie w skrzyniach, luzem lub zrzutach zaopatrzenia.
  • Zwiększono częstotliwość pojawiania się zrzutów zaopatrzenia.
  • Kręgi burzy kurczą się szybciej.
  • Zwiększono liczby elementów w stosach.

Tryb okresowy: Naparzanka

Omówienie
Dwie duże drużyny walczą o Królewskie Zwycięstwo w trybie pełnym akcji. Wygrywa drużyna, która pierwsza zaliczy 100 likwidacji!

Co nowego?

  • Zmniejszono szanse, że burza zakończy przemieszczanie się w pobliżu środka mapy.

Bronie i przedmioty

  • Karabin piechoty
    • Dostępny w wariantach pospolitym, niepospolitym i rzadkim.
      • Zadaje 41, 43, 45 pkt. obrażeń. Podwójne obrażenia przy trafieniu w głowę.
    • Można go znaleźć w łupach luzem, w skrzyniach i automatach do sprzedaży przedmiotów.
    • Korzysta ze średnich nabojów.
    • Strzela szybkimi pociskami, które nie tracą siły po przebyciu większej odległości.
  • Usprawniono jednorazowy Krzak.
    • Teraz pochłania obrażenia od jednego ataku, zanim zostanie strącony z noszącego go gracza. Obrażenia od upadku nie powodują utraty Krzaku.
    • Teraz Krzak jest półprzezroczysty (tylko dla noszącego go gracza!), co poprawia widoczność otoczenia.
  • Kusza Amora została tymczasowo przywrócona do gry.
    • Epicka klasa rzadkości.
    • Nieskończona amunicja.
    • Obrażenia przy trafieniu w korpus: 79.
    • Obrażenia przy trafieniu w głowę: 197.
    • Można ją znaleźć jako łup luzem oraz w skrzyniach.
  • Rękodziało
    • Epicka klasa rzadkości.
      • Zmniejszono obrażenia zadawane otoczeniu ze 150 do 100.
    • Legendarna klasa rzadkości.
      • Zmniejszono obrażenia zadawane otoczeniu ze 157 do 105.
  • Wyrzutnia rakiet
    • Zmieniono dostępność wyrzutni – teraz są one dostępne nie w skrzyniach, lecz w zrzutach zaopatrzenia.
      • Usunięto wyrzutnie rakiet ze skrzyń.
      • Zwiększono szansę otrzymania wyrzutni rakiet ze zrzutu zaopatrzenia z 25% do 50%.
    • Epicka klasa rzadkości.
      • Zwiększono szybkość przeładowania z 2,66 do 3,42.
      • Teraz dostępne wyłącznie w automatach do sprzedaży przedmiotów.
    • Legendarna klasa rzadkości.
      • Zwiększono szybkość przeładowania z 2,52 do 3,24.
  • Przywrócono do gry:
    • Czepiaki
    • Kuszę Amora (przedmiot dostępny czasowo)
      • Zadaje 1 pkt. obrażeń elementom otoczenia.
  • Wycofano z gry:
    • Granaty

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd sprawiający, że bronie niecelnie strzelały pociskami przy celowaniu w innych graczy z bardzo małej odległości.
  • Naprawiono błąd powodujący blokowanie wybuchowych obrażeń obszarowych, gdy gracz nie przebywał za zasłoną.

Rozgrywka

  • Dodano ustawienia z Laboratoriów turniejowych do domyślnych trybów rozgrywki
    • W ramach testów wprowadzamy kilka sporych zmian do domyślnych trybów rozgrywki w Fortnite. Zauważyliśmy, że dzięki ustawieniom wykorzystywanym w Laboratoriach turniejowych walki są ciekawsze, a gracze podejmujący ryzyko konfrontacji są bardziej konsekwentnie wynagradzani.
    • Na podstawie pozytywnych opinii otrzymanych podczas tych specjalnych Laboratoriów turniejowych wprowadzamy następujące zmiany:
      • 50 pkt. zdrowia (lub osłony) w zależności od stanu zdrowia za likwidację
      • 50/50/50 jedn. materiałów za likwidację
      • Limit materiałów 500/500/500 jedn.
      • Zwiększono tempo zbierania o 40%
    • Będziemy uważnie obserwować opinie na temat wprowadzonych zmian. Dajcie nam znać, co o nich sądzicie po rozegraniu kilku meczów!
  • Burzolot X-4 nie może już przebijać się przez budowle i duże elementy.
    • Mała rekwizyty nadal będą niszczone wskutek bezpośredniego uderzenia Burzolotem X-4.
  • Zmiany w ostatnim kręgu burzy
    • Wydłużono drogę o 48%.
    • Wydłużono czas kurczenia z 45 do 75 sek.
  • Gracze na komputerach PC, Mac i konsolach mogą teraz kucać w trybie edycji.
    • Gracze używający kontrolerów mogą przypisać tę funkcję przez własne ustawienia kontrolera.
    • Uwaga: Ta funkcja niedługo pojawi się również na urządzeniach mobilnych.
  • Turbo-budowanie
    • Zmniejszono początkowe opóźnienie turbo-budowania z 0,15 do 0,05.
  • Dodano opcję zamiany przedmiotu w wybranym polu z nowym przedmiotem poprzez przytrzymanie przycisku użycia, zamiast dotknięcia go.
    • Do interfejsu dodano tekst informujący graczy o możliwości zamiany.
    • Opcja jest niedostępna podczas sterowania dotykiem.
  • Pułapki podłogowe w razie potrzeby automatycznie zbudują wymagany fragment podłogi (musisz mieć na to odpowiednią ilość zasobów).
  • Urządzenia Logitech i Razer RGB będą teraz reagować podczas emotek.
  • Podstępne Bałwany ulegają zniszczeniu, jeśli spadną z dużej wysokości.
    • Stań na głowie Podstępnego Bałwana, by uniknąć obrażeń od upadku.
  • Usunięto z interfejsu pasek pokazujący przegrzanie miniguna.
  • Dostosowano maksymalny zasięg wskaźników odgłosów rac z butelek do zasięgu słyszalności tych odgłosów.
  • Dodano wskaźnik odgłosu przy eksplozji racy z butelki.
  • Zmiany w tyrolkach
    • Aby skorzystać z tyrolki, należy wejść z nią w interakcję.
    • Zapewniają niewrażliwość na obrażenia od upadku.
    • Tyrolki mają odtąd ikonę wizualizatora dźwięków.


Poprawki błędów

  • Zmiany w funkcji wspomagania celowania – Przejdź do
    • Dodaliśmy opóźnienie do funkcji „przejdź do” wspomagania celowania w sytuacji, gdy gracz seryjnie wciskają przycisk celownika. Każde kolejne wciśnięcie przycisku spowoduje, że trzeba będzie poczekać do 5 sek., zanim funkcja „przejdź do” włączy się ponownie.
    • Wprowadzamy tę zmianę, aby uniknąć sytuacji, w których gracze wielokrotnie wciskają przycisk celownika mierząc do wrogów, co powoduje, że celownik jest na stałe zablokowany na przeciwniku.
      • Ta modyfikacja sprawi, że mechanizm blokowania celownika na przeciwniku nie będzie mógł już być nadużywany. Zamierzamy uważnie przyglądać się waszym opiniom na temat tej zmiany.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający dopasowanie rac z butelek do krzywizny niektórych zboczy.
  • Przytulne Ognisko nie blokuje już ruchu.
  • Automatyczne przeładowanie broni nie przerywa już wykonywania emotek.
  • Naprawiono błąd pozwalający na aktywację pułapek przez ścianę tunelu laboratorium w Wypasionej Wyrwie.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający automatyczne podnoszenie przedmiotów po wylądowaniu ze swobodnego spadku.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że gracz pozbawiony pułapek przełączał się na opcję budowy po naciśnięciu przycisku wyposażenia pułapki.
  • Naprawiono błąd powodujący uruchomienie aktywatora lotni od razu po użyciu Szczeliny na Wynos, co uniemożliwiało swobodny spadek.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający budowanie pod zajętą wieżyczką.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że Podstępny Bałwan umieszczony na mapie mógł być niewidoczny lub pojawić się poniżej linii terenu.

Wydarzenia

  • Nowa seria turniejów – „Share The Love Series” (solo i pary)
    • Dostępna od 14 do 24 lutego.
    • Gracze zmierzą się ze sobą w turniejach czterech dywizji:
      • Dywizja otwarta
      • Dywizja półprofesjonalna
      • Dywizja profesjonalna
      • Dywizja mistrzowska
    • Zdobycie podczas nocnej sesji wystarczającej liczby punktów do zdobycia znaczka odblokuje kolejną dywizję.
    • Zdobycie znaczka podczas sesji dywizji mistrzowskiej zakwalifikuje gracza do 2. rundy – finału dywizji mistrzowskiej!
    • Zawodnicy otrzymają graffiti „Dziel się Miłością” w postaci zależnej od osiągniętej dywizji, aż do finałów dywizji mistrzowskiej.
    • Rozgrywki wszystkich dywizji odbywają się w tym samym czasie, według tego samego harmonogramu turnieju. Pełny harmonogram dla waszego regionu serwerów znajdziecie w zakładce wydarzeń.
  • Nowy turniej – „Jednodniowy Puchar Trójek”
    • Dostępny 17 lutego
    • Zaproście dwójkę znajomych i połączcie siły w Jednodniowym Pucharze Trójek, w jeden dzień awansując od w pełni otwartego turnieju aż do ostrego finału, w którym zmierzą się tylko najlepsi.
    • Turniej składa się z trzech rund – aby awansować, należy zdobyć znaczek w danej rundzie.
    • Pełny harmonogram dla waszego regionu serwerów znajdziecie w zakładce wydarzeń.
  • Turnieje mogą teraz mieć kilka rund – do następnej rundy awansują tylko gracze, którzy zdobędą znaczek w aktualnej rundzie.
  • Kilka turniejów może się teraz odbywać jednocześnie.
  • Skrócono maksymalny czas dobierania graczy do turniejów z 5 do 4 minut.
    • Wartość ta ogranicza czas oczekiwania, aż system dobierze gracza do najlepszego dostępnego meczu.
  • Zwiększono minimalną liczbę graczy w meczach turniejowych z 80 do 90.
  • Rankingi są juz w pełni funkcjonalne we wszystkich regionach, za wszystkie turnieje. Można je znaleźć na stronie turnieju, klikając w dowolną sesję.
  • Można odtąd używać trybu streamera podczas rozgrywek turniejowych.

Dźwięk

  • Dodano sygnał dźwiękowy, oznajmiający gotowość towarzyszy w lobby.
  • Dokonano następujących usprawnień dźwięku na urządzeniach mobilnych i konsoli Switch:
    • Poprawiono odgłosy wiatru podczas swobodnego spadku.
    • Bardziej zróżnicowano odgłosy trafienia pocisków w elementy terenu.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd powodujący odtwarzanie tylko 1 wariantu emotki Syrena na urządzeniach mobilnych i konsoli Switch.

Interfejs

  • Statystyki v2
    • Możliwość śledzenia wszystkich rozegranych partii w jednym miejscu i przeglądania ich na wszystkich platformach.
      • Także gracze mobilni i na konsoli Switch mogą zobaczyć swoje statystyki w grze.
    • Statystyki są podawane osobno dla każdego z trybów okresowych.
  • Gdy gracz zostanie zlikwidowany przez Burzę, zamiast komunikatu „Eliminujesz siebie z gry” pojawi się komunikat „Likwidacja przez Burzę”.
  • Poprawiono wygląd i zastosowanie wskaźnika złych warunków sieciowych i zaktualizowano wskaźnik złych warunków połączenia – teraz rozróżnia on kategorie niewielkiego i poważnego pogorszenia pingu.
    • Gdy gracz zostanie zlikwidowany przez Burzę, zamiast komunikatu „Eliminujesz siebie z gry” pojawi się komunikat „Likwidacja przez Burzę”
  • Gracze będą odtąd otrzymywać powiadomienia, jeśli podjęto działania wobec zgłoszonej przez nich osoby.
  • Komendy po ukośniku zostały ulepszone i wróciły do okienka czatów.


Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd umożliwiający przełączanie zakładek w tle podczas używania menu zgłaszania uwag.
  • Przywrócono brakującą ikonę usunięcia znacznika na mapie na komputerach Mac.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający w pewnych przypadkach wyświetlenie danych karnetu bojowego w lobby.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że zliczanie likwidacji i nazw graczy z ekipy nie działało poprawnie w trybach z dużymi drużynami.

Powtórki

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd w powtórkach, czasami powodujący dwukrotne odtwarzanie animacji broni przy każdym strzale.

Społecznościowe

  • Opcja wysyłania podarunków jest znów czasowo dostępna
    • Opcja wysyłania podarunków jest znów dostępna przez pewien czas! Możecie wysyłać i otrzymywać podarunki do 22 lutego.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd, który powodował, że w lobby pojawiały się nieprawidłowe lub podwójne okienka z sugerowanymi ekipami.

Wersja na urządzenia mobilne

  • Dodano opcjonalny przycisk edycji namierzonego elementu, który pozwoli wam na edycję bez dotykania ekranu. Dzięki niemu gracze mogą edytować elementy celownikiem, podobnie jak na innych platformach.  
    • Przycisk ten można znaleźć w dziale dodatkowych przycisków w zmieniaczu układu interfejsu.
  • Przyciski edycji i resetowania edycji reagują teraz na dotyk.
    • Nie można już edytować elementu przyciskiem edycji.
  • Dodano efekt graficzny do wielu przycisków w wersji mobilnej, co pomoże wam natychmiast odczuć ich działanie, a nam pomóc w diagnozowaniu problemów zgłaszanych przez społeczność graczy.
  • Ostatnio zapisany układ interfejsu jest teraz zapisywany w chmurze.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd w wersji mobilnej, powodujący wyświetlenie komunikatu o blokadzie sygnału przy opuszczaniu gry.
  • Naprawiono błąd w wersji mobilnej, powodujący nieprawidłowe wyświetlanie niektórych widżetów przypisanych do przycisków przy korzystaniu z kontrolerów.
  • Szybkie przełączenie się z broni na przedmiot jednorazowy nie powoduje już oddania strzału z wyposażonej broni.
  • Naprawiono kilka błędów powodujących przerwanie strzelania z broni lub turbo-budowania podczas zmiany broni lub przełączania między trybami budowania/edycji/walki.
  • Naprawiono błąd w sterowaniu dotykiem, powodujący utratę reakcji kontrolera podczas przewijania.
  • Usunięto szereg problemów, aby umożliwić obsługę kolejnych modeli kontrolerów, a także usunięto wiele problemów związanych z elementami interfejsu, których nie można było używać kontrolerami.

Tryb kreatywny

Wyspy

  • Opublikowane wyspy będą wyświetlać kod wyspy u odwiedzających je graczy w postaci znaku wodnego. Twórcy mogą wyłączyć tę opcję w zakładce gry menu „Moja wyspa”.
  • Zmieniono miejsce pojawiania się graczy w centrum kreatywnym, aby ułatwić nowym graczom odszukanie wyróżnionych wysp.
  • Dwukrotnie zwiększono rozmiar ilustracji wyróżnionych wysp w centrum kreatywnym.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd powodujący utratę kontroli nad postacią po powrocie do centrum kreatywnego przy użyciu menu, gdy widoczny był ekran statystyk po zakończeniu gry.
  • Naprawiono błąd powodujący odesłanie gracza do centrum kreatywnego w sytuacji odrodzenia się lub przeniesienia się do zablokowanego miejsca.

Rozgrywka

  • Dodano nowy warunek zwycięstwa
    • Zbierz przedmioty, by wygrać
      • Możliwe wartości to 1-10 szt., Wszystkie (wtedy gra bierze pod uwagę liczbę przedmiotów wyzwania umieszczonych na wyspie) i Wyłączone.
  • Dodano nową opcję gry
    • Dołącz do trwającej gry  
      • Pozwala to twórcom określić, czy spóźnieni gracze mogą wziąć udział w grze, czy też przejdą w tryb obserwatora.
  • Dodano nową opcję gry
    • Automatyczny start  
      • Określa ona, czy gra ma odczekać 30 sek. przed rozpoczęciem.
  • Nowy warunek punktacji
    • Dodano nowy styl punktacji w grach na wyspie, oparty o liczbę zebranych przedmiotów wyzwania.
  • Nowy warunek punktacji
    • Jeśli styl punktacji oparty jest na likwidacjach i gracze będą mieli na koncie równą liczbę likwidacji, wygra gracz o wyższym poziomie zdrowia w momencie zakończenia gry.
  • Urządzenia po ustawieniu będą automatycznie budować podłogi, co ułatwi ich stawianie.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd powodujący utratę możliwości skoku po rozpoczęciu minigry i powrocie do centrum kreatywnego przed jej zakończeniem.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że gracze, którzy dołączyli do trwającej gry, czasami nie widzieli tablicy wyników.
  • Naprawiono błąd powodujący nadawanie zlikwidowanym graczom, którzy opuścili grę i dołączyli do niej ponownie, statusu aktywnych graczy, a nie obserwatorów.
  • Naprawiono błąd w wersji mobilnej, powodujący utratę reakcji na sterowanie po użyciu pewnych kombinacji sterowania dotykiem i przycisków kontrolera.

Bronie i przedmioty

  • Karabin piechoty
    • Dostępny w wariantach pospolitym, niepospolitym i rzadkim.
      • Zadaje 41, 43, 45 pkt. obrażeń.
      • Podwójne obrażenia przy trafieniu w głowę.
    • Można go znaleźć w łupach luzem, w skrzyniach i automatach do sprzedaży przedmiotów.
    • Korzysta ze średnich nabojów.
    • Strzela szybkimi pociskami, które nie tracą siły po przebyciu większej odległości.
  • Kusza Amora tymczasowo powraca do gry.
    • Epicka klasa rzadkości.
    • Nieskończona amunicja.
    • Obrażenia przy trafieniu w korpus: 79
    • Obrażenia przy trafieniu w głowę: 197
    • Można ją znaleźć w łupach luzem oraz w skrzyniach.

Poprawki błędów

  • Z powodu problemów związanych z Podstępnym Bałwanem, które mogły doprowadzić do zawieszenia serwerów lub pogorszenia wydajności, Podstępnych Bałwanów nie można już kopiować przy użyciu Smartfona. Planujemy poprawić tę sytuację w przyszłości.

Narzędzia kreatywne i Smartfon

  • Dodano możliwość zmiany rozmiaru rekwizytów!
    • Po wyjęciu Smartfona można teraz przełączyć się na tryb zmiany rozmiaru przytrzymując prawy przycisk przedni kontrolera lub naciskając prawy przycisk myszy.
    • W trybie zmiany rozmiaru można powiększać i zmniejszać rekwizyty, przytrzymując lewy/prawy bumper na kontrolerze lub klawisze R/Z na klawiaturze.
    • Rekwizyty można powiększać trzykrotnie, lub zmniejszać do 1/3 pierwotnego rozmiaru.
  • Teraz po włączeniu opcji „Łupy” półprzezroczysty hologram pokaże miejsce ustawienia rekwizytu przed jego upuszczeniem.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błędy powodujące przenikanie obiektów przez podłogę po upuszczeniu ich na mapie.
  • Naprawiono błąd pozwalający graczom upuszczać przedmioty u swoich stóp przy użyciu Smartfona, co powodowało różne problemy.

Gotowce

  • Dodano nowe gotowce: tor przeszkód, bazę arktyczną, zimową wioskę i lodowy zamek.
  • Dodano nową zakładkę galerii w ekwipunku kreatywnym, oddzielając galerie od gotowców, aby ułatwić ich znalezienie.
  • Dodano nową galerię wizualizatora.
    • Reaguje na muzykę odtwarzaną przez rekwizyt radia z galerii wizualizatora.
  • Połączono galerie A i B dyskoteki w jedną galerię dyskoteki.

Urządzenia

  • Dodano sekwencer muzyczny.
    • Włącza bloczki muzyczne.
    • Można ustawić zapętlenie, rodzaj aktywacji oraz tempo.
    • Sekwencer może włączać kolejne sekwencery.
  • Do galerii wizualizatora dodano radio odtwarzające muzykę i odgłosy środowiskowe.
    • Można ustawić głośność oraz odległość wytłumienia.
  • Generator przedmiotów
    • Dodano zmienną opcję, która pozwala ustawić opóźnienie przed pojawieniem się pierwszego przedmiotu.
    • Dodano więcej wartości do opcji czasu między tworzeniem przedmiotów.
      • 1, 2, 3 i 4 sek.
      • 3, 4 i 5 min.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd powodujący zmianę koloru jupitera koncertowego na czerwony po przejechaniu przezeń kursorem Smartfona.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że łuk z gotowca lodowego zamku czasem powodował skasowanie pobliskich budowli graczy.
  • Naprawiono błąd pozwalający graczom budować ponad limit Termometru Pamięci.
  • Naprawiono błędy kolizji dotyczące pnączy z galerii krzewów.
  • Naprawiono błąd powodujący znikanie świetlika po powtórnym wejściu na wyspę.
  • Zmieniono nazwę galerii w ekwipunku kreatywnym na „Wiejskie budynki w kolorze – galeria A”.
  • Naprawiono błąd powodujący wyświetlanie zastępczej tekstury na świetlikach z galerii oświetlenia po zaznaczeniu ich przy użyciu Smartfona.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający umieszczanie barierek elektrycznych na pochylniach.
  • Naprawiono błąd powodujący nieprawidłowe działanie generatorów przedmiotów w kolejnych grach.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający zniszczenie urządzenia Strefy Likwidacji, jeśli po zakończeniu gry zniszczono jego element podłogi.
  • Naprawiono błąd w wersji mobilnej, uniemożliwiający dostosowanie opcji Bariery po umieszczeniu jej na ścianie.
  • Naprawiono błąd powodujący dwukrotne odtwarzanie efektu utraty premii z Modulatora Ruchu w sytuacji, gdy gracz przebiega po Przyśpieszaczu.
  • Naprawiono błąd powodujący nieprawidłowe wyświetlanie pola wizualizacji urządzenia Bariery, gdy ustawiono poziomo Barierę o wysokości 2.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że przedmioty umieszczone w domyślnym generatorze przedmiotów nie pojawiały się w ekwipunku gracza, jeśli numer jego drużyny oraz ustawienia drużyny generatora miały wartość wyższą od 1.
  • Usunięto niepotrzebne statystyki z generatorów pojazdów.
  • Pojazdy oraz obiekty fizyczne mogą teraz włączać bloczki muzyczne.

Drużyny

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd powodujący odrodzenie się gracza w niewłaściwym miejscu po zmianie drużyny po wyczerpaniu się możliwości odrodzeń.
  • Naprawiono błąd powodujący wejście gracza w stan powalenia po zmianie drużyny, jeśli gra dopuszcza taki stan.
  • Teraz gracze są przydzielani do losowej drużyny w momencie rozpoczęcia gry.
    • Wcześniej było to określane na podstawie kolejności dołączania do wyspy.
  • Naprawiono błąd powodujący przydzielenie gracza do drużyny nr 1, jeśli nie zmienił on tej wartości, mimo że opcja wyboru drużyny pokazywała inną liczbę.
  • Naprawiono kilka błędów powodujących zawieszenie się gry podczas odradzania się.

Interfejs

  • Dodano zakładkę opisu do menu „Moja wyspa”. Pozwala ona twórcom wysp zamieszczać szczegółowe opisy swoich wysp oraz obowiązujące na nich zasady.
  • Dodano ekran początkowy do opublikowanych wysp.
    • Wyświetla on opis gry oraz opcje rozpoczęcia gry i wsparcia twórcy wyspy.
  • Dodano przycisk wsparcia twórcy do ekranu początkowego.
    • Otwiera on opcję wsparcia twórcy z już wpisaną nazwą twórcy tej wyspy.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd w wersji mobilnej, powodujący zachowanie żółtego koloru opcji po wybraniu ich.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że granaty dymne nie miały dwóch gwiazdek rzadkości w ekwipunku trybu kreatywnego.
  • Naprawiono błąd w wersji mobilnej, sprawiający, że ikona ręki dla urządzenia Bariery była w złym miejscu.
  • Naprawiono błąd w wersji mobilnej, uniemożliwiający przełączenie efektu graficznego ikony przy włączaniu/wyłączaniu opcji upuszczania.
  • Poprawiono źle ustawiony tekst przycisków w menu opcji.
  • Naprawiono kilka błędów powodujących ucinanie góry znaków w interfejsie trybu kreatywnego.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający wyświetlanie liczby graczy w interfejsie trybu kreatywnego.
  • Naprawiono błąd czasami powodujący nieprawidłowe wyświetlanie przycisku rozpoczęcia gry w trybie kreatywnym, gdy po raz pierwszy otwarto menu pauzy.
  • Naprawiono błąd powodujący pozostawanie opisów przycisków „Rozpocznij grę” i „Zakończ grę” w menu pod klawiszem Escape po odsunięciu od nich kursora myszy.
  • Naprawiono błąd czasami powodujący wyświetlanie pustych pasków zdrowia w trybie kreatywnym.
  • Naprawiono błąd czasami sprawiający, że nieprawidłowy komunikat interfejsu pozostawał na ekranie po zresetowaniu wyspy.

Wydajność

  • Naprawiono błąd powodujący opóźnienie odpowiedzi serwera podczas opuszczania gry.

Ratowanie świata

Misje i systemy

  • Siódme wyzwanie tygodnia w Mróznite: Tankowanie
    • Burza zmniejsza się szybciej i zadaje poważniejsze obrażenia. Dbaj o to, by spalacz nie wygasł!
      • Przeżyjcie trzykrotnie przez 30 minut, aby zgarnąć sztandar siódmego wyzwania tygodnia.
    • Przetrwaj 30 minut, by zgarnąć:
      • Strażnika Miłości Jonesy’ego
      • 1500 sztuk złota
    • Dostępni od 14 lutego, godz. 1:00 czasu polskiego.
  • Zadania wyzwań połączone z osiągnięciami lub trofeami na konsolach teraz w nagrodę dadzą wam sztandary.
    • Gracze, którzy ukończyli już te zadania, otrzymają przysługujące im sztandary w postaci prezentu.
    • Gracze na komputerach PC również będą mogli ukończyć te zadania i otrzymać sztandary w nagrodę.
    • Dziękujemy społeczności kampanii Ratowanie Świata za ten pomysł!
  • Następujące zadania będą teraz pojawiać się w kategorii wyzwań:
    • Utalentowany budowniczy
    • Walić w krasnali!
    • Anioł stróż
    • Legenda łupienia
    • Odkrywca świata
    • Niepojęte potworności
    • Dobrze współgra z innymi
  • Usprawniono reakcję na bezczynność w kampanii Ratowanie Świata.
    • Stopniowe ulepszenia procesu wykrywania bezczynności. Bezczynni gracze najpierw otrzymają ponaglenie, by wykonywali cele misji, a jeśli to nie pomoże, zostaną wyrzuceni z gry.
    • Gracze teraz otrzymają powiadomienie, gdy inny gracz zostanie wyrzucony z gry za bezczynność.
    • To pierwsza z serii zmian, które mają na celu usprawnienie wykrywania bezczynnych graczy.
  • Ograniczenie maksymalnej ilości posiadanego złota sezonowego zostało usunięte.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd w kliencie gry na komputerach Mac, uniemożliwiający wykrycie brakującej zawartości podczas rozpoczynania misji w kampanii Ratowanie Świata.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że ATLAS w misji walki z burzą był niewidzialny dla graczy, którzy dołączyli do już trwającej gry.
  • Naprawiono błędy kolizji w misjach naprawy schronu, powodujące wyświetlanie modułów schronu jako zainstalowanych w sytuacji, gdy budowla wzniesiona przez gracza w pobliżu schronu odnosi uszkodzenia.
  • Naprawiono błędy kolizji w misjach naprawy schronu i ewakuacji schronu, które przepuszczały wrogów, gdy obrona schronu nie była aktywna.

Interfejs

  • Poprawiono komunikat o rezultacie transformacji, by pokazywał odzyskane zasoby.
  • Przedmioty w zakładce rentgenowskiej w sklepie z przedmiotami nie będą odtąd oznaczane jako „nowe”, jeśli są już w księdze kolekcji.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd powodujący utratę sterowania po wybraniu wyłączonej opcji podczas ewolucji schematu w księdze kolekcji.
  • Naprawiono błąd czasami powodujący nieprawidłowe wyłączanie przycisku potwierdzenia ewolucji.
  • Naprawiono błąd powodujący wyświetlanie pustego komunikatu samouczka na ekranie badań.
  • Dodano możliwość przewijania tekstu opisu premii Fundatora, by można było przeczytać całość tekstu w innych językach
  • Naprawiono błąd koła wyboru pułapek, powodujący utratę reakcji na kliknięcie myszą po wybraniu kategorii pułapek.
  • Poprawiono opcję wyboru przedmiotów do transformacji, by pola miały prawidłowy rozmiar po aktualizacji ekwipunku.
  • Naprawiono błąd dotyczący ostrzeżenia o zwrocie podczas ewolucji przedmiotu, który można zwrócić. Powodował on zresetowanie wybranej ewolucji, co blokowało niektóre opcje ewolucji tego przedmiotu.
  • Gadżet sztandaru nie będzie już błędnie wyświetlany jako sztandar domyślny w pewnych sytuacjach.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że komunikat obserwowania pojawiał się tylko przy pierwszym wejściu w tryb obserwatora.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający aktualizację pola pułapki na pasku szybkiego dostępu po wyposażeniu pewnych rodzajów pułapek.
  • Drony graczy powinny teraz prawidłowo pokazywać się po powrocie do bazy głównej z ekranu ukończenia misji.
  • Przycisk „Otwórz oczekujące” w zakładce łupów sklepu z przedmiotami jest teraz przesunięty do prawej krawędzi okna.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że klipy ulepszeń nie zawsze odtwarzały się w interfejsie.

Wydajność

  • Poprawiono reakcję paska szybkiego dostępu oraz jego wydajność.

Bohaterowie

  • Naprawiono błąd uniemożliwiający Ninjom budowanie podczas Skoku Modliszki.

Bronie i przedmioty

  • Nowa snajperka Yeoman będzie dostępna w sklepie tygodniowym.
    • Potężny karabin snajperski strzelający szybkimi strzałami przebijającymi wrogów. Cechuje się wysokimi obrażeniami i dużą siłą trafienia.
    • Może wystrzelić tylko raz, potem wymaga przeładowania.
    • Dostępny od 14 lutego, godz. 1:00 czasu polskiego, do 21 lutego, godz. 1:00 czasu polskiego.
  • Do sklepu tygodniowego powróciła Smocza Pięść!
    • Powolny młot o dużej sile odrzutu, zadający obrażenia od ognia.
    • Zamach Znad Głowy: silny atak odrzucający cel i zadający zwiększone obrażenia.
    • Dostępny od 14 lutego, godz. 1:00 czasu polskiego, do 21 lutego, godz. 1:00 czasu polskiego.

Poprawki błędów

  • Słodycze pojawiające się przy przeróbkach przedmiotów (gumy i cukierki kukurydziane) nie wydają już odgłosu podnoszenia, jeśli znikną niepodniesione.
  • Masowe tworzenie przedmiotów podczas pobytu w strefie daje teraz punkty zależne od łącznej liczby stworzonych przedmiotów, a nie jednej sztuki.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że schematy zyskane po aktualizacji 7.20 przy recyklingu nie zwracały graczom zainwestowanych re-profitów ani profitów+.
  • Naprawiono błąd powodujący odzysk niewłaściwych materiałów z Woli Strażnika i Widmowego Ostrza.
  • Cios z Doskoku teraz prawidłowo resetuje wysokość skoku podczas użycia, co zapobiega odniesieniu obrażeń od upadku przy małej wysokości.
  • Znaczniki trafienia nie pokazują się już przy strzelaniu do celu, którego nie można zranić.
  • Poprawiono błędny poziom mocy przy tworzeniu Smoczej Furii.
  • Poprawiono zbyt dużą siłę trafienia wyrzutni Dżabbersmok.
    • Z powodu tej zmiany schematy takie zostaną odpowiednio oznaczone i można będzie je zresetować.
  • Naprawiono błąd ograniczający wybór mitycznych głównych ocaleńców w lamach rentgenowskich.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający ochronę przed duplikatami w lamach rentgenowskich.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że broń biała nie zawsze zadawała obrażenia przy pierwszym ataku po wyposażeniu jej.
  • Poprawiono parametry kolizji kuszy i Łamacza Serc, co ułatwi strzały przez wizjer tarczy krzepkiego pustaka.

Rozgrywka

  • Można teraz stawiać ściany oraz pułapki podłogowe nie budując wcześniej elementu podłogi.
    • Aby to zrobić, należy otworzyć menu pułapek i wybrać pułapkę podłogową.
    • Jeśli we wskazanym miejscu można ustawić pułapkę, wymagany element podłogi zostanie automatycznie zbudowany razem z pułapką.
  • Ujednolicono zachowanie się opcji czułości we wszystkich trybach gry.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd sprawiający, że Mroźny Zenit miał niewłaściwy rozmiar modelu podczas animacji bezczynności w interfejsie gry.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że gdy gracz zginął zaraz po wejściu w obszar burzowej tarczy, po odrodzeniu się nadal otrzymywał obrażenia od tarczy.
  • Naprawiono błąd powodujący pozostawanie celownika snajperki na ekranie podczas obserwowania sojusznika w Mróznite.
  • Latająca Wieżyczka teraz ulega samozniszczeniu, jeśli jej twórca zostanie zlikwidowany (nie dotyczy to powalenia).
  • Poprawiono częstotliwość występowania przedmiotów z zadania w Dolinie Samowitości pt. „Ray na dachu”.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że gracze w przypadkowych momentach przenikali przez podłogę.
  • Usunięcie gracza przebywającego w lobby przez gracza przebywającego w strefie teraz powinno poprawnie usuwać go z gry.

Wrogowie

  • Zmieniono zachowanie się ciskacza:
    • Nie używa już ataków dystansowych przeciwko graczom.
    • Używa ataku w zwarciu przeciwko graczom tylko z bardzo bliska.
    • Może odejść o kilka kroków, by odegnać graczy, lecz później wraca do atakowania celu misji z dystansu.
    • Rzadziej ryczy przed wykonaniem rzutu.
    • Zwiększono obrażenia, jakie zadaje ścianom w zwarciu.
    • Zwiększono obrażenia ataków dystansowych, aby zrównać ich siłę z atakami czachomiotek.
    • Lekko przyśpieszono animacje rzucania i ataku w zwarciu.
    • Wrogowie rzuceni przez ciskacza nie spadają już z nieba po odniesieniu obrażeń.
    • Usunięto odporność ciskacza na broń dystansową, lecz zwiększono ilość jego zdrowia.
  • Pociski czachomiotek znowu zadają obrażenia elementom terenu.
    • To pozwoli im łatwiej zbliżyć się do graczy i im zagrozić.

Grafika i animacja

  • Zaktualizowano shader wrogów o żywiole wody – teraz używają oni wyższej jakości shaderów lodu.


Poprawki błędów

  • Postać gracza teraz odtwarza właściwe animacje po zranieniu przez dziką szczelinę.

Dźwięk

  • Dodano odgłos ostrzeżenia o bezczynności (AFK).

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd powodujący restartujący muzykę w zakładce bohaterów.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że Ray powtarzała kwestie misji obrony syfonów.
  • Usunięto muzykę z ekranu łupów ze sklepie z łupami, aby uniknąć przerywania poprzedniego utworu.
  • Ujednolicono moment odtwarzania odgłosu zniszczenia broni z efektem graficznym.
  • Poprawiono odgłos uderzenia młota rakietowego.

  Ogólne

  • Dodano opcję zmiany strefy neutralnej drążków kontrolera.
    • Tę opcję można znaleźć w menu kontrolera, obok walki, budowania i edycji.
    • Opcja nie jest dostępna na konsoli Switch.
  • Czułość kontrolera podczas trzymania pułapki będzie taka sama, jak czułość budowania i edycji.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd na komputerach Mac, który mógł spowodować zawieszenie się gry po odłączeniu monitora w trakcie gry.
  • Naprawiono błąd powodujący wyświetlanie napisu „Wczesny dostęp/beta” w prawym górnym rogu w rozmiarze dużo większym, niż zamierzony.
  • Naprawiono błąd, który czasami powodował nakładanie się teł środowiska lobby lub uniemożliwiał ich wczytanie.
  • Naprawiono rzadki błąd powodujący zawieszenie się gry na ekranie wczytywania.

Ułatwienia dostępu

  • Nowa opcja: Trwale ustaw mysz jako sposób sterowania.
    • Pozwala graczom jednocześnie korzystać z myszy i pada, bez utraty płynności gry.
    • Włączamy ten tryb tymczasowo, kiedy wykrywamy, że gracz przełącza się między trybami sterowania myszką i padem.

Wydajność

  • Poprawiono wydajność sesji na komputerach PC używających niskiej jakości przetwarzania końcowego oraz na systemie iOS poprzez wyłączenie rozmywania za elementami interfejsu.
  • Zmniejszono najmniejszą dozwoloną rozdzielczość na platformach stacjonarnych z 360p do 270p i poprawiono automatycznie wybierane ustawienia podczas sprawdzania wydajności systemów o niskich parametrach.
  • Usprawniono wydajność renderowania na konsoli Switch.

Źródło: https://www.epicgames.com/fortnite/pl/patch-notes/v7-40?sessionInvalidated=true&lang=pl

Tagi: Epic Games Fortnite Gearbox Software nintendo switch pc playstation 4 xbox one