Darmowy Battle Pass w Fortnite. Jak go zdobyć?

Chcecie zgarnąć darmowy Karnet Bojowy w Fortnite? Epic ma prosty sposób, by go zdobyć bez wykładania nawet złotówki.
Już wkrótce rozpocznie się 8. sezon w Fortnite. Epic Games postanowiło umożliwić każdemu grającemu łatwe odblokowanie Karnetu Bojowego z nową zawartością. Dostaniecie go za darmo, jeśli do 27 lutego ukończycie 13 darmowych wyzwań Dogrywki. W karnecie dostaniecie od razu m.in. dwa stroje sezonu 8 i później pięć kolejnych.
Fortnite to potęga. 10 milionów graczy na koncercie DJ Marshmello




Oprócz tego, do 22 lutego będziecie mogli zdobyć specjalne podarunki. Z okazji Walentynek możecie wysłać komuś lotnię Skrzydlate Serce bez dodatkowych opłat, do 1 rano w sobotę 16 lutego czasu polskiego.
Co ponadto? Jak zwykle - aktualizacja. Tym razem do wersji 7.4.0 i co za tym idzie - solidna porcja nowości i zmian.
Battle Royale
Tryb okresowy: Łap!
Omówienie
W tym trybie nie występuje broń palna. Do dyspozycji są tylko granaty i inna broń rzucana bądź miotana. Ruszaj do akcji i wyrzuć przeciwników do lobby!
- Dostępne granaty/przedmioty:
- Granaty dymne
- Czepiaki
- Zdalne ładunki wybuchowe
- Forty Kieszonkowe
- Granaty impulsowe
- Granaty uderzeniowe
Więcej informacji o trybie:
- Generatory skrzyni i łupów luzem mają wartość 100.
- Przedmioty jednorazowe można znaleźć jedynie w skrzyniach, luzem lub zrzutach zaopatrzenia.
- Zwiększono częstotliwość pojawiania się zrzutów zaopatrzenia.
- Kręgi burzy kurczą się szybciej.
- Zwiększono liczby elementów w stosach.
Tryb okresowy: Naparzanka
Omówienie
Dwie duże drużyny walczą o Królewskie Zwycięstwo w trybie pełnym akcji. Wygrywa drużyna, która pierwsza zaliczy 100 likwidacji!
Co nowego?
- Zmniejszono szanse, że burza zakończy przemieszczanie się w pobliżu środka mapy.
Bronie i przedmioty
- Karabin piechoty
- Dostępny w wariantach pospolitym, niepospolitym i rzadkim.
- Zadaje 41, 43, 45 pkt. obrażeń. Podwójne obrażenia przy trafieniu w głowę.
- Można go znaleźć w łupach luzem, w skrzyniach i automatach do sprzedaży przedmiotów.
- Korzysta ze średnich nabojów.
- Strzela szybkimi pociskami, które nie tracą siły po przebyciu większej odległości.
- Dostępny w wariantach pospolitym, niepospolitym i rzadkim.
- Usprawniono jednorazowy Krzak.
- Teraz pochłania obrażenia od jednego ataku, zanim zostanie strącony z noszącego go gracza. Obrażenia od upadku nie powodują utraty Krzaku.
- Teraz Krzak jest półprzezroczysty (tylko dla noszącego go gracza!), co poprawia widoczność otoczenia.
- Kusza Amora została tymczasowo przywrócona do gry.
- Epicka klasa rzadkości.
- Nieskończona amunicja.
- Obrażenia przy trafieniu w korpus: 79.
- Obrażenia przy trafieniu w głowę: 197.
- Można ją znaleźć jako łup luzem oraz w skrzyniach.
- Rękodziało
- Epicka klasa rzadkości.
- Zmniejszono obrażenia zadawane otoczeniu ze 150 do 100.
- Legendarna klasa rzadkości.
- Zmniejszono obrażenia zadawane otoczeniu ze 157 do 105.
- Epicka klasa rzadkości.
- Wyrzutnia rakiet
- Zmieniono dostępność wyrzutni – teraz są one dostępne nie w skrzyniach, lecz w zrzutach zaopatrzenia.
- Usunięto wyrzutnie rakiet ze skrzyń.
- Zwiększono szansę otrzymania wyrzutni rakiet ze zrzutu zaopatrzenia z 25% do 50%.
- Epicka klasa rzadkości.
- Zwiększono szybkość przeładowania z 2,66 do 3,42.
- Teraz dostępne wyłącznie w automatach do sprzedaży przedmiotów.
- Legendarna klasa rzadkości.
- Zwiększono szybkość przeładowania z 2,52 do 3,24.
- Zmieniono dostępność wyrzutni – teraz są one dostępne nie w skrzyniach, lecz w zrzutach zaopatrzenia.
- Przywrócono do gry:
- Czepiaki
- Kuszę Amora (przedmiot dostępny czasowo)
- Zadaje 1 pkt. obrażeń elementom otoczenia.
- Wycofano z gry:
- Granaty
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd sprawiający, że bronie niecelnie strzelały pociskami przy celowaniu w innych graczy z bardzo małej odległości.
- Naprawiono błąd powodujący blokowanie wybuchowych obrażeń obszarowych, gdy gracz nie przebywał za zasłoną.
Rozgrywka
- Dodano ustawienia z Laboratoriów turniejowych do domyślnych trybów rozgrywki
- W ramach testów wprowadzamy kilka sporych zmian do domyślnych trybów rozgrywki w Fortnite. Zauważyliśmy, że dzięki ustawieniom wykorzystywanym w Laboratoriach turniejowych walki są ciekawsze, a gracze podejmujący ryzyko konfrontacji są bardziej konsekwentnie wynagradzani.
- Na podstawie pozytywnych opinii otrzymanych podczas tych specjalnych Laboratoriów turniejowych wprowadzamy następujące zmiany:
- 50 pkt. zdrowia (lub osłony) w zależności od stanu zdrowia za likwidację
- 50/50/50 jedn. materiałów za likwidację
- Limit materiałów 500/500/500 jedn.
- Zwiększono tempo zbierania o 40%
- Będziemy uważnie obserwować opinie na temat wprowadzonych zmian. Dajcie nam znać, co o nich sądzicie po rozegraniu kilku meczów!
- Burzolot X-4 nie może już przebijać się przez budowle i duże elementy.
- Mała rekwizyty nadal będą niszczone wskutek bezpośredniego uderzenia Burzolotem X-4.
- Zmiany w ostatnim kręgu burzy
- Wydłużono drogę o 48%.
- Wydłużono czas kurczenia z 45 do 75 sek.
- Gracze na komputerach PC, Mac i konsolach mogą teraz kucać w trybie edycji.
- Gracze używający kontrolerów mogą przypisać tę funkcję przez własne ustawienia kontrolera.
- Uwaga: Ta funkcja niedługo pojawi się również na urządzeniach mobilnych.
- Turbo-budowanie
- Zmniejszono początkowe opóźnienie turbo-budowania z 0,15 do 0,05.
- Dodano opcję zamiany przedmiotu w wybranym polu z nowym przedmiotem poprzez przytrzymanie przycisku użycia, zamiast dotknięcia go.
- Do interfejsu dodano tekst informujący graczy o możliwości zamiany.
- Opcja jest niedostępna podczas sterowania dotykiem.
- Pułapki podłogowe w razie potrzeby automatycznie zbudują wymagany fragment podłogi (musisz mieć na to odpowiednią ilość zasobów).
- Urządzenia Logitech i Razer RGB będą teraz reagować podczas emotek.
- Podstępne Bałwany ulegają zniszczeniu, jeśli spadną z dużej wysokości.
- Stań na głowie Podstępnego Bałwana, by uniknąć obrażeń od upadku.
- Usunięto z interfejsu pasek pokazujący przegrzanie miniguna.
- Dostosowano maksymalny zasięg wskaźników odgłosów rac z butelek do zasięgu słyszalności tych odgłosów.
- Dodano wskaźnik odgłosu przy eksplozji racy z butelki.
- Zmiany w tyrolkach
- Aby skorzystać z tyrolki, należy wejść z nią w interakcję.
- Zapewniają niewrażliwość na obrażenia od upadku.
- Tyrolki mają odtąd ikonę wizualizatora dźwięków.
Poprawki błędów
- Zmiany w funkcji wspomagania celowania – Przejdź do
- Dodaliśmy opóźnienie do funkcji „przejdź do” wspomagania celowania w sytuacji, gdy gracz seryjnie wciskają przycisk celownika. Każde kolejne wciśnięcie przycisku spowoduje, że trzeba będzie poczekać do 5 sek., zanim funkcja „przejdź do” włączy się ponownie.
- Wprowadzamy tę zmianę, aby uniknąć sytuacji, w których gracze wielokrotnie wciskają przycisk celownika mierząc do wrogów, co powoduje, że celownik jest na stałe zablokowany na przeciwniku.
- Ta modyfikacja sprawi, że mechanizm blokowania celownika na przeciwniku nie będzie mógł już być nadużywany. Zamierzamy uważnie przyglądać się waszym opiniom na temat tej zmiany.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający dopasowanie rac z butelek do krzywizny niektórych zboczy.
- Przytulne Ognisko nie blokuje już ruchu.
- Automatyczne przeładowanie broni nie przerywa już wykonywania emotek.
- Naprawiono błąd pozwalający na aktywację pułapek przez ścianę tunelu laboratorium w Wypasionej Wyrwie.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający automatyczne podnoszenie przedmiotów po wylądowaniu ze swobodnego spadku.
- Naprawiono błąd sprawiający, że gracz pozbawiony pułapek przełączał się na opcję budowy po naciśnięciu przycisku wyposażenia pułapki.
- Naprawiono błąd powodujący uruchomienie aktywatora lotni od razu po użyciu Szczeliny na Wynos, co uniemożliwiało swobodny spadek.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający budowanie pod zajętą wieżyczką.
- Naprawiono błąd sprawiający, że Podstępny Bałwan umieszczony na mapie mógł być niewidoczny lub pojawić się poniżej linii terenu.
Wydarzenia
- Nowa seria turniejów – „Share The Love Series” (solo i pary)
- Dostępna od 14 do 24 lutego.
- Gracze zmierzą się ze sobą w turniejach czterech dywizji:
- Dywizja otwarta
- Dywizja półprofesjonalna
- Dywizja profesjonalna
- Dywizja mistrzowska
- Zdobycie podczas nocnej sesji wystarczającej liczby punktów do zdobycia znaczka odblokuje kolejną dywizję.
- Zdobycie znaczka podczas sesji dywizji mistrzowskiej zakwalifikuje gracza do 2. rundy – finału dywizji mistrzowskiej!
- Zawodnicy otrzymają graffiti „Dziel się Miłością” w postaci zależnej od osiągniętej dywizji, aż do finałów dywizji mistrzowskiej.
- Rozgrywki wszystkich dywizji odbywają się w tym samym czasie, według tego samego harmonogramu turnieju. Pełny harmonogram dla waszego regionu serwerów znajdziecie w zakładce wydarzeń.
- Nowy turniej – „Jednodniowy Puchar Trójek”
- Dostępny 17 lutego
- Zaproście dwójkę znajomych i połączcie siły w Jednodniowym Pucharze Trójek, w jeden dzień awansując od w pełni otwartego turnieju aż do ostrego finału, w którym zmierzą się tylko najlepsi.
- Turniej składa się z trzech rund – aby awansować, należy zdobyć znaczek w danej rundzie.
- Pełny harmonogram dla waszego regionu serwerów znajdziecie w zakładce wydarzeń.
- Turnieje mogą teraz mieć kilka rund – do następnej rundy awansują tylko gracze, którzy zdobędą znaczek w aktualnej rundzie.
- Kilka turniejów może się teraz odbywać jednocześnie.
- Skrócono maksymalny czas dobierania graczy do turniejów z 5 do 4 minut.
- Wartość ta ogranicza czas oczekiwania, aż system dobierze gracza do najlepszego dostępnego meczu.
- Zwiększono minimalną liczbę graczy w meczach turniejowych z 80 do 90.
- Rankingi są juz w pełni funkcjonalne we wszystkich regionach, za wszystkie turnieje. Można je znaleźć na stronie turnieju, klikając w dowolną sesję.
- Można odtąd używać trybu streamera podczas rozgrywek turniejowych.
Dźwięk
- Dodano sygnał dźwiękowy, oznajmiający gotowość towarzyszy w lobby.
- Dokonano następujących usprawnień dźwięku na urządzeniach mobilnych i konsoli Switch:
- Poprawiono odgłosy wiatru podczas swobodnego spadku.
- Bardziej zróżnicowano odgłosy trafienia pocisków w elementy terenu.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd powodujący odtwarzanie tylko 1 wariantu emotki Syrena na urządzeniach mobilnych i konsoli Switch.
Interfejs
- Statystyki v2
- Możliwość śledzenia wszystkich rozegranych partii w jednym miejscu i przeglądania ich na wszystkich platformach.
- Także gracze mobilni i na konsoli Switch mogą zobaczyć swoje statystyki w grze.
- Statystyki są podawane osobno dla każdego z trybów okresowych.
- Możliwość śledzenia wszystkich rozegranych partii w jednym miejscu i przeglądania ich na wszystkich platformach.
- Gdy gracz zostanie zlikwidowany przez Burzę, zamiast komunikatu „Eliminujesz siebie z gry” pojawi się komunikat „Likwidacja przez Burzę”.
- Poprawiono wygląd i zastosowanie wskaźnika złych warunków sieciowych i zaktualizowano wskaźnik złych warunków połączenia – teraz rozróżnia on kategorie niewielkiego i poważnego pogorszenia pingu.
- Gdy gracz zostanie zlikwidowany przez Burzę, zamiast komunikatu „Eliminujesz siebie z gry” pojawi się komunikat „Likwidacja przez Burzę”
- Gdy gracz zostanie zlikwidowany przez Burzę, zamiast komunikatu „Eliminujesz siebie z gry” pojawi się komunikat „Likwidacja przez Burzę”
- Gracze będą odtąd otrzymywać powiadomienia, jeśli podjęto działania wobec zgłoszonej przez nich osoby.
- Komendy po ukośniku zostały ulepszone i wróciły do okienka czatów.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd umożliwiający przełączanie zakładek w tle podczas używania menu zgłaszania uwag.
- Przywrócono brakującą ikonę usunięcia znacznika na mapie na komputerach Mac.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający w pewnych przypadkach wyświetlenie danych karnetu bojowego w lobby.
- Naprawiono błąd, który powodował, że zliczanie likwidacji i nazw graczy z ekipy nie działało poprawnie w trybach z dużymi drużynami.
Powtórki
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd w powtórkach, czasami powodujący dwukrotne odtwarzanie animacji broni przy każdym strzale.
Społecznościowe
- Opcja wysyłania podarunków jest znów czasowo dostępna
- Opcja wysyłania podarunków jest znów dostępna przez pewien czas! Możecie wysyłać i otrzymywać podarunki do 22 lutego.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd, który powodował, że w lobby pojawiały się nieprawidłowe lub podwójne okienka z sugerowanymi ekipami.
Wersja na urządzenia mobilne
- Dodano opcjonalny przycisk edycji namierzonego elementu, który pozwoli wam na edycję bez dotykania ekranu. Dzięki niemu gracze mogą edytować elementy celownikiem, podobnie jak na innych platformach.
- Przycisk ten można znaleźć w dziale dodatkowych przycisków w zmieniaczu układu interfejsu.
- Przyciski edycji i resetowania edycji reagują teraz na dotyk.
- Nie można już edytować elementu przyciskiem edycji.
- Dodano efekt graficzny do wielu przycisków w wersji mobilnej, co pomoże wam natychmiast odczuć ich działanie, a nam pomóc w diagnozowaniu problemów zgłaszanych przez społeczność graczy.
- Ostatnio zapisany układ interfejsu jest teraz zapisywany w chmurze.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd w wersji mobilnej, powodujący wyświetlenie komunikatu o blokadzie sygnału przy opuszczaniu gry.
- Naprawiono błąd w wersji mobilnej, powodujący nieprawidłowe wyświetlanie niektórych widżetów przypisanych do przycisków przy korzystaniu z kontrolerów.
- Szybkie przełączenie się z broni na przedmiot jednorazowy nie powoduje już oddania strzału z wyposażonej broni.
- Naprawiono kilka błędów powodujących przerwanie strzelania z broni lub turbo-budowania podczas zmiany broni lub przełączania między trybami budowania/edycji/walki.
- Naprawiono błąd w sterowaniu dotykiem, powodujący utratę reakcji kontrolera podczas przewijania.
- Usunięto szereg problemów, aby umożliwić obsługę kolejnych modeli kontrolerów, a także usunięto wiele problemów związanych z elementami interfejsu, których nie można było używać kontrolerami.
Tryb kreatywny
Wyspy
- Opublikowane wyspy będą wyświetlać kod wyspy u odwiedzających je graczy w postaci znaku wodnego. Twórcy mogą wyłączyć tę opcję w zakładce gry menu „Moja wyspa”.
- Zmieniono miejsce pojawiania się graczy w centrum kreatywnym, aby ułatwić nowym graczom odszukanie wyróżnionych wysp.
- Dwukrotnie zwiększono rozmiar ilustracji wyróżnionych wysp w centrum kreatywnym.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd powodujący utratę kontroli nad postacią po powrocie do centrum kreatywnego przy użyciu menu, gdy widoczny był ekran statystyk po zakończeniu gry.
- Naprawiono błąd powodujący odesłanie gracza do centrum kreatywnego w sytuacji odrodzenia się lub przeniesienia się do zablokowanego miejsca.
Rozgrywka
- Dodano nowy warunek zwycięstwa
- Zbierz przedmioty, by wygrać
- Możliwe wartości to 1-10 szt., Wszystkie (wtedy gra bierze pod uwagę liczbę przedmiotów wyzwania umieszczonych na wyspie) i Wyłączone.
- Zbierz przedmioty, by wygrać
- Dodano nową opcję gry
- Dołącz do trwającej gry
- Pozwala to twórcom określić, czy spóźnieni gracze mogą wziąć udział w grze, czy też przejdą w tryb obserwatora.
- Dołącz do trwającej gry
- Dodano nową opcję gry
- Automatyczny start
- Określa ona, czy gra ma odczekać 30 sek. przed rozpoczęciem.
- Automatyczny start
- Nowy warunek punktacji
- Dodano nowy styl punktacji w grach na wyspie, oparty o liczbę zebranych przedmiotów wyzwania.
- Nowy warunek punktacji
- Jeśli styl punktacji oparty jest na likwidacjach i gracze będą mieli na koncie równą liczbę likwidacji, wygra gracz o wyższym poziomie zdrowia w momencie zakończenia gry.
- Urządzenia po ustawieniu będą automatycznie budować podłogi, co ułatwi ich stawianie.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd powodujący utratę możliwości skoku po rozpoczęciu minigry i powrocie do centrum kreatywnego przed jej zakończeniem.
- Naprawiono błąd sprawiający, że gracze, którzy dołączyli do trwającej gry, czasami nie widzieli tablicy wyników.
- Naprawiono błąd powodujący nadawanie zlikwidowanym graczom, którzy opuścili grę i dołączyli do niej ponownie, statusu aktywnych graczy, a nie obserwatorów.
- Naprawiono błąd w wersji mobilnej, powodujący utratę reakcji na sterowanie po użyciu pewnych kombinacji sterowania dotykiem i przycisków kontrolera.
Bronie i przedmioty
- Karabin piechoty
- Dostępny w wariantach pospolitym, niepospolitym i rzadkim.
- Zadaje 41, 43, 45 pkt. obrażeń.
- Podwójne obrażenia przy trafieniu w głowę.
- Można go znaleźć w łupach luzem, w skrzyniach i automatach do sprzedaży przedmiotów.
- Korzysta ze średnich nabojów.
- Strzela szybkimi pociskami, które nie tracą siły po przebyciu większej odległości.
- Dostępny w wariantach pospolitym, niepospolitym i rzadkim.
- Kusza Amora tymczasowo powraca do gry.
- Epicka klasa rzadkości.
- Nieskończona amunicja.
- Obrażenia przy trafieniu w korpus: 79
- Obrażenia przy trafieniu w głowę: 197
- Można ją znaleźć w łupach luzem oraz w skrzyniach.
Poprawki błędów
- Z powodu problemów związanych z Podstępnym Bałwanem, które mogły doprowadzić do zawieszenia serwerów lub pogorszenia wydajności, Podstępnych Bałwanów nie można już kopiować przy użyciu Smartfona. Planujemy poprawić tę sytuację w przyszłości.
Narzędzia kreatywne i Smartfon
- Dodano możliwość zmiany rozmiaru rekwizytów!
- Po wyjęciu Smartfona można teraz przełączyć się na tryb zmiany rozmiaru przytrzymując prawy przycisk przedni kontrolera lub naciskając prawy przycisk myszy.
- W trybie zmiany rozmiaru można powiększać i zmniejszać rekwizyty, przytrzymując lewy/prawy bumper na kontrolerze lub klawisze R/Z na klawiaturze.
- Rekwizyty można powiększać trzykrotnie, lub zmniejszać do 1/3 pierwotnego rozmiaru.
- Teraz po włączeniu opcji „Łupy” półprzezroczysty hologram pokaże miejsce ustawienia rekwizytu przed jego upuszczeniem.
Poprawki błędów
- Naprawiono błędy powodujące przenikanie obiektów przez podłogę po upuszczeniu ich na mapie.
- Naprawiono błąd pozwalający graczom upuszczać przedmioty u swoich stóp przy użyciu Smartfona, co powodowało różne problemy.
Gotowce
- Dodano nowe gotowce: tor przeszkód, bazę arktyczną, zimową wioskę i lodowy zamek.
- Dodano nową zakładkę galerii w ekwipunku kreatywnym, oddzielając galerie od gotowców, aby ułatwić ich znalezienie.
- Dodano nową galerię wizualizatora.
- Reaguje na muzykę odtwarzaną przez rekwizyt radia z galerii wizualizatora.
- Połączono galerie A i B dyskoteki w jedną galerię dyskoteki.
Urządzenia
- Dodano sekwencer muzyczny.
- Włącza bloczki muzyczne.
- Można ustawić zapętlenie, rodzaj aktywacji oraz tempo.
- Sekwencer może włączać kolejne sekwencery.
- Do galerii wizualizatora dodano radio odtwarzające muzykę i odgłosy środowiskowe.
- Można ustawić głośność oraz odległość wytłumienia.
- Generator przedmiotów
- Dodano zmienną opcję, która pozwala ustawić opóźnienie przed pojawieniem się pierwszego przedmiotu.
- Dodano więcej wartości do opcji czasu między tworzeniem przedmiotów.
- 1, 2, 3 i 4 sek.
- 3, 4 i 5 min.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd powodujący zmianę koloru jupitera koncertowego na czerwony po przejechaniu przezeń kursorem Smartfona.
- Naprawiono błąd sprawiający, że łuk z gotowca lodowego zamku czasem powodował skasowanie pobliskich budowli graczy.
- Naprawiono błąd pozwalający graczom budować ponad limit Termometru Pamięci.
- Naprawiono błędy kolizji dotyczące pnączy z galerii krzewów.
- Naprawiono błąd powodujący znikanie świetlika po powtórnym wejściu na wyspę.
- Zmieniono nazwę galerii w ekwipunku kreatywnym na „Wiejskie budynki w kolorze – galeria A”.
- Naprawiono błąd powodujący wyświetlanie zastępczej tekstury na świetlikach z galerii oświetlenia po zaznaczeniu ich przy użyciu Smartfona.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający umieszczanie barierek elektrycznych na pochylniach.
- Naprawiono błąd powodujący nieprawidłowe działanie generatorów przedmiotów w kolejnych grach.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający zniszczenie urządzenia Strefy Likwidacji, jeśli po zakończeniu gry zniszczono jego element podłogi.
- Naprawiono błąd w wersji mobilnej, uniemożliwiający dostosowanie opcji Bariery po umieszczeniu jej na ścianie.
- Naprawiono błąd powodujący dwukrotne odtwarzanie efektu utraty premii z Modulatora Ruchu w sytuacji, gdy gracz przebiega po Przyśpieszaczu.
- Naprawiono błąd powodujący nieprawidłowe wyświetlanie pola wizualizacji urządzenia Bariery, gdy ustawiono poziomo Barierę o wysokości 2.
- Naprawiono błąd sprawiający, że przedmioty umieszczone w domyślnym generatorze przedmiotów nie pojawiały się w ekwipunku gracza, jeśli numer jego drużyny oraz ustawienia drużyny generatora miały wartość wyższą od 1.
- Usunięto niepotrzebne statystyki z generatorów pojazdów.
- Pojazdy oraz obiekty fizyczne mogą teraz włączać bloczki muzyczne.
Drużyny
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd powodujący odrodzenie się gracza w niewłaściwym miejscu po zmianie drużyny po wyczerpaniu się możliwości odrodzeń.
- Naprawiono błąd powodujący wejście gracza w stan powalenia po zmianie drużyny, jeśli gra dopuszcza taki stan.
- Teraz gracze są przydzielani do losowej drużyny w momencie rozpoczęcia gry.
- Wcześniej było to określane na podstawie kolejności dołączania do wyspy.
- Naprawiono błąd powodujący przydzielenie gracza do drużyny nr 1, jeśli nie zmienił on tej wartości, mimo że opcja wyboru drużyny pokazywała inną liczbę.
- Naprawiono kilka błędów powodujących zawieszenie się gry podczas odradzania się.
Interfejs
- Dodano zakładkę opisu do menu „Moja wyspa”. Pozwala ona twórcom wysp zamieszczać szczegółowe opisy swoich wysp oraz obowiązujące na nich zasady.
- Dodano ekran początkowy do opublikowanych wysp.
- Wyświetla on opis gry oraz opcje rozpoczęcia gry i wsparcia twórcy wyspy.
- Dodano przycisk wsparcia twórcy do ekranu początkowego.
- Otwiera on opcję wsparcia twórcy z już wpisaną nazwą twórcy tej wyspy.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd w wersji mobilnej, powodujący zachowanie żółtego koloru opcji po wybraniu ich.
- Naprawiono błąd sprawiający, że granaty dymne nie miały dwóch gwiazdek rzadkości w ekwipunku trybu kreatywnego.
- Naprawiono błąd w wersji mobilnej, sprawiający, że ikona ręki dla urządzenia Bariery była w złym miejscu.
- Naprawiono błąd w wersji mobilnej, uniemożliwiający przełączenie efektu graficznego ikony przy włączaniu/wyłączaniu opcji upuszczania.
- Poprawiono źle ustawiony tekst przycisków w menu opcji.
- Naprawiono kilka błędów powodujących ucinanie góry znaków w interfejsie trybu kreatywnego.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający wyświetlanie liczby graczy w interfejsie trybu kreatywnego.
- Naprawiono błąd czasami powodujący nieprawidłowe wyświetlanie przycisku rozpoczęcia gry w trybie kreatywnym, gdy po raz pierwszy otwarto menu pauzy.
- Naprawiono błąd powodujący pozostawanie opisów przycisków „Rozpocznij grę” i „Zakończ grę” w menu pod klawiszem Escape po odsunięciu od nich kursora myszy.
- Naprawiono błąd czasami powodujący wyświetlanie pustych pasków zdrowia w trybie kreatywnym.
- Naprawiono błąd czasami sprawiający, że nieprawidłowy komunikat interfejsu pozostawał na ekranie po zresetowaniu wyspy.
Wydajność
- Naprawiono błąd powodujący opóźnienie odpowiedzi serwera podczas opuszczania gry.
Ratowanie świata
Misje i systemy
- Siódme wyzwanie tygodnia w Mróznite: Tankowanie
- Burza zmniejsza się szybciej i zadaje poważniejsze obrażenia. Dbaj o to, by spalacz nie wygasł!
- Przeżyjcie trzykrotnie przez 30 minut, aby zgarnąć sztandar siódmego wyzwania tygodnia.
- Przetrwaj 30 minut, by zgarnąć:
- Strażnika Miłości Jonesy’ego
- 1500 sztuk złota
- Dostępni od 14 lutego, godz. 1:00 czasu polskiego.
- Burza zmniejsza się szybciej i zadaje poważniejsze obrażenia. Dbaj o to, by spalacz nie wygasł!
- Zadania wyzwań połączone z osiągnięciami lub trofeami na konsolach teraz w nagrodę dadzą wam sztandary.
- Gracze, którzy ukończyli już te zadania, otrzymają przysługujące im sztandary w postaci prezentu.
- Gracze na komputerach PC również będą mogli ukończyć te zadania i otrzymać sztandary w nagrodę.
- Dziękujemy społeczności kampanii Ratowanie Świata za ten pomysł!
- Następujące zadania będą teraz pojawiać się w kategorii wyzwań:
- Utalentowany budowniczy
- Walić w krasnali!
- Anioł stróż
- Legenda łupienia
- Odkrywca świata
- Niepojęte potworności
- Dobrze współgra z innymi
- Usprawniono reakcję na bezczynność w kampanii Ratowanie Świata.
- Stopniowe ulepszenia procesu wykrywania bezczynności. Bezczynni gracze najpierw otrzymają ponaglenie, by wykonywali cele misji, a jeśli to nie pomoże, zostaną wyrzuceni z gry.
- Gracze teraz otrzymają powiadomienie, gdy inny gracz zostanie wyrzucony z gry za bezczynność.
- To pierwsza z serii zmian, które mają na celu usprawnienie wykrywania bezczynnych graczy.
- Ograniczenie maksymalnej ilości posiadanego złota sezonowego zostało usunięte.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd w kliencie gry na komputerach Mac, uniemożliwiający wykrycie brakującej zawartości podczas rozpoczynania misji w kampanii Ratowanie Świata.
- Naprawiono błąd sprawiający, że ATLAS w misji walki z burzą był niewidzialny dla graczy, którzy dołączyli do już trwającej gry.
- Naprawiono błędy kolizji w misjach naprawy schronu, powodujące wyświetlanie modułów schronu jako zainstalowanych w sytuacji, gdy budowla wzniesiona przez gracza w pobliżu schronu odnosi uszkodzenia.
- Naprawiono błędy kolizji w misjach naprawy schronu i ewakuacji schronu, które przepuszczały wrogów, gdy obrona schronu nie była aktywna.
Interfejs
- Poprawiono komunikat o rezultacie transformacji, by pokazywał odzyskane zasoby.
- Przedmioty w zakładce rentgenowskiej w sklepie z przedmiotami nie będą odtąd oznaczane jako „nowe”, jeśli są już w księdze kolekcji.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd powodujący utratę sterowania po wybraniu wyłączonej opcji podczas ewolucji schematu w księdze kolekcji.
- Naprawiono błąd czasami powodujący nieprawidłowe wyłączanie przycisku potwierdzenia ewolucji.
- Naprawiono błąd powodujący wyświetlanie pustego komunikatu samouczka na ekranie badań.
- Dodano możliwość przewijania tekstu opisu premii Fundatora, by można było przeczytać całość tekstu w innych językach
- Naprawiono błąd koła wyboru pułapek, powodujący utratę reakcji na kliknięcie myszą po wybraniu kategorii pułapek.
- Poprawiono opcję wyboru przedmiotów do transformacji, by pola miały prawidłowy rozmiar po aktualizacji ekwipunku.
- Naprawiono błąd dotyczący ostrzeżenia o zwrocie podczas ewolucji przedmiotu, który można zwrócić. Powodował on zresetowanie wybranej ewolucji, co blokowało niektóre opcje ewolucji tego przedmiotu.
- Gadżet sztandaru nie będzie już błędnie wyświetlany jako sztandar domyślny w pewnych sytuacjach.
- Naprawiono błąd sprawiający, że komunikat obserwowania pojawiał się tylko przy pierwszym wejściu w tryb obserwatora.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający aktualizację pola pułapki na pasku szybkiego dostępu po wyposażeniu pewnych rodzajów pułapek.
- Drony graczy powinny teraz prawidłowo pokazywać się po powrocie do bazy głównej z ekranu ukończenia misji.
- Przycisk „Otwórz oczekujące” w zakładce łupów sklepu z przedmiotami jest teraz przesunięty do prawej krawędzi okna.
- Naprawiono błąd, który powodował, że klipy ulepszeń nie zawsze odtwarzały się w interfejsie.
Wydajność
- Poprawiono reakcję paska szybkiego dostępu oraz jego wydajność.
Bohaterowie
- Naprawiono błąd uniemożliwiający Ninjom budowanie podczas Skoku Modliszki.
Bronie i przedmioty
- Nowa snajperka Yeoman będzie dostępna w sklepie tygodniowym.
- Potężny karabin snajperski strzelający szybkimi strzałami przebijającymi wrogów. Cechuje się wysokimi obrażeniami i dużą siłą trafienia.
- Może wystrzelić tylko raz, potem wymaga przeładowania.
- Dostępny od 14 lutego, godz. 1:00 czasu polskiego, do 21 lutego, godz. 1:00 czasu polskiego.
- Do sklepu tygodniowego powróciła Smocza Pięść!
- Powolny młot o dużej sile odrzutu, zadający obrażenia od ognia.
- Zamach Znad Głowy: silny atak odrzucający cel i zadający zwiększone obrażenia.
- Dostępny od 14 lutego, godz. 1:00 czasu polskiego, do 21 lutego, godz. 1:00 czasu polskiego.
Poprawki błędów
- Słodycze pojawiające się przy przeróbkach przedmiotów (gumy i cukierki kukurydziane) nie wydają już odgłosu podnoszenia, jeśli znikną niepodniesione.
- Masowe tworzenie przedmiotów podczas pobytu w strefie daje teraz punkty zależne od łącznej liczby stworzonych przedmiotów, a nie jednej sztuki.
- Naprawiono błąd, który powodował, że schematy zyskane po aktualizacji 7.20 przy recyklingu nie zwracały graczom zainwestowanych re-profitów ani profitów+.
- Naprawiono błąd powodujący odzysk niewłaściwych materiałów z Woli Strażnika i Widmowego Ostrza.
- Cios z Doskoku teraz prawidłowo resetuje wysokość skoku podczas użycia, co zapobiega odniesieniu obrażeń od upadku przy małej wysokości.
- Znaczniki trafienia nie pokazują się już przy strzelaniu do celu, którego nie można zranić.
- Poprawiono błędny poziom mocy przy tworzeniu Smoczej Furii.
- Poprawiono zbyt dużą siłę trafienia wyrzutni Dżabbersmok.
- Z powodu tej zmiany schematy takie zostaną odpowiednio oznaczone i można będzie je zresetować.
- Naprawiono błąd ograniczający wybór mitycznych głównych ocaleńców w lamach rentgenowskich.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający ochronę przed duplikatami w lamach rentgenowskich.
- Naprawiono błąd sprawiający, że broń biała nie zawsze zadawała obrażenia przy pierwszym ataku po wyposażeniu jej.
- Poprawiono parametry kolizji kuszy i Łamacza Serc, co ułatwi strzały przez wizjer tarczy krzepkiego pustaka.
Rozgrywka
- Można teraz stawiać ściany oraz pułapki podłogowe nie budując wcześniej elementu podłogi.
- Aby to zrobić, należy otworzyć menu pułapek i wybrać pułapkę podłogową.
- Jeśli we wskazanym miejscu można ustawić pułapkę, wymagany element podłogi zostanie automatycznie zbudowany razem z pułapką.
- Ujednolicono zachowanie się opcji czułości we wszystkich trybach gry.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd sprawiający, że Mroźny Zenit miał niewłaściwy rozmiar modelu podczas animacji bezczynności w interfejsie gry.
- Naprawiono błąd sprawiający, że gdy gracz zginął zaraz po wejściu w obszar burzowej tarczy, po odrodzeniu się nadal otrzymywał obrażenia od tarczy.
- Naprawiono błąd powodujący pozostawanie celownika snajperki na ekranie podczas obserwowania sojusznika w Mróznite.
- Latająca Wieżyczka teraz ulega samozniszczeniu, jeśli jej twórca zostanie zlikwidowany (nie dotyczy to powalenia).
- Poprawiono częstotliwość występowania przedmiotów z zadania w Dolinie Samowitości pt. „Ray na dachu”.
- Naprawiono błąd sprawiający, że gracze w przypadkowych momentach przenikali przez podłogę.
- Usunięcie gracza przebywającego w lobby przez gracza przebywającego w strefie teraz powinno poprawnie usuwać go z gry.
Wrogowie
- Zmieniono zachowanie się ciskacza:
- Nie używa już ataków dystansowych przeciwko graczom.
- Używa ataku w zwarciu przeciwko graczom tylko z bardzo bliska.
- Może odejść o kilka kroków, by odegnać graczy, lecz później wraca do atakowania celu misji z dystansu.
- Rzadziej ryczy przed wykonaniem rzutu.
- Zwiększono obrażenia, jakie zadaje ścianom w zwarciu.
- Zwiększono obrażenia ataków dystansowych, aby zrównać ich siłę z atakami czachomiotek.
- Lekko przyśpieszono animacje rzucania i ataku w zwarciu.
- Wrogowie rzuceni przez ciskacza nie spadają już z nieba po odniesieniu obrażeń.
- Usunięto odporność ciskacza na broń dystansową, lecz zwiększono ilość jego zdrowia.
- Pociski czachomiotek znowu zadają obrażenia elementom terenu.
- To pozwoli im łatwiej zbliżyć się do graczy i im zagrozić.
Grafika i animacja
- Zaktualizowano shader wrogów o żywiole wody – teraz używają oni wyższej jakości shaderów lodu.
Poprawki błędów
- Postać gracza teraz odtwarza właściwe animacje po zranieniu przez dziką szczelinę.
Dźwięk
- Dodano odgłos ostrzeżenia o bezczynności (AFK).
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd powodujący restartujący muzykę w zakładce bohaterów.
- Naprawiono błąd sprawiający, że Ray powtarzała kwestie misji obrony syfonów.
- Usunięto muzykę z ekranu łupów ze sklepie z łupami, aby uniknąć przerywania poprzedniego utworu.
- Ujednolicono moment odtwarzania odgłosu zniszczenia broni z efektem graficznym.
- Poprawiono odgłos uderzenia młota rakietowego.
Ogólne
- Dodano opcję zmiany strefy neutralnej drążków kontrolera.
- Tę opcję można znaleźć w menu kontrolera, obok walki, budowania i edycji.
- Opcja nie jest dostępna na konsoli Switch.
- Czułość kontrolera podczas trzymania pułapki będzie taka sama, jak czułość budowania i edycji.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd na komputerach Mac, który mógł spowodować zawieszenie się gry po odłączeniu monitora w trakcie gry.
- Naprawiono błąd powodujący wyświetlanie napisu „Wczesny dostęp/beta” w prawym górnym rogu w rozmiarze dużo większym, niż zamierzony.
- Naprawiono błąd, który czasami powodował nakładanie się teł środowiska lobby lub uniemożliwiał ich wczytanie.
- Naprawiono rzadki błąd powodujący zawieszenie się gry na ekranie wczytywania.
Ułatwienia dostępu
- Nowa opcja: Trwale ustaw mysz jako sposób sterowania.
- Pozwala graczom jednocześnie korzystać z myszy i pada, bez utraty płynności gry.
- Włączamy ten tryb tymczasowo, kiedy wykrywamy, że gracz przełącza się między trybami sterowania myszką i padem.
Wydajność
- Poprawiono wydajność sesji na komputerach PC używających niskiej jakości przetwarzania końcowego oraz na systemie iOS poprzez wyłączenie rozmywania za elementami interfejsu.
- Zmniejszono najmniejszą dozwoloną rozdzielczość na platformach stacjonarnych z 360p do 270p i poprawiono automatycznie wybierane ustawienia podczas sprawdzania wydajności systemów o niskich parametrach.
- Usprawniono wydajność renderowania na konsoli Switch.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Fortnite.