SKLEP
Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 30.01.2019 09:22
Microsoft walczy o Azję Xbox Japonia Next-Gen
891V

Microsoft chce ekskluzywnych hitów z Azji. Firma szuka partnerów

Amerykańska korporacja od ubiegłego roku przejmuje kolejne studia, które mają teraz za zadanie opracowywać produkcje na nową generację, ale najwidoczniej Phil Spencer chce również zadbać o hity z Azji. Firma zamierza nawiązać kluczowe partnerstwa z deweloperami.

Już w ubiegłym roku Phil Spencer odbył kilka ważnych spotkań w Japonii, jednak wciąż czekamy na konkrety dotyczące nowych gier z tego kraju. Możemy mieć pewność, że firma nie zakończyła poszukiwań w Azji, ponieważ od wczoraj korporacja szuka „menadżera ds. partnerstwa strategicznego na wysokim szczeblu”.

Games with Gold luty. Znamy pełną listę gier!

Pracownik zajmie się poszukiwaniem partnerów wydających oraz produkujących gry w Azji (głównie Korea), a jego zadaniem będzie pozyskiwanie, wspieranie i wydawanie produkcji premium na platformach Amerykanów. Korporacja szuka jednocześnie firm, które będą zainteresowane kreowaniem tytułów do streamingu oraz nowych usług opartych na subskrypcji, więc widzimy tutaj identyczną sytuację, jak w przypadku Zachodu – Microsoft stara się znaleźć zespoły zajmujące się kreowanie propozycji do Xbox Game Pass oraz Project xCloud.

Jak widać Spencer wziął sobie do serca porażkę Xboksa One w Japonii i teraz chce zadbać o odpowiednią liczbę tytułów, które choć trafią już na kolejną generację, to mogą zainteresować szerokie grono odbiorców. W tym wypadku na jakiekolwiek szczegóły musimy niestety zaczekać, jednak na next-genie Microsoftu nie powinno zabraknąć kilku kluczowych dla walki z konkurencją perełek.

Warto zaznaczyć, że Microsoft najwidoczniej rozbudowuje zespół, ponieważ już w ubiegłym roku poszukiwano specjalistów, którzy zajmą się azjatyckim rynkiem.

Źródło: https://gamingbolt.com/xbox-hiring-strategic-partnership-manager-to-get-premium-third-party-content-from-japan

Tagi: azja japonia microsoft xbox anaconda xbox one