Marka PlayStation nie ekscytuje

Sony w tej generacji spadło z tronu i jak na razie zajmuje trzecie miejsce w wyścigu konsol, jeżeli za wyznacznik weźmiemy ilość sprzedanych jednostek. Analityk David Cole twierdzi, że przyczyną takiego stanu rzeczy nie jest sama firma, ale marka PlayStation, która straciła ostatnimi czasami potężny impet, jakim odznaczało się niegdyś logo konsoli.
Sony w tej generacji spadło z tronu i jak na razie zajmuje trzecie miejsce w wyścigu konsol, jeżeli za wyznacznik weźmiemy ilość sprzedanych jednostek. Analityk David Cole twierdzi, że przyczyną takiego stanu rzeczy nie jest sama firma, ale marka PlayStation, która straciła ostatnimi czasami potężny impet, jakim odznaczało się niegdyś logo konsoli.





Cole mówi, iż PlayStation 3 jest niesamowicie silnym systemem z obszerną i wartościową biblioteką gier. Niestety nie wszyscy konsumenci są zorientowani w tym stanie rzeczy. Podobnie jest z Vitą, która legitymuje się potężnym wnętrzem i racjonalnie ustaloną ceną i może z powodzeniem konkurować z droższymi i ustępującymi jej w kwestii gier tabletami. Z drugiej strony funkcję typu 3G wprowadzają jedynie niepotrzebne zamieszanie. Startowy zestaw gier standardowo będzie dość ograniczony, co również nie będzie sprzyjało pogonią za nowością - wiele osób poczeka na spadek ceny i odpowiednio szeroką gamę oferowanych przez system gier. Analityk twierdzi, że w roku 2012 kluczowym jest odbudowanie ekscytacji, jaka zawsze towarzyszłya Sony i marce PlayStation. Stworzenie odpowiedniej otoczki wokół Vity także potrwa trochę czasu.
Nadrzędną kwestią jest to, czy w ogóle jakikolwiek sens w chwili obecnej ma ostra kampania ze strony Sony, które pewnie ostro pochłonięte jest pracą nad następcą swojej konsoli i przygotowaniem odpowiedniej strategii dla niej. Vita wraz ze światowym launchem i kolejnymi grami powinna obronić się sama.