Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 30.11.2018 00:00
E-sport na Igrzyskach Azji Południowo-Wschodniej. Gracze zawalczą o medale, a Razer został partnerem
333V

E-sport na Igrzyskach Azji Południowo-Wschodniej. Gracze zawalczą o medale, a Razer został partnerem

Sporty elektroniczne zbliżają się wielkimi krokami do Igrzysk Olimpijskich. Chociaż MKOL nadal nie zamierza wprowadzić e-sportu na najważniejszą imprezę, to gry pojawią się już na przyszłorocznych wydarzeniu.

Igrzyska Azji Południowo-Wschodniej to multidyscyplinarne oraz międzynarodowe zawody sportowe, których pierwsza edycja odbyła się w 1959 roku. Od tego czasu impreza odbywa się systematycznie co dwa lata – z małym wyjątkiem w 1963 roku.

StarCraft 2 na Intel Extreme Masters 2019

Od 10 listopada do 30 grudnia na Filipinach odbędą się Igrzyska Azji Południowo-Wschodnie i podczas konferencji prasowej Komitet Organizacyjny potwierdził nową dyscyplinę. E-sport otrzyma swoje miejsce podczas klasycznych sportów i najlepsi gracze otrzymają możliwość zdobycia prawdziwych medali.

Oficjalnym partnerem wydarzenia została firma Razer – nie jest to przypadek, ponieważ Min-Liang Tan kilka ostatnich miesięcy spędził na promowaniu sportów elektronicznych. Dyrektor generalny Razera chciał doprowadzić e-sport na Igrzyska Azji Południowo-Wschodniej i może mówić o dużym sukcesie.

“Esport jest esencją Razera od momentu powstania firmy. W ciągu ostatnich dziesięciu lat wsparliśmy niezliczoną liczbę światowych wydarzeń, turniejów, zespołów i zawodników. Duch walki obecny w esporcie jest nie mniejszy niż w innych dyscyplinach sportowych. Długo walczyliśmy o to by stał się częścią międzynarodowego wydarzenia sportowego takiego jak Igrzyska Azji Południowo-Wschodniej” -  Min-Liang Tan

Razer pomoże w wyborze oficjalnych gier. Firma będzie łącznikiem pomiędzy wydawcami oraz organizatorami Igrzysk – pierwszym partnerem wydarzenia będzie Moonton, wydawca niezwykle popularnej gry Mobile Legends: Bang Bang.

Pojawienie się gier na tak dużej imprezie to naprawdę ważne wydarzenie, ale nie jest to oczywiście przypadek. Według najnowszych danych, na świecie jest już 2,3 miliarda graczy:

"Obecnie, esport to jedna z ulubionych rozrywek młodzieży i dorosłych osób urodzonych w latach 80. i 90. Na świecie jest już ponad 2,3 miliarda graczy, a 71% trzydziesto- i dwudziestolatków z dumą określa się mianem graczy. Przewidywania zakładają, że do 2020 roku publiczność esportowa osiągnie liczbę 276 milionów osób, a sam esport już w przyszłym roku będzie przemysłem wartym miliardy dolarów."

Tagi: esport igrzyska olimpijskie Razer sporty elektroniczne