Paweł Musiolik Paweł Musiolik 10.11.2018 11:43
Nowa wersja Unreal Engine dostępna. Spore poprawki na mobile i Switchu
803V

Nowa wersja Unreal Engine dostępna. Spore poprawki na mobile i Switchu

Epic wypuścił nową wersję silnika Unreal, którą oznaczono numeracją 4.21. Zmiany dotyczą przede wszystkim optymalizacji i nowych narzędzi, które usprawnią tworzenie gier na mobilki i Switcha.

Nie ma co ukrywać, że w aktualnej wersji silnika, Epic Games skupiać będzie się na optymalizowaniu go pod smartfony, gdzie Fortnite dominuje i deweloperzy mają chrapkę na jeszcze większy kawałek tortu.

Unreal Engine w wersji 4.20. Poprawa silnika na Switchu i mobilkach

Epic nie zapomina też o Switchu, pod którego silnik także jest intensywnie optymalizowany. Co nowego pojawiło się w wersji 4.21? Switch dołączył do sprzętów, które obsługiwane są przez biblioteki Niagara, które znacząco usprawniają tworzenie gier. Mowa tutaj o skryptowaniu, teksturach czy efektach cząsteczkowych.

Epic wypuściło także w nowej wersji opcję replikacji sieciowych wykresów, które pomóc mają w tworzeniu gier sieciowych. Dzięki temu narzędziu, deweloperzy będą mogli odtwarzać potrzebne do testów bez klienta końcowego środowisko sieciowe.

Sprzęty mobilne (oraz Switch) doczekały się kolejnych poprawek i optymalizacji. Na Androidzie poprawiono implementacje bibliotek Vulkan, co daje wzrost nawet o 20% w projektach z niego korzystających. Dodano także nowy system cache'owania shaderów, poprawiono zarządzanie aktywnymi rdzeniami procesora, obsługę systemów LOD oraz efektów cząsteczkowych.

Dodano też wczesną wersją tzw. Pixel Streamingu, który pozwoli na tworzenie zaawansowanych aplikacji mobilnych, które nie będą wymagały pobierania danych na pamięć sprzętów. Znacząco zoptymalizowano i poprawiono także system tworzenia animacji w Unreal Engine 4.

Pełną listę zmian z dokładnymi opisami i przykładami znajdziecie na blogu Epic Games.

Źródło: https://www.unrealengine.com/en-US/blog/unreal-engine-4-21-released

Tagi: Epic Games unreal engine

Nie przegap