PlayStation jedną z najważniejszych marek w Wielkiej Brytanii. Xbox i Nintendo daleko w tyle
Najnowsza konsola Sony cieszy się popularnością na całym świecie, więc PlayStation rośnie z roku na rok. Japońska korporacja wyprzedziła w Wielkiej Brytanii takie tuzy jak Google, czy też Netflix.
The Brand Relevance Index opublikowało najnowsze zestawienie najważniejszych marek dostępnych na brytyjskim rynku. Ankietowani docenili działania Sony i firma zanotowała spory awans.
11 500 konsumentów zostało zapytanych o 204 marek dostępnych w tym kraju. Badania posiadają również szerszy kontekst, jednak ze względu na ciekawą sytuację w Wielkiej Brytanii, zdecydowałem się przedstawić informację z tego kraju.
Najbardziej znaną marką w UK zdaniem The Brand Relevance Index zostało Apple, na drugim miejscu znalazło się LEGO, a trzecia lokata przypadła PlayStation. Jest to naprawdę interesująca wiadomość, ponieważ w ubiegłorocznych badaniach Sony mogło pochwalić się wyłącznie dziewiątym miejscem.
Jak radzi sobie konkurencja? Xbox spadł z 11 na 17 lokatę, a Nintendo wskoczyło z 13 na 11 miejsce. PlayStation osiągnęło lepszy wynik od Google (4), Netflixa (5), czy też Amazonu (8). Jak widać działania szefów Sony przynoszą rezultaty, ponieważ rynek brytyjski jest niezwykle ważnym miejscem, o który każda z korporacji musi walczyć.
Sony wciąż przygotowuje mocne, ekskluzywne tytuły, a jednocześnie firma nawiązuje liczne współprace – między innymi z EA Sports – na mocy których Japończycy mogą planować rozbudowany marketing.