Fortnite. Usprawniony Plac Zabaw powróci już jutro. Aktualizacja 5.1

Plac Zabawy to tryb stricte treningowy, w którym mogliśmy sami lub ze znajomymi zapoznać się z mapą. Już wkrótce Epic Games przywróci go do Fortnite.
Plac Zabaw był dostępny w Fortnite do czerwca tego roku. Pod koniec miesiąca powrócił, ale system dobierania graczy tego nie wytrzymał i po kilku dniach tryb musiał zostać wyłączony. Fani od dłuższego czasu zadawali sobie pytanie kiedy i czy w ogóle on powróci.
Fortnite Battle Royale. Tryb Plac Zabaw już dostępny




Już 25 lipca Plac Zabaw powróci w usprawnionej formie. Z okazji pierwszych urodzin gry jutro zadebiutuje łatka, która prócz poprawek błędów wprowadzi:
- nową broń - Kompaktowy pistolet maszynowy
- mapę w Ratowaniu Świata - Dolinę Samowitości
- event w kampanii Ratowania Świata
- tryb okresowy - Plac Zabaw
Pełną listę zmian nadchodzących w aktualizacji 5.10 znajdziecie poniżej:
Ogólne
- Nowe domyślne przypisania dla nowych graczy.
- Przypisania klawiatury nadal będą domyślnie ustawione na układ QWERTY u nowych graczy i tych, którzy przywrócą ustawienia domyślne.
- Zmieniono odliczanie, aby pokazywało bardziej przydatne informacje.
- Poniżej 72 godzin pokazuje liczbę pozostałych godzin zamiast dni.
- Poniżej 13 godzin pokazuje liczbę pozostałych godzin, minut i sekund.
- Zmieniono tło obszaru listy na ekranie wczytywania; teraz jest ono częściowo przezroczyste.
- Usunięto efekt „szumu” przy zmianie zakładek.
- Usunięto przycisk „Przywróć” z ekranu ustawień. Przycisk „Przywróć domyślne” zmienił nazwę na „Resetuj”.
- Opuszczenie ekranu ustawień przed zapisaniem zmian, da graczowi szansę zapisania lub porzucenia ich przed wyjściem.
- Podwójne kliknięcie jest teraz traktowane jako dwukrotne naciśnięcie przycisku, co umożliwia szybsze używanie opcji typu Dalej/Wstecz
Poprawki błędów
- Stosy przedmiotów na ziemi będą teraz prawidłowo zmieniać wyświetlaną liczbę przedmiotów, jeśli zmieni się ona, gdy gracz patrzy na ten stos.
- Usunięto opóźnienie klatek w niektórych układach tekstu, co powodowało zawijanie dużych bloków tekstu jedną klatkę po ich wyświetleniu.
- Poprawiono cienie tekstu, wcześniej nieprawidłowo wyświetlane w niektórych częściach interfejsu.
Battle Royale
Wydarzenie urodzinowe
- Możecie już znaleźć na mapie torty urodzinowe, a obok nich kawałki tortu gotowe do zjedzenia. Smacznego!
- Kawałki tortu przywracają +5 pkt. zdrowia i +5 pkt. osłony natychmiast po zjedzeniu.
- Ukończ 3 urodzinowe wyzwania, aby odblokować nową emotkę, graffiti i plecak.
- Bus bojowy i zrzuty zaopatrzenia zostały specjalnie ozdobione z okazji urodzin #Fortnite1st.
Tryb okresowy: Plac zabaw
Omówienie
Plac Zabaw to środowisko gry, które nie wywiera na graczach nadmiernej presji, dzięki czemu mogą oddać się radosnej twórczości. Wznoście gigantyczne budowle. Ćwiczcie korzystanie z broni oraz przedmiotów. Walczcie z przyjaciółmi. Ten tryb na pewien czas powróci w ulepszonej postaci, już od 25 lipca. Miłej zabawy!
Co nowego?
- Gracze mogą teraz zmieniać drużyny podczas gry. Możecie grać w jednej drużynie i twórczo współpracować, lub stanąć po przeciwnych stronach i poćwiczyć umiejętności bojowe!
- Uwaga: Czat głosowy pozostaje słyszalny dla wszystkich drużyn. Przyszłe wersje tej funkcji będą oferować większe możliwości jej dostosowania.
- Rozgrywka nie zakończy się już, gdy jeden z graczy opuści serwer.
- Dodano wózki golfowe; pojawiają się one za każdym razem.
- Pojemniki z amunicją zawierają jej 10x więcej niż normalnie.
- Usunięto szare automaty do sprzedaży przedmiotów, lecz zwiększono szansę pojawienia się automatów wyższych kategorii.
- Zwiększono szansę pojawienia się paneli skokowych i odbijających.
- Obniżono pułap wymuszonego otwarcia lotni, aby gracze mogli szybciej wrócić do akcji.
- Zwiększono limit posiadanych rakiet do 60.
- Zwiększono częstotliwość występowania rakiet.
- Dodano 100 zrzutów zaopatrzenia.
- Skrzynie zawierają teraz po 3 bronie i więcej amunicji oraz przedmiotów jednorazowych niż normalnie.
- Łupy luzem zawierają teraz po 3 przedmioty.
- Zwiększono częstotliwość występowania Beczek Obfitości i soku Siorb, a zmniejszono częstotliwość występowania bandaży.
- Dodano Beczki Obfitości do łupów luzem.
- Skrócono czas odrodzenia z 10 do 3 sek.
Więcej informacji o trybie
- Przenieście się na godzinę sami lub z całym oddziałem na wyspę Battle Royale
- Gracze odradzają się od razu, chyba że zostaną zlikwidowani przez Burzę.
- Burza zbliża się z opóźnieniem 55 min., a samo zbliżenie się trwa kolejne 5 min.
- Zbieranie zapewnia 10 razy więcej zasobów niż normalnie
- Na mapie pojawia się 100 lam.
- Skrzynie i skrzynki z amunicją pojawiają się przez cały czas
Bronie i przedmioty
- Dodano kompaktowy pistolet maszynowy.
- Dostępny w wariancie epickim i legendarnym.
- Obrażenia bazowe: 23-24 pkt.
- Korzysta ze lekkich nabojów.
- Pojemność magazynka: 50 nabojów.
- Można go znaleźć w łupach luzem, w skrzyniach i automatach do sprzedaży przedmiotów.
- Dostępny w wariancie epickim i legendarnym.
- Zmieniono szanse znalezienia przedmiotów w zrzutach zaopatrzenia:
- Bronie (pojawia się 1)
- Karabiny szturmowe: z 14,2% na 25%
- Materiały wybuchowe: z 28,5% na 25%
- Kompaktowy pistolet maszynowy: 14,58%
- Karabiny snajperskie: z 28,5% na 14,58%
- Ciężka strzelba: z 7,1% na 10,42%
- Minigun: z 14,2% na 10,42%
- Usunięto rękodziała, pary pistoletów i pistolety z tłumikiem.
- Pułapki (pojawiają się 2)
- Panel skokowy: z 9,6% na 44,44%
- Przytulne ognisko: z 7,5% na 33,33%
- Odbijacz: z 15% na 22,22%
- Usunięto pułapki raniące.
- Przedmioty jednorazowe (pojawiają się 2)
- Mikstura osłony: z 19,1% na 20%
- Mała mikstura osłony: z 12,7% na 17,50%
- Apteczka: z 6,3% na 13,75%
- Sok Siorb: z 5,11% na 11,25%
- Czepiak: z 6,3% na 10%
- Zdalnie odpalane ładunki: z 3,3% na 10%
- Granat impulsowy: z 4% na 10%
- Beczka Obfitości: z 2,1% na 7,5%
- Usunięto bomby taneczne, granaty, bandaże, śmierdzibomby, Forty Kieszonkowe oraz krzaki.
- Materiały (pojawiają się 2)
- Drewno: z 47,6% na 33%
- Kamień: z 35,7% na 33%
- Metal: z 16,6% na 33%
- Bronie (pojawia się 1)
Rozgrywka
- Dokonano zmian w materiałach budowlanych:
- Zmniejszono początkową wytrzymałość drewnianych ścian ze 100 do 80.
- Zmniejszono początkową wytrzymałość kamiennych ścian z 90 do 80.
- Zmniejszono maksymalną wytrzymałość drewnianych ścian z 200 do 150.
- Zwiększono maksymalną wytrzymałość metalowych ścian z 400 do 500.
- Wydłużono czas budowania elementów metalowych z 20 do 25 sek.
- Dodano opcję domyślnego sprintu, która po włączeniu uczyni sprint domyślnym sposobem ruchu. Klawisz sprintu służy wówczas do chodzenia powoli.
- Nowo umieszczone fragmenty budowli będą widoczne w innym kolorze, dopóki gracze nachodzą na budowlę.
- Poprawiono kolizje w sytuacjach, gdy fragment budowli zostanie umieszczony w miejscu przebywania gracza. Zwiększy to prawdopodobieństwo przesunięcia graczy poza nowo wybudowane budowle.
- Zwiększono obrażenia zadawane kilofem budowlom wrogich i sprzymierzonych graczy do 75 pkt. obrażeń bazowych i 150 pkt. obrażeń krytycznych.
- Efekt spowolnienia i konfetti po osiągnięciu Królewskiego Zwycięstwa będzie teraz odtwarzany u zwycięzcy niezależnie od tego, w jaki sposób wygrał.
- Zmieniono sterowanie ruchem na konsoli Nintendo Switch; teraz obrót zależy od przechylania jej na boki zamiast obracania konsoli w osi pionowej.
- Ma to umożliwić użytkownikom trzymanie konsoli w dowolnej pozycji i sterowanie ruchem na podstawie kierunków ekranu, a nie położenia Switcha w przestrzeni.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd sprawiający, że strzały i pociski były blokowane przez niewidzialną barierę.
- Powodem błędu były znaczniki stawiane przez graczy na mapie.
- Automatycznego biegu można teraz używać nawet w pojazdach. Usunięto błąd logiczny w kodzie anulowania automatycznego biegu.
- Powinno to również usunąć problem z anulowaniem automatycznego biegu po puszczeniu drążka kontrolera.
- Zmieniono rozkład przycisków w schematach „Oldschoolowy” i „Szybkie budowanie”, aby funkcje zmiany miejsc i poślizgu były przypisane do różnych przycisków.
- Pociski z karabinów snajperskich nie zatrzymują się już podczas przemierzania pewnych pól aktywacji.
- Likwidacja graczy teraz prawidłowo zalicza postępy wyzwań.
- Jeśli ten sam gracz powali i zlikwiduje wroga przy użyciu dwóch różnych broni, postępy w zadaniach likwidacji będą zaliczone na konto obu broni.
- Gracze nie będą już zacinać się w stanie przemieszczania po zmianie miejsc w pojeździe.
- Kilofy będą teraz poprawnie wyświetlane gdy gracz jest w pojeździe podczas efektu spowolnienia.
- Usunięto błąd sprawiający, że w pewnych warunkach sieciowych gracz nie wyciągał broni po odbiciu od panelu odbijającego na panel skokowy.
- Gracze nie będą już trzymać broni podczas wykonywania emotki w terenowym wózku golfowym.
- Gracze nie mogą już przeniknąć przez podłogę ani przecisnąć się przez ściany podczas umieszczania lub edycji budowli.
- Zdalnie odpalane ładunki pokazują teraz wysokość obrażeń tylko wtedy, gdy ranią graczy.
- Nie można już wywrócić pojazdów, stojąc na nich.
- Uniemożliwia to sytuacje, w których gracze zacinali się lub teleportowali po wywróceniu pojazdów, na których stali.
- Nie można już kucnąć podczas wykonywania emotki.
- Emotka Powitanie, emotikony oraz graffiti są teraz odtwarzane nawet podczas ruchu.
Wydajność
- Dokonano poprawek wydajności serwerów, zorientowanych na tryb okresowy „ustawka 50 na 50 graczy”.
- Poprawiono wydajność serwerów podczas niestandardowych rozgrywek używanych w zawodach sportowych.
- Dokonano istotnego usprawnienia wydajności terenowego wózka golfowego (TWG)
Dźwięk
- Dodano aspekt przestrzenny do odgłosu umieszczania znacznika na mapie. Teraz gracze usłyszą ten odgłos z kierunku miejsca, w którym umieszczono znacznik.
- Usprawnienia odgłosów terenowego wózka golfowego (TWG)
- Poprawiono wytłumianie odgłosów terenowego wózka golfowego (TWG).
- Dodano unikatowy odgłos zniszczenia terenowego wózka golfowego (TWG).
- Dodano odgłosy jazdy terenowym wózkiem golfowym (TWG) w wodzie.
- Poprawiono odgłos odbijania się granatów, aby nie brzmiał zbyt nachalnie w pewnych sytuacjach.
- Obniżono głośność kilofa „Wysokie napięcie”.
- Dodano unikatowy odgłos odbicia od trampoliny.
- Dodano unikatowy odgłos zniszczenia kaktusa.
- Zmieniono logikę przesuwania odgłosów na Switchu. Teraz przesuwające się źródła dźwięku będą bardziej wyraźne.
Poprawki błędów
- Odgłosy rozłożenia i złożenia lotni Podbój nie kumulują się już przy częstym powtarzaniu tej czynności.
- Muzyka emotki Twist nie nachodzi już na muzykę innych emotek.
- Ponownie dodano odgłosy uderzenia w metal przy trafieniu strzałem lub kilofem w wózek sklepowy.
- Odgłos strzału z niektórych broni nie jest już ucinany przy małej ilości amunicji
Interfejs
- Poprawiono układ etykiet w lobby na wypadek dłuższych nazw graczy.
- Dodano możliwość łączenia stosów przedmiotów w ekwipunku, o ile nie osiągnięto limitu przedmiotów w stosie.
- Ekran wyboru trybu gry teraz ustawia je w następującej kolejności, od lewej do prawej:
- Gra solo, gra w parach, gra w oddziałach
Poprawki błędów
- Usunięto błąd uniemożliwiający graczom wybranie braku stroju lub plecaka.
- Usunięto przycisk „Zapisz i wyjdź” przy przedmiotach pozbawionych wariantów.
- Aby potwierdzić wybór, naciśnij dwukrotnie klawisz/przycisk potwierdzenia.
- Usunięto błąd powodujący, że ikona losowania strojów w szafce wyglądała nieco inaczej od reszty ikon losowania.
- Usunięto komunikat o błędzie podczas próby zakupu karnetu bojowego na 76. lub wyższym stopniu.
- Teraz po opuszczeniu terenowego wózka golfowego (TWG) i wejściu do wózka sklepowego w interfejsie widnieją odpowiednie czynności.
Grafika i animacja
Poprawki błędów
- Graffiti nie ma teraz wpływu na oczy kilofa „Tęczorożec”.
- Animacja smugi papieru toaletowego ma teraz poprawny wygląd.
System powtórek
- Zmieniono ikonę przy powaleniu gracza na wykrzyknik.
Poprawki błędów
- Poprawiono położenie busa bojowego w powtórkach.
- Poprawiono problem z ogniskową przy zmianie kamer podczas odtwarzania powtórki.
- Usunięto błąd związany z podglądem graczy w pojazdach z kamer na dronach podczas odtwarzania powtórki.
- Usunięto błąd uniemożliwiający wyświetlanie sterowania kamerą po przełączeniu widoczności interfejsu.
Wersja na urządzenia mobilne
- Pobieranie aktualizacji będzie teraz trwało nawet po przełączeniu na inną aplikację. Po ukończeniu pobierania otrzymasz powiadomienie.
- Wybór trybu strzelania zawiera teraz filmiki poglądowe, lepiej ilustrujące różnice między trybami.
- Dodano nowe, osobno zmieniane przyciski paska szybkiego dostępu do zmieniacza rozkładu interfejsu. Można zablokować je w trybie walki lub budowy bądź też automatycznie zmieniać zależnie od trybu wybranego przez gracza.
- Dotknięcie elementu aktualnie wybranego w pasku szybkiego dostępu spowoduje zbudowanie go.
Poprawki błędów
- Usunięto problemy przy wczytywaniu tekstur busa bojowego.
- Usunięto trzaski słyszalne podczas wczytywania i gry pod iOS-em.
Ratowanie Świata
Misje i systemy
- Dostępne są nowe zadania kampanii w Dolinie Samowitości:
- Te nowe zadania stanowią ciąg dalszy historii w Dolinie Samowitości i pojawią się na mapie zadań.
- Nowy wątek mogą ukończyć wszyscy gracze, którzy mają dostęp do Doliny Samowitości i Twine Peaks.
- Zadania obrony burzowej tarczy i wystrzelenia rakiety pozostają niezmienione i nadal są wymagane do odblokowania kolejnych poziomów trudności w Dolinie Samowitości.
- Teraz można przejść bezpośrednio od jednej misji obrony burzowej tarczy do kolejnej, bez potrzeby wykonywania zadań między nimi.
- Wątek ten zawiera nowe zadania, które wymagają ukończenia starych misji obrony burzowej tarczy. Jeśli te misje zostały już ukończone, nowe nagrody zostaną przyznane również za już ukończone misje.
- Stare zadania z Doliny Samowitości nadal pozostają w grze, lecz zostały one zmienione w opcjonalne zadania poboczne.
- Do wszystkich lam dodano ochronę przed duplikatami przedmiotów!
- Po tym, jak lama wylosuje jakość i rodzaj przedmiotu (np. epicką strzelbę, legendarnego bohatera itp.), wylosuje ona jeden przedmiot z tej kategorii, którego jeszcze nie ma w waszym ekwipunku ani w Księdze Kolekcji.
- Jeżeli dana lama nie oferuje żadnych przedmiotów w tej kategorii, których jeszcze nie posiadacie, zostaną one wybrane losowo.
- Zmiana dotyczy epickich, legendarnych i mitycznych schematów i bohaterów.
- Zmiany systemu postępów w zadaniach dla Twine Peaks:
- Teraz można przejść bezpośrednio od jednej misji obrony burzowej tarczy do kolejnej i odblokować nowe obszary bez potrzeby wykonywania innych zadań między nimi.
- Do głównego wątku fabularnego w Twine Peaks dodano nowe zadania, które wymagają ukończenia misji obrony burzowej tarczy i zapewniają nagrody za już ukończone misje.
- Misje w Dolinie Samowitości i Twine Peaks mają nowe wymagania wskaźnika mocy:
Wymagana moc bazy głównej | Zalecany przez misję wskaźnik mocy |
28 | 46 |
34 | 52 |
40 | 58 |
46 | 64 |
52 | 70 |
58 | 76 |
64 | 82 |
70 | 88 |
76 | 94 |
82 | 100 |
- Aby ekipa mogła dołączyć do misji o podanym zalecanym wskaźniku mocy, jej przywódca musi mieć wskaźnik mocy równy lub wyższy od wymaganej wartości.
- To wymaganie dotyczy zarówno misji zwykłych, jak i alarmowych. Nie dotyczy natomiast misji obrony burzowej tarczy.
- Nowe zadania na urodziny Fortnite!
- Znajdźcie i zjedzcie urodzinowe torty, aby otrzymać talony okolicznościowe.
- Likwidujcie Wysadzaczy Ciach, aby otrzymać urodzinowego bohatera.
- Nowy system kontroli misji
- Rozpoczęliśmy wprowadzanie nowego systemu aktywacji misji i głosowania. Na razie dodaliśmy go do misji zdobycia danych i lotu na błyskawicy. Ten nowy system zastąpi pylony trudności w świecie gry i umożliwia rozpoczynanie misji oraz zwiększanie poziomu trudności na jej terenie.
- W grach, w których bierze udział więcej niż jeden gracz, zwiększenie poziomu trudności wymaga zgody większości.
- W misji lotu na błyskawicy, w której bierze udział kilku graczy, rozpoczęcie misji przed upłynięciem czasu przygotowania również wymaga zgody większości graczy. Czas przygotowania do misji jest domyślnie ustawiony na 10 minut.
- Misja lotu na błyskawicy teraz będzie pokazywać kierunek burzy po zlokalizowaniu furgonetki Larsa, a nie po złożeniu bluglutu.
Bohaterowie
- Ramirez z Brygady Urodzinowej, legendarny wariant skórki Sierżanta, jest już dostępna w ramach okresowego zadania urodzinowego.
- Do 1. aktu wątku fabularnego w Dolinie Samowitości dodano nowego mitycznego Budowniczego: Syda z Wäty Staløwej.
- Nowa podklasa: Kinetyczne Bity – wokalista Wäty Staløwej, który przy użyciu narzędzi zarzuca kinetyczne bity.
- Nowe profity:
- Oprogramowanie - zwiększa wydajność energetyczną silnego ataku narzędziem o 150%.
- Waga lekka – zwiększa szybkość ataku narzędziem o 24%.
- Maksymalne Przeładowanie – zwiększa obrażenia Przeładowania Kinetycznego o 110%.
- Żołnierz Miejski Szturmowiec Młot jest już dostępny w sklepie okresowym.
- Dostępny od 26 lipca, od godz. 2:00 czasu polskiego.
- Usunięto kolizję innych graczy z Impulsem Plazmowym.
- W zdolnościach młota zmieniono termin „obuchowa” na „młot”.
- Następujący bohaterowie zajmują teraz miejsce w ekwipunku, a także mogą być zbierani i oddawani do recyklingu:
- Króliczy Najeźdźca Jonesy
- Wukong
- Chromowana Ramirez
- Metalik Jonesy
- Kruk
- 8-bitowy Mistrz Demolki
- Specjalistka Ściskania Sara
- Wyspiarski Odzyskiwacz
- Archeolo-Jess
- Pamiętajcie, że wszyscy gracze otrzymają 25 darmowych miejsc w ekwipunku w ramach prezentu urodzinowego, więc zmiana ta nie powinna spowodować nadmiaru.
Poprawki błędów
- Poprawiono następujące opisy, które wcześniej pokazywały nieprawidłowe wartości:
- Doktor BAZA przywraca teraz odpowiednią ilość zdrowia.
- Treść opisu Doktora BAZY brzmi teraz: „Baza Budowniczego odzyskuje 30 pkt. zdrowia co 3 sek., gdy przebywają w niej sojusznicy.”
- Treść opisu To Nie Koniec! brzmi teraz: „Wydłuża czas trwania aktywnego efektu Naparzania o 5 sek.”
- Treść opisu Potęgi Walczących brzmi teraz: „Zmniejsza koszt energii Okrzyku Bojowego do 20.”
- Treść opisu Tarczy Fazowej brzmi teraz: „Przesunięcie Fazowe na 2 sek. wymusza regenerację osłony.”
- Treść opisu Ogona Smoka brzmi teraz: „Smocze Cięcie zostawia ślad energii, który spowalnia wrogów o 30% na 3 sek. i co 0,5 sek. zadaje im 12% obrażeń Smoczego Cięcia.”
- Treść opisu Żrących Shurikenów brzmi teraz: „Shurikeny nakładają na cel efekt bólu, który przez 6 sek. zadaje mu 25% obrażeń shurikenów co sekundę.”
- Treść opisu Nie Pali Się brzmi teraz: „Przeładowanie Kinetyczne spowalnia ruchy i ataki trafionych wrogów o 40%. Czas działania: 5 sek.”
- Poprawiono promień aktywacji profitu Budowniczego „Supernaładowana Plazma”.
- Statystyki Strażnik Soczek są teraz równe statystykom podklasy Strażnika.
Wrogowie
- Dodano nowego wroga – pustaka-porażacza!
- Pustak-porażacz walczy z dystansu i strzela w graczy pojedynczym promieniem o średniej sile.
- Obrażenia i zdrowie tego pustaka plasują go między miotaczem i blasterem w kwestii stwarzanego zagrożenia.
- Pustaki-porażacze mogą otrzymywać modyfikatory żywiołów.
Bronie i przedmioty
- Pamiętajcie, aby codziennie sprawdzać ofertę sklepu. Nie wiadomo, co się w nim pojawi!
- Jubilama
- Zapewnia przedmioty okresowe dostępne niegdyś w lamach lub sklepie okolicznościowym. Nie zawiera jednak nagród za zadania.
- Dla tych przedmiotów dodano strony w Księdze Kolekcji, zależnie od wydarzenia, w którym były pierwotnie dostępne.
- Koszt: 1000 talonów z trasy.
- Podczas wydarzenia urodzinowego w zakładce łupów pojawi się wiele gratisów i specjalnych promocji.
- Zmniejszono koszt awansu obrońców o 50%.
- Zmniejszono koszt ewolucji obrońców o 50%.
- Obowiązuje teraz limit w wysokości 50 ulepszlam dziennie.
- Zmniejszyliśmy ilość śrubek i nitów oraz proszku mineralnego potrzebnych do tworzenia różnych pułapek:
- Wyrzutnia podłogowa
- Zmieniono materiały potrzebne do stworzenia wersji niepospolitej z 4 jedn. śrubek i nitów na 4 jedn. surowej rudy.
- Zmieniono materiały potrzebne do stworzenia wersji rzadkiej z 5 jedn. śrubek i nitów na 5 jedn. surowej rudy.
- Zmieniono materiały potrzebne do stworzenia wersji epickiej z 5 jedn. śrubek i nitów na 6 jedn. surowej rudy.
- Zmieniono materiały potrzebne do stworzenia wersji legendarnej z 6 jedn. śrubek i nitów na 7 jedn. surowej rudy.
- Ogniowa pułapka
- Zmieniono materiały potrzebne do stworzenia wersji rzadkiej z 9 jedn. śrubek i nitów na 7 jedn. surowej rudy.
- Zmieniono materiały potrzebne do stworzenia wersji epickiej z 10 jedn. śrubek i nitów na 8 jedn. surowej rudy.
- Zmieniono materiały potrzebne do stworzenia wersji legendarnej z 11 jedn. śrubek i nitów na 9 jedn. surowej rudy.
- Zamrażająca pułapka
- Zmieniono materiały potrzebne do stworzenia wersji rzadkiej z 9 jedn. śrubek i nitów na 7 jedn. surowej rudy.
- Zmieniono materiały potrzebne do stworzenia wersji epickiej z 10 jedn. śrubek i nitów na 8 jedn. surowej rudy.
- Zmieniono materiały potrzebne do stworzenia wersji legendarnej z 11 jedn. śrubek i nitów na 9 jedn. surowej rudy.
- Spadający sufit
- Zmieniono materiały potrzebne do stworzenia wersji rzadkiej z 9 jedn. śrubek i nitów na 7 desek.
- Zmieniono materiały potrzebne do stworzenia wersji epickiej z 10 jedn. śrubek i nitów na 8 desek.
- Zmieniono materiały potrzebne do stworzenia wersji legendarnej z 11 jedn. śrubek i nitów na 9 desek.
- Dynamo ścienne
- Zmieniono materiały potrzebne do stworzenia każdej wersji z 9 jedn. proszku mineralnego na 2 baterie.
- Tworzenie nie wymaga już surowej rudy.
- Stworzenie każdej wersji wymaga teraz 3 części mechanicznych.
- Ognisko
- Zmieniono materiały potrzebne do stworzenia każdej wersji z 2 jedn. proszku mineralnego na 2 jedn. powrozu.
- Panel leczący własnej roboty
- Tworzenie nie wymaga już śrubek i nitów.
- Zmniejszono potrzebną ilość kwiatów z 6 do 4 szt.
- Wyrzutnia podłogowa
- Zmiany celowników broni dystansowej:
- Niektóre z broni energetycznych, które wcześniej używały trójkątnego 3-częściowego celownika, teraz używają standardowego 4-częściowego.
- Snajperki wyposażone w lunety nie mają już celownika, gdy nie patrzy się przez lunetę.
- Celowniki mają teraz kropkę pośrodku.
- Następujące bronie zajmują teraz miejsce w ekwipunku, a także mogą być zbierane i oddawane do recyklingu:
- Kocur
- Smoczy Ogień
- Smocza Pięść
- Wyrzutnia Pisanek
- LKM SAW „Piła”
- Łamacz Serc
- Ryś
- Rtęciowy LKM
- Neonowy karabin snajperski
- Wyrzutnia szlachetna
- Niszczyciel
- Poczwórna wyrzutnia
- Zemsta Ralphiego
- Tygrys
- Pamiętajcie, że wszyscy gracze otrzymają 25 darmowych miejsc w ekwipunku w ramach prezentu urodzinowego, więc zmiana ta nie powinna spowodować nadmiaru.
Poprawki błędów
- Poprawiono rakiety wystrzeliwane przez instrumencik śmierci, aby brały pod uwagę ruch gracza i bardziej agresywnie kierowały się w stronę celownika.
- Poprawiono opisy profitów zapewniających wydajność energetyczną ciężkich ataków (dotyczy jęz. angielskiego).
- Lewa i Prawa, szybki pistolet Fundatora, szybki pistolet i automatyczny wojskowy karabin szturmowy nie skaczą już do góry i w dół podczas strzelania.
Rozgrywka
- Podwojono ilość złota otrzymywanego w nagrodę za ukończenie wszelkich stopni hordy.
- Zwiększono ilość zasobów z Przerzutnika Profitów o 50% na wszystkich stopniach nagród za ukończenie misji Hordobicia.
- Znacznie osłabiono trzęsienie kamery podczas Nalotu z gadżetu lub uderzeń szczelin.
- Usunięto zadanie „Łupolama”.
- Pierwsza misja obrony burzowej tarczy w bazie głównej zapewnia teraz dostęp do Dowodzenia Budowniczym.
- Pierwsza misja obrony burzowej tarczy w bazie głównej zapewnia teraz PD bohatera i Budowniczego Kyle'a.
- Zmieniono zadania Fundatorów; teraz wymagają one ukończenia pierwszej misji obrony burzowej tarczy w bazie głównej zamiast misji „Łupolamy”. Poprawiono również ich opisy zgodnie z tą zmianą.
- Usunięto strzelbę Miedziany Rycerz z nagród za ukończenie zadania pierwszej obrony burzowej tarczy w bazie głównej.
- Na mapie zadań Kamiennego Lasu wprowadzono poprawkę dotyczącą usunięcia zadania „Łupolamy”.
- Usunięto wymóg ukończenie zadania „Łupolama” z węzła dowodzenia Budowniczym.
- Dodano nowe elementy kosmetyczne do wszystkich Pakietów Fundatorów. Wszyscy aktualni i nowi Fundatorzy otrzymają następujące elementy:
- Strój Asa Przestworzy
- Plecak Barwy Wojenne
- Strój Dowódczyni Drużyny Różanych
- Plecak Dowódczyni Drużyny Różanych
- Sterowanie skokiem jest teraz takie same, jak w trybie Battle Royale. Gracz nie musi już przytrzymywać spacji, aby osiągnąć maksymalną wysokość skoku.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd powodujący możliwość zacięcia się gracza w zadaniu treningowym „Łupolama”.
- Usunięto błąd powodujący otwarcie interfejsu bazy po wciśnięciu przycisku O lub B na kontrolerze w przenośnej bacie Hordobicia; Przycisk ten powinien powodować uruchomienie deskolotki lub edycję pobliskiej ściany.
- Poprawiono komunikaty o wrogach żywiołowych przed starciem; teraz pokazują one prawidłowe obrazy.
- Usunięto błąd uniemożliwiający odnoszenie obrażeń od upadku na deskolotce.
- Usunięto błąd sprawiający, że sztandar zawisał w powietrzu, jeśli zniszczono budynek pod nim.
- Zmieniono nazwę wyzwania hordy o mocy 100 na wyzwanie hordy o mocy 76.
- Problem był czysto graficzny i poziom trudności nie uległ zmianie.
- Usunięto błąd powodujący osłabienie SI przeciwników na poziomie normalnym przez całą falę misji hordy minibossów.
- Usunięto błąd powodujący, że niektóre pola Hordy zapewniały punkty zdolności hordy stopnia o jeden niższego, niż zamierzony.
- Usunięto błąd, który powodował brak jednej misji alarmowej na mapie Hordobicia.
Interfejs
Poprawki błędów
- Komunikat z opcją otwarcia jednej lub wszystkich nieotwartych piniat nie pojawia się już, gdy gracz ma tylko jedną nieotwartą piniatę.
- Usunięto błąd powodujący otwarcie lamy z ekwipunku gracza, zamiast lamy dopiero kupionej lub otrzymanej.
- Przesunięto przycisk otwarcia nieotwartych piniat; teraz mieści się on obok wskaźnika liczby nieotwartych piniat.
- Poprawiono wskaźnik liczby lam podczas ich otwierania; teraz przedstawia on poprawną liczbę nieotwartych lam.
- Usunięto błąd uniemożliwiający powtórzenie muzyki w menu po opuszczeniu lobby gry.
- Usunięto błąd ustawiający wskaźnik nieotwartych piniat za innymi elementami interfejsu.
- Dodano oznaczenie klawisza do przycisku „Odrzuć” w oknie dialogowym recyklingu/odprawy.
- Poprawiono opisy taktycznych profitów Doświadczenie Bojowe i Skrytobójstwo.
- Poprawiono opis Doświadczenia Bojowego Żołnierza z Dzikiego Zachodu.
- Usunięto błąd w opisach niektórych broni, pokazujących obrażenia dwukrotnie większe od rzeczywistych.
Grafika i animacja
Poprawki błędów
- Usunięto błąd uniemożliwiający wyświetlenie odpowiednich efektów podczas biegu lub skakania w wodzie na niektórych obszarach.
Dźwięk
- Nowa muzyka środowiskowa i bojowa na Grzmiącej Drodze 99.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Fortnite.