Grzegorz Cyga Grzegorz Cyga 30.06.2018 14:32
O czym się najwięcej pisało podczas E3 2018?
455V

O czym się najwięcej pisało podczas E3 2018?

Targi E3 dobiegły końca i przyszedł czas podsumowań. Tym razem przyjrzymy się temu, jak branża dziennikarska reagowała na to co się działo podczas tych kilku dni.

Tegoroczne E3 jest już za nami i można teraz na spokojnie sobie podsumować co się w tym okresie wydarzyło. Z tego tekstu dowiecie się o czym najwięcej pisali dziennikarze, czemu poświęcili najwięcej uwagi.

Twitter podsumowuje E3. O czym pisano najczęściej?

Na początku trzeba jednak zacząć od tego ile w ogóle tekstów pojawiło się na temat tegorocznych targów. W tym roku było ich 25,900, co jest wynikiem zdecydowanie słabszym w porównaniu z ubiegłymi edycjami, kiedy to np. w 2016 roku napisano 28,883 artykułów. Chociaż nie brakowało w tym roku zapowiedzi świetnych tytułów, zainteresowanie zmalało - być może jest to zasługa tego, że większość konferencji prezentowała tytuły, których się spodziewaliśmy.

Zdaniem wielu najlepszą konferencję miał Microsoft. Nie jest jednak tajemnicą, że to na tytuły od Sony wszyscy najbardziej czekali, co oczywiście ma swoje przełożenie w liczbie newsów. Jednak tutaj także było wiadome, co zobaczymy - otrzymaliśmy konkretne materiały na temat The Last of Us Part II, Ghost of Tsushima, Marvel's Spider-Man oraz Death Stranding. Zapowiedzi NiOh 2 czy remake'u Resident Evil 2 były jedynie dodatkiem, co poskutkowało najmniejszą liczbą napisanych artykułów od 2014 roku.  

Mimo wszystko nie są to oszałamiająco niskie notowania - te z kolei zaliczyła branża VR. Jeszcze 2 lata temu wszyscy byli ciekawi, co z tego będzie, jak to się przyjmie. Dzisiaj prawie nikt o tym nie mówi, chociaż gry nadal wychodzą.

Skoro już mówimy o grach to warto przyjrzeć się temu, o jakiej produkcji pisało się najczęściej. I tutaj muszę Was zaskoczyć, bo produkcją, której media poświęciły najwięcej uwagi nie jest wcale Cyberpunk 2077 czy The Last of Us Part II. Tym tytułem okazał się być... Fortnite, który w ostatnim czasie zadebiutował na Nintendo Switchu, do tego doliczmy zamieszanie z międzyplatformową rozgrywką i efekty jakie są, każdy może sobie sprawdzić poniżej.

 

Jak widać z biegiem lat zainteresowanie E3 spada, dlatego nic dziwnego, że takie firmy jak Sony czy Electronic Arts decydują się organizować własne, oddzielne konferencje, na których pokazują największe niespodzianki, podczas gdy na E3 prezentują materiały dotyczące najbardziej wyczekiwanych produkcji.

Źródło: http://icopartners.com/2018/06/e3-2018-media-coverage-analysis-aka-e3-battle-royale-results/

Tagi: e3 e3 2018 podsumowanie statystyki

Nie przegap