Łukasz Ruszkowski Łukasz Ruszkowski 14.05.2018 11:48
Aktualizacja zapisów gwarancyjnych - Federalna Komisja Handlu odnosi sukces
388V

Aktualizacja zapisów gwarancyjnych - Federalna Komisja Handlu odnosi sukces

Informowaliśmy was niedawno o krokach jakie podjęła Federalna Komisja Handlu w sprawie plomb gwarancyjnych. Microsoft już poczynił pierwsze kroki w celu zmiany zapisów gwarancji.

Przypomnijmy, że Federalna Komisja Handlu uznała plomby gwarancyjne za niezgodne z prawem. Wystosowała pisma do największych twórców sprzętu z nakazem zmiany zapisów gwarancyjnych. Za niedostosowanie się do wytycznych zawartych w piśmie, groziło dużymi konsekwencjami prawnymi.

Federalna Komisja Handlu grozi technologicznym gigantom

Chodzi o zapis, według którego zerwanie plomby usuwa gwarancję. Nie pozwalało to korzystać z pomocy serwisów zewnętrznych nie powiązanych z producentem sprzętu. Microsoft zapytany przez portal GamesIndustry.biz o sprawę zapisów gwarancyjnych otrzymał następującą odpowiedź:

Aktualizujemy zapisy gwarancyjne, aby było jasne, że usunięcie plomby, naprawa w serwisie zewnętrznym bądź otwarcie konsoli nie anulują gwarancji. W dalszej części przygotowujemy zapis, który informuje, że gwarancja nie obejmuje zniszczeń dokonanych przez użytkowników bąsź serwisy zewnętrzne.

Podobne kroki podjęło Sony i Nintendo. Według zmienionych zapisów gwarancyjnych fakt nie posiadania plomby gwarancyjnej nie anuluje gwarancji. Jednak to firmy oceniają co było powodem awarii i jeśli stwierdzą, że była to ingerencja użytkownika, bądź zewnętrznego serwisu to mają prawo do anulowania gwarancji. 

Źródło: https://www.gamesindustry.biz/articles/2018-05-09-sony-updates-warranty-policy-in-response-to-ftc-warning

Tagi: federalna komisja handlu ftc gwarancja Microsoft Nintendo Sony

Nie przegap