nVidia i Microsoft ujawniają wsparcie dla Ray Tracingu w DX12

Gry
642V
nVidia i Microsoft ujawniają wsparcie dla Ray Tracingu w DX12
Paweł Musiolik | 22.03.2018, 23:34

W trakcie GDC, nVidia wraz z Microsoftem ujawnili oficjalne wsparcie dla Ray tracingu w bibliotekach DirectX 12. Co oznacza dla gier ta wiadomość? I czym w ogóle jest Ray tracing?

Jak co roku, GDC przynosi nam mnóstwo nowości na polu rozwoju technologii. Z racji tego, że aktualna generacja konsol powoli się kończy i na horyzoncie zaczyna majaczyć kolejna, firmy pokazują ambitniejsze projekty. Tym razem nVidia wraz z Microsoftem pokazali implementację ray tracingu do bibliotek DirectX 12.

Dalsza część tekstu pod wideo

Tak wygląda przyszłość grafiki w grach

Zanim przejdziemy do sedna, warto wyjaśnić czym jest ray tracing, czyli śledzenie promieni. W tym przypadku mamy do czynienia z fotorealistyczną techniką renderowania obrazu w oparciu o padające na scenę i widoczne przez obserwatora promienie światła. Wszystko po to, by widoczny obraz zbliżył się do fotorealizmu. Ray tracing w grach wideo przewija się od dawna, więc sama technologia nie jest niczym nowym. Ale do tej pory wszystkie przymiarki kończyły się na technologicznych demach renderowanych na farmach GPU z racji gigantycznego zapotrzebowania mocy.

Oczywiście ray tracing nie stał się lżejszy ot tak. Po pierwsze, implementacja DirectX Raytracing w DirectX 12 pozwoli wykorzystać aktualnie dostępny na rynku sprzęt, ale nie będzie to stuprocentowa technologia, tylko zostanie odtworzona z udziałem takich technik jak SSR. Wraz z postępem technologicznym jednak, DirectX Raytracing ma zostać ostatecznie w pełni wykorzystany. Być może stanie się to w większej części już po debiucie nowych kart graficznych nVidii opartych na chipie Volta.

Microsoft ujawnił, że już teraz istnieją silniki, które wspierają ray tracing. Mowa tu o Unreal Engine 4, Unity, Frostbite, Seed oraz Futuremark. EA pokazało nawet technologiczne demo, które nazwano Project Pica Pica.


Swoje tech demo pokazała także ekipa Remedy, która pracuje nad nową grą, która skorzysta z ich własnego silnika.


Ostatecznie z dobrodziejstwa ray tracingu skorzystamy najwcześniej za parę lat, ale nic nie wyklucza, by PS5 posiadało w APU odpowiednie modyfikacje, które pozwolą sprzętowo działać na ray tracingu lub chociaż na częściowym wykorzystaniu tej technologii.

Źródło: https://blogs.msdn.microsoft.com/directx/2018/03/19/announcing-microsoft-directx-raytracing/

Komentarze (8)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper