Paweł Musiolik Paweł Musiolik 08.03.2018 12:14
Fortnite - aktualizacja 3.2
656V

Fortnite - aktualizacja 3.2

Aktualizacja 3.2 do Fortnite nie jest żadnym zaskoczeniem. Epic Games wypuszcza poprawki co tydzień, więc zerknijmy, co tym razem przygotowali.

Przede wszystkim, w grze pojawia się tryb w którym gracze dzieleni są na pięć drużyn po 20 zawodników. Tu trzeba zaznaczyć, że na razie tryb jest ograniczony czasowo jeśli chodzi o jego dostępność i kiedyś - zniknie. Korzystajcie więc póki możecie.

Fortnite otrzyma jutro nowy drużynowy tryb dla 100 graczy

Co dalej poza poprawkami? Nowe stroje (motocyklista, bohater Wukong) w trybach - kolejno - Battle Royale i Ratowanie świata. Poniżej zajawka nowego trybu, a pod nią - obszerna lista zmian i poprawek jakie wprowadza aktualizacja 3.2 (na konsoli PS4 jest to 1.58) w Fortnite.

Fortnite - zajawka trybu 20 na 20 na 20 na 20 na 20

Pełna lista zmian:

Battle Royale

Rozgrywka

  • Tryb okresowy: Drużyny po 20 graczy
    • Każda drużyna składa się z pięciu oddziałów po 4 graczy.
    • Wszyscy towarzysze są zaznaczeni na zielono na mapie.
    • Ekran mapy pokazuje teraz łączną liczbę pozostałych przy życiu członków każdej z drużyn.
    • Zwiększona szansa znalezienia skrzyń skarbów i pojemników z amunicją.
    • Zrzuty zaopatrzenia są zrzucane partiami po 5 sztuk.
    • Położenie kręgu burzy jest losowe tylko podczas pierwszych dwóch cykli zmniejszenia kręgu, po czym burza zmniejsza się standardowo.
    • Odstępy czasowe między burzami są krótsze w początkowej fazie gry, a dłuższe w późniejszych etapach.
  • Wymuszony śmiertelny upadek wtedy, gdy zostanie spowodowany użyciem granatu impulsowego lub zniszczeniem budowli pod nogami przeciwnika będzie teraz zaliczany jako likwidacja przeciwnika na poczet gracza atakującego.
    • Zniszczenie podstawy budowli liczy się tak samo, jak zniszczenie elementu, na którym gracz stał przed upadkiem.
  • Lot na rakiecie nie przerywa już emotek ani używania przedmiotów jednorazowych.
  • Emotki w lobby są teraz wykonywane do końca i nie kończą się po pierwszych 5 sekundach.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd sprawiający, że gracze w trybie 60 klatek/sek. nie mogli skakać równie wysoko, co gracze w trybie 30 klatek/sek.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający dostrzeżenie śladów pocisków smugowych z dalszej odległości.
  • Usunięto błąd dotyczący automatycznego sprintu, czasem powodujący sprint wtedy, gdy gracz próbował się zatrzymać.

Bronie i przedmioty

Poprawki błędów

  • Usunięto kilka problemów dotyczących celności sztucera.
    • Teraz jest on idealnie celny, gdy gracz celuje w bezruchu. Celność podczas strzelania z biodra pozostaje bez zmian.
    • Usunięto błąd powodujący lekkie niedopasowanie interfejsu celownika.
  • Usunięto kolejne problemy z wczytywaniem broni, uniemożliwiające graczom widzenie własnej broni lub korzystanie z niej podczas wczytywania świata gry.
  • Usunięto błąd, który powodował, że strzał z broni przerywał animację zakładania przedmiotu.

Świat gry

Poprawki błędów

  • Poprawiono położenie szafek kuchennych, które omyłkowo były ustawiane na zewnątrz niektórych domów. Teraz wróciły na właściwe miejsca.
  • Zwiększono poziom PZ płaczących wierzb, żeby lepiej odzwierciedlał ilość zapewnianych przez nie zasobów.

Interfejs

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd, który czasami uniemożliwiał wykorzystanie jednego z pól ekwipunku.
  • Usunięto błąd sprawiający, że gracze podczas opuszczania trwającej rozgrywki musieli nacisnąć przycisk „Opuść rozgrywkę” dwukrotnie.
  • Usunięto błąd powodujący znikanie członków oddziału z górnego panelu po otwarciu menu w grze.
  • Usunięto błąd powodujący zawieszenie się gry w momencie jej opuszczenia po otwarciu menu ustawień.

Grafika i animacja

  • Animacja przeładowania pompki będzie teraz odtwarzana w pozycji trzymania broni, a nie jej opuszczenia.
  • Odległe budowle i przedmioty teraz bardziej naturalnie łączą się z terenem.
  • Usprawniono renderowanie terenu oraz cienie chmur.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd uniemożliwiający dostrzeżenie smug lotni przez innych graczy.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający odtwarzanie efektów zniszczenia na niskim poziomie szczegółów.

Dźwięk

  • Dodano piski do zwykłych ciosów piszczącym kilofem oraz przy trafianiu nim w drewno, kamień lub metal.
  • Poprawiono domyślny odgłos otwarcia lotni i parasola, aby lepiej pasował do animacji.
  • Dodano efekt dźwiękowy odtwarzany w momencie skoku członków oddziału z bojowego busa.
  • Poprawiono odgłos strzału epickiego lub legendarnego karabinu szturmowego z bliskiej odległości.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd powodujący zawieszenie się gry podczas odłączania słuchawek.
  • Usunięto błąd czasami powodujący wytłumienie odgłosów istotnych dla orientacji taktycznej.

Wydajność

  • Usunięto zacinanie się gry w momencie wczytywania niektórych ubiorów graczy podczas gry.
  • Usunięto błędy powodujące w rzadkich wypadkach zawieszanie się gry podczas korzystania z funkcji NVIDIA ShadowPlay Highlights.

Ratowanie Świata

Rozgrywka

  • Dodano schemat przyśpieszacza jako dodatkową nagrodę za zadanie „Chcesz zbudować deskolotkę?”.
    • Przyśpieszacz to nowa pułapka podłogowa popychająca deskolotkę w kierunku oznaczonym strzałką. Czas zbudować tor wyścigowy!
    • Gracze, którzy już wykonali to zadanie, automatycznie otrzymają tę nagrodę.
  • Dodano przyśpieszacz do łupów w świecie gry.
  • Dodano pułapkę „Przytulne ognisko” do łupów w świecie gry.
  • Misje grupowe
    • Wszystkie misje grupowe posiadają teraz misje alarmowe, zapewniające talony petard.
      • Liczba otrzymywanych talonów petard zależy od poziomu trudności.
      • Można kilka razy rozegrać misję grupową na tym samym polu.
      • Limit: Tylko 10 misji alarmowych dziennie zapewnia talony.
    • Do misji grupowych należą teraz misje walki z burzą 1., 2., 3. i 4. kategorii, odzyskania danych, lotu na błyskawicy, ewakuacji schronu, naprawy schronu, a także dostarczenia bomby.
      • Dostępność misji zależy od postępów dokonanych przez gracza.
    • Każdy poziom zagrożenia misji posiada własne limity atrybutów, zastępujące wspólny limit dla całego regionu (Kamiennego Lasu, Deskogrodu itd.). To powinno zapewnić graczom bardziej odpowiedni wzrost poziomu trudności podczas gry w regionach o zbyt niskim dla nich poziomie.
    • Zwiększono liczbę misji, w których gracze o wysokim poziomie mogą zdobyć doświadczenie:
      • Wiele misji, które wcześniej miały na mapie kolor szary (nie zapewniały PD), teraz będzie oznaczonych na zielono, czyli będą zapewniać PD w ograniczonej ilości.
      • Zmniejszono też spadek PD podczas wykonywania tych zielonych misji niższego poziomu, aby ułatwić graczom dokonywanie postępów podczas misji o zbyt niskim dla nich poziomie.
    • Odblokowanie misji grupowych wymaga teraz postępów w zadaniu obrony burzowej tarczy.

Poprawki błędów

  • Jak zapowiadaliśmy już w informacjach o aktualizacji 2.4, nagród za ukończone ekspedycje nie można odebrać, jeśli magazyn burzowej osłony przekroczy limit pojemności.
    • W celu ochrony danych graczy konieczne było ograniczenie rozmiaru ekwipunku.
    • Mając wybór między możliwością utraty nagrody i opóźnieniem dostępu, zdecydowaliśmy się na opóźnienie.
    • Nagrody za ukończone ekspedycje nie zostają utracone i będziecie mogli je odebrać, gdy opróżnicie magazyn poniżej limitu pojemności.
  • Nie można już chwilowo wsiąść na deskolotkę, jeśli w trybie budowy przytrzyma się przycisk wsiadania przez ponad 2 sekundy.
  • Nie można już tworzyć amunicji na deskolotce.
  • Usunięto błąd kosmetyczny sprawiający, że żółte misje zbyt wcześnie znikały z mapy misji.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający gruchotaczom i minibossom uszkodzenie celów misji obrony.
  • Dokonano drobnych poprawek w zadaniach okolicznościowych.
    • Dodano bardziej szczegółowy opis do zadania „Podwójne starcie!” w wydarzeniu Wiosno przybywaj!.
    • Każda fontanna „Odmiany losu” w wydarzeniu Wiosno przybywaj! zostawia teraz więcej przedmiotów z zadania.

Bronie i przedmioty

  • Profity broni
    • Zwiększono obrażenia krytyczne zadawane celom pod wpływem Bólu z 45% / 67,5% / 90% do 67,5% / 101% / 135%.
    • Zmniejszono szansę na trafienie krytyczne z 14% / 21% / 28% do 11,5% / 16,5% / 21%.
    • Zwiększono szansę na trafienie krytyczne z 30% / 45% / 60% do 45% / 67,5% / 90%.
    • Zmieniono odrzut z -20% / -30% / -40% siły odrzutu na +20% / +30% / +40% stabilności broni.
    • Zmieniono koszt silnego ataku z -9% / -13% / -17% kosztu energetycznego silnego ataku na +10% / +15% / +20% wydajności silnego ataku.
    • Zwiększono szybkostrzelność z 12% / 18% / 24% do 14% / 21% / 28%.
    • Zwiększono szybkość przeładowania z 15% / 22,5% / 30% do 25% / 38% / 50%.
    • Zmniejszono pojemność magazynka z 30% / 45% / 60% do 25% / 38% / 50%.
    • Zwiększono spadek trwałości z 10% / 15% / 20% do 14% / 21% / 28%.
  • Profity pułapek
    • Zwiększono maksymalną trwałość z 8% / 12% / 16% do 14% / 21% / 28%.
    • Zwiększono szybkość przeładowania z 12% / 18% / 24% do 14% / 21% / 28%.
    • Zmniejszono szansę na trafienie krytyczne z 14% / 21% / 28% do 11,5% / 16,5% / 21%.
    • Zwiększono szansę na trafienie krytyczne z 30% / 45% / 60% do 45% / 67,5% / 90%.
  • Komentarz twórców: Te zmiany balansu rozgrywki mają na celu zwiększenie znaczenia kilku profitów niezwiększających obrażeń oraz poszerzenie puli przydatnych konfiguracji broni.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd sprawiający, że rzadkie i niepospolite pułapki występowały z niewłaściwą częstotliwością.

Bohaterowie

  • Wukong jest już dostępny w sklepie okresowym.
    • Jest to mityczna wersja Żołnierza-Berserkera na Księżycowy Nowy Rok.
  • Żołnierz-Burzyciel otrzymuje trzy nowe świąteczne skórki z okazji dnia św. Patryka.
    • Do lamy wydarzenia Wiosno przybywaj! dodano trójkę nowych legendarnych Żołnierzy-Burzycieli w klimatach dnia św. Patryka. Są to:
      • Burzycielka Szczęścia Tygrysica.
      • Podniebna Wojowniczka Tygrysica.
      • Ogar Wojny Jonesy
  • Zmieniono profit wsparcia podklasy Żołnierza-Berserkera z Szybkiej Osłony na Obrażenia Szturmowe.
    • Zwiększa on obrażenia broni szturmowej o 12%, 18% i 24% odpowiednio przy 1., 2. i 3. ewolucji.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd uniemożliwiający graczom założenie broni palnej po tym, jak zginęli podczas Naparzania.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający przerzucenie Granatu Odłamkowego przez małe okienka.

Interfejs

  • Do ekranu wyboru ocaleńców dodano przycisk pozwalający od razu opróżnić wszystkie miejsca w oddziale.
  • Poprawiono ekran masowego recyklingu i odprawy tak, aby gracze łatwiej mogli odczytać, które alarmy dotyczą wybranych przedmiotów.
  • Liczby pokazujące obrażenia od energii mają teraz inny, charakterystyczny wygląd.
  • Poprawiono wygląd drzewka zdolności.
  • Gracze mogą teraz przełączyć się na widok siatki podczas przeglądania schematów, bohaterów, ocaleńców lub obrońców w zbrojowni.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd sprawiający, że gracze dołączający poprzez usługę dobierania graczy pojawiali się z bazą główną na 1 poziomie i bez sztandaru po otwarciu głównego menu.
  • Pole ciężarówki 2 na drugiej stronie drzewka badań kosztuje teraz 1600 punktów badań (wcześniej 3700).

Źródło: https://www.epicgames.com/fortnite/pl/news/v3-2-patch-notes

Tagi: epic games Fortnite Gearbox Publishing playstation 4